Plantugia di rosariu

A pianta romarinha hè di a famiglia di fiori labial. U territoriu di u so urìggini hè u Mediterraniu. Rosemary officinalis hè un arbulu semprunetu, densamente ramificatu, cù stiffe foglie di culore grisgiu o d'oliva. A forma di e so foglie hè stanzata-lanceolate. E ciuri in tuttu l'epica tempesta cù i fiori bianchi, a dimensione di sti fiori hè tantu petite è sò colti in un sbracino.

Rosemary in casa, più spessu, hè cultivatu in cunnessione cù l'usu di a cucina. Se aghjunghje u pianu, dà u pani un novu gustu diliziu.

Quarchi cosa hè difficiule per identificà una pianta particulari. Cù romarinu hè faciule, abbastanza per foglate a foglia. Rosemary hà un arzu forte è piacevule, chì indicanu claramente a so appartenenza.

Rosemary hà un aspettu bonu, è per u fattu chì si pò esse usatu in cucina, u rosemary hè divisu in tutti i vitturi. Hè cresciuta è casi in un pezzu, è in u paese, è in a strada in i canteri di fiori.

Romarinha è grooming.

In l'estiu, a rosanna intima internosa si sviluppa bien in u balconu, ma ci deve assai lumini. In ogni casu, in l'invernu, hè megliu di mantene in un locu friddu, ma ùn abbiate a temperatura sottu à 10C. Sta pianta hè cunsiderata universale, perchè pò esse cultivatu nantu à a terra aperta. Ma s'ellu si a temperatura baixa perpende - 0С, allura a pianta muriri, cusì à questa ora hè megliu trasfirià da a strada in a stanza.

Illuminazione. Rosemary in l 'estiu è l'invernu preferanu una luci brillanti. In l 'invernu, deve esse almenu 6 à 8 ore à u lume, perchè ùn averebbe micca di làmpiu supplementu. Siccomu u rosemary hè più piacevuli à una pianta "di a strada", in casa, seria piace per incridà un fanàticu per simulà u ventu.

D 'acqua. À l'estiu, l'acqua chì a rosula custituiscenu in modu moderatu, ritenendu a quantità di l'acqua chì face più freti. In l 'invernu, vene da ririore solu se a terra hè secca, postu chì a pianta ùn piace assai di l'umidità.

Feeding. In quantu à i fertilizatori, hè dinò un bonu quantità. Hè abbastanza à nutriscà una volta ogni dui simane cù l'abbinimenti di minerale è u cuntenutu urganicu, è in invierno ancu menu spessu - un ghjornu o un è un mezu.

Trasplante. A pianta hà bisognu di una mezora di lignu, turf, torba terrestre, humus è sand. Trasfurmà u rosemary in a mezchettu descritata prima, ogni primavera, mentre chì averete bisogna à furnisce a pianta cù un bon bacinu.

Riproduzione. Rosemary hè una pianta chì hè spessu prubilitata da i rimuli dopu chì sò stati abbruciati. Hè necessariu di pulizziari i riutrette da e foglie da quì sottu, sottumette à a misura cù a terra è di u locu in una mistura di u sabbia è a turba. Sì ci hè una mezora di turba cù vermiculite o perlita, in questa mutazione hè ancu bè adattatu. I currenti sò stati in a mistura finu à a radicali, è pittati in u misu in u mischju chì i ingredienti sò deskritti più arriba. Ci hè da nutà chì u rosemary ponu raghjuntà in l'acqua, ma ùn solu ùn succede sempre. Duranti a radicazione, hè necessariu spriverà u zizianu è evitari rai sun diretti. I razzi sò generalmente in dui o trè simani. Quandu u zezzu razziatu hè statu in un pezzu, deve esse fintu per formar e rami.

U cultivo da a sementi hè ingumentu, ma cù una ripruduzzioni tali, e qualità di a pianta madre ùn sò micca ereditati, perchè i viticultori preferanu per espansione cuttings.

Formazione di un machja. Questa pianta hè stata tagliata, perchè duverebbe cura bè a so crescita pò esse 2 metri. Ma ùn cortà micca ghjunti in u vaghjimu, hè megliu di fà faciliu dopu à fioritura. A trimmura di risichi stimule ancu l'aspettu di rami.

I prublemi.

Rosemary pò esse dannatu da mosca, falsa rossa è pulatorii. Questu hè spessu occuru in l'inguernu. Per impidiscia u dewu, u pocu ambienti umidi debite esse evitati. Se lavate a pianta cù l'acqua di savore (seguita da lavà sottu à a duttrina), salvà i pulatorii è biancu. Per prevenzione, pudete spruce cun una solu suluzione insecticida.