Ritenimentu di a pelicula "Wall-I"

Titulu : Wall-I
Genre : animazione, comedia
Direttore : Andrew Stanton (Andrew Stanton)
Attorii : Yuri Rebrik, Katerina Braikovskaya
Composer : Thomas Newman
Paese : USA
Annu : 2008

Studio Pixar, ùn sò micca sapè sparu u gravure ghjucanu, hà sappiutu di sparà una veru pelle di u grandu amuri trà i robots. In questu casu, u dirittore Stanton hà qualcosa di antipucoterà è micca assai afflitta per a razza umana.

Circa 700 anni dopu chì a ghjuridizione si abbandunò a Terra sfondata per vacanze indefinite spaziu in un kind of Floston Paradise da u "Quinto Elementu" di Besson, u robot survivor Wall-E opera in i ruins di Manhattan.

In u prucessu di a cugliera di u pianeta è da creà un museu persunale di a civilizazione umana, alcune qualità umana sviluppata in questu, a più impurtante chì hè curiosità. Cusì stu "ultimu di i Mohicans" travaglià, finu à l'ultimi piezzu chì ellu stessu ripareghja, se un ghjornu vicinu ùn averia micca terra una criatura misteriosa di a forma perfetta ovalia, in quale Vall-I (è cun ellu è u visor) unmistiabilmente identifie a femminile ci hè stata relacionata cù ellu. Hè veru, u cunnannanti quasi cunclusu per Vall-I cun risultu letale, è hà continuatu à u principiu micca in u modu più bellu di successu per ellu. Ma cumu pò un poviru robotu sapemu chì tutti sti veri amuri scontri cumincianu questu modu ...

Andrew Stanton chì pruvate à i modi di cumportamentu humanu nantu à i scarabeci è abitanti di u prufundità di u mari, sta volta hà avutu una scena chì l'pensamentu d'Aldous Huxley è George Orwell sò stati fora in una lingua accessibile per i pre-maistri. Inoltre, Stanton tocca a dilicate quistione di a natura di i sentimenti umani, à quale migliori di libri è film sò dedicati. Fighjendu "a più umana di l'omi" è libbirtorii di l'umanità da a slaveria di cunservatori di i robots, u dirittore (è à tempu u scrittore di scrittura) Stanton impronta u visor (forsi micca involuntà) à a question: ùn sò micca senteri umani solu u risultatu di processe elettrokimicu complexu (chì simulà in una creazione artificiale), è, in cunseguenza, ùn hè micca amori u cunsiguenza di un corpu di qualchi tipu di microcircuit. Ancu in u casu di Vall-I stessu, a risposta hè micca cusì impurtante: chjude à u quintu minutu di a film, è sta disfunzioni;) u sistema dura finu à i più crèditi finali (chì, per via) ùn sò micca ricunnumannati per esse sbagliati - almenu perchè l'action cuntinua è nantu à elli, mentre ùn hè micca sottu a maiò canistru di Petru Gabriel).

Alexey Pershko