Ciò chì deve esse u vetru per u vinu

E persone si ponu vede cun vistimentu è vinu cun un vetru. Nun cridite micca? Fate l'esperimentu. Pruvate u stessu vinu da e vetru di formi diffirenti, "listening" à u so aroma, pruvatu d'cumprenderà è descrizanu u gustu è a ricchezza di ogni sumentivu. Pigliate un vetru per u zucchinu cù parechje spesso, un vetru classicu per u champagne è un vetru di vinu finitu per vini bianchi per purificà l'esperimentu - puderete sferisce a diferenza cù l'ochji, u nasu è u celu. Questu hè cumu u vinu pò esse apprezzatu, perchè questu noble drink ùn deve piacè no sulu in gustu, ma ancu in u so culore è l'olfattu, in u quale hè generale possibbili per distinguishà frutti, fiurali, noti leonii, è assai altri savori deliciali.

Hè sorule chì a storia di u vinu cunta millares d'anni, ma u fattu chì u gustu di u vinu dipende nantu à e pruprietà di u vetru da quale hà drunatu, hè calculatu solu da una persona - un prufissuri di l'azzione austriaca, un glassmaker ereditari Carl Josef Riedel. E più appena, solu cinquanta anni fà. Si pò dì chì Riedel hà designatu a forma di gustu, è certi critichi di vinu dicenu chì hà datu a seconda vita à culpè. Fà chì questu hè una esaguerazioni, ma pruvate à calculà per quessa a teòrica? Comu sceglite u vinu di u vinu di u vinu, truverete in l'articulu di u tema "Quale devia esse copre vini".

Fisica è Chimica

Un bon vinu "sapi" u so vetru. Dopu? Ci hè una spiegazione scientifica per questu. Ancu dui. U primu hè chimicu. U fattu chì a forma di u vetru fate u cuntenutu di i fenoli - composti aromatique, chì stabiliscenu u bouquet è ancu u gustu di u vinu. In un vetru largu, induve l'area di u cuntattu di u vinu cun l'ossigenu hè più grande, i fenoli prestu prestu in eteri, chì dà u vinu un gustu sicuru sicuru. A seconda spiegazione hè biològica. A vittura faciliteghja di diriggiri i "flussi" di u vinu è i distrughji in bocca per ciò chì i notti più vincitori si sentenu prima, è parechji matrimonii di u vetru muffle li face più invisibili. Allora, un vinu largu "apertu" hè piacevule per i sacco chjuchi, è un strittu longu face un pocu perchè guasi risu u toccanu cù ogni sip. E sti dui sacchetti chjudaranu in e diverse zoni gustali. L'errore à sceglienu u vetru, è chì sta dumandate ciò chì hà pagatu quellu soldi, perchè u vinditori cusì elociu stu vinu, veramente traghetti?

A tuttu, u to vetru

Per esempiu, se vene in una buttiglia specialista di vinu (è hè megliu cumprà u vetru per u vinu quì, in quantu in u "dipartimentu di cucina" di i magazzini dipartimentu), cusì l'especialista aiutanu à truvà ciò chì necessite. I viti prufessiunale pò esse sia più caru, artighjanali da cristalline, è assai demucraticu à u prezzu, ma micca menu "correcte". U primu cosa chì devi esse attentu hè u culore di u vetru è u gruixu di i muri. Un vetru per u vinu pò solu esse trasparente, perchè hè cun culore chì u acquistu di u vinu. Prima di piglià un pruduttu, amà una palla o anura, rubina o svergumata di l'alchimia, fighjate à i bombe di bubbly: si sviluppanu da u centru di una strata ligna o spirale, "dissi salut" à u vinu. I mura di u vetru deve esse finita è perfetta incluso, senza engrossà nantu à a cantu. È avà tratemu di a forma. A manera più faciule di sceglie un vetro per champagne. A forma più famosa hè chjamata flute, veramente perchè s'assumiglia una flauta. Questa vetru hà da circa à u 170 volulu di muzzina, cume da l'anziane, ma micca esse tandu allungatu, perchè ùn avete micca avete a tilting a testa, pisendu un sip. Pour the champagne chì avete bisognu à a mità di vetru, è biarà in grani sacchetti. E ligne ùn si ponu arreri di fragrances, u voluminu mediu permette di risate rapidamente è rendibile per vede. U vinu devimu in un passaghju assai diversa: passanu a punta di a lingua è toccu i spazii di a lingua, sensibilita à l'acidità. Perchè sti vini necessanu nuce vunneunu cun "entrée", è a ghjente u ricchezza di u gustu cumplementaria a sourzza prupone. Pruvà ste Chardonnay vetru di Borgogna (a forma di u vetru hè chjamatu "Chardonnay") - sensibilissimi! E vini spumanti sicchi, cum'è "tulipani" cun veli cun verni aperti. Queste copri vi permette di salizzà l'aroma frescu è i noteure charcuterie di frutti bianchi, chì sò sentenu megliu in u punta di a lingua. I Vini vini rosso cù un arriciu riccu è un corpu tutale sceglite u vetru di un grandore volumen (da 500 ml). Ani l'occhi mustranu, salizza l'acidità è a varietà di aromi chì ocultanu u vinu. U buttane per i vini di Bordeaux hà da esse più allargate, cù cuddà u cume, vetriche di Borgogna rouge deve avè a forma di una bola, cun una "larga entrata". Per vìviri vini boni francesi da viti ùn ci hè micca bellu, hè a perdita di molti di soldi pagata per u vinu: ùn tocchi micca u gustu o aroma chì pò stunà. U frutte lustru è i vini rosso sò boni in bevande medius, assimigannu a rosebud. A so frescura è u misteru sò più efficace. Avà chì sapemu ciò chì l'occhi anu per u vinu.