90 anni fà, Nonna Mordyukova nascita: ricordemu i roli favoriti di l'attrìccia

In fattu, u veru nomu di Nonna Mordyukova hè Noyabrina. A futura legenda di u cinema di Russia nascita in u paesi di Konstantinovka in a regione di Donetsk, ma passendu a zitiddina è aduranza in u Territori di Krasnodar.
Dognu in a so zitiddina Mordyukova hà sunnatisfendu à diventà l'attrice, è dopu a grande guerra patriogica, faciva facilmente VGIK. U primu travagliu in a filmu fu successu per una ghjovana attrice. Per u rolu di Ulyana Gromova in u studiente di "Guardia Ghjuventu" VGIK hà ricevutu u Premiu Stalin:

In a film "The Simple Story", l'attori novi di l'armata cum'è Vasily Shukshin è Mikhail Ulyanov èranu associati in u settore di Nona Mordyukova.

Una bellissima embodiment of the role of merchant in the comedy movie "The Wedding of Balzaminov", basatu in Ostrovsky's play:

U rolu di u cumandante in a comedia di Leonid Gaidai "L'Armata di Diamante" resta in l'auditu di unu di i più amati, ghjucatu da Nonna Viktorovna. Chì sò l'unichi phrases like "Un maniscalist de casa hè un amicu d'un omu", "Nostru populu ùn viaghjanu micca una pudaria per un taxi", è a parola "pump d'acqua", pronunzata da Mordyukova cun accentu inimitable.

Mentre ficuò cun Nikita Mikhalkov in "Rodna", Nonna Mordyukova accunsentia à una allevante onda di u quicchiquidu è denti d'oru per fà l'imaghjini di a mamma di u caratteru principale ancu di più culurite è creditu.

A morte di u solu figliu in u 1990 hè un pugnu terribili per l'attrìccia, dopu à quale ùn puderebbene ripristinari finu à a fine di a so vita. Nonna Mordyukova ùn guasgiu micca attuali in film, è si prisint in un pocu scene in roli. L'ultima film di Mordyukova era u pittura "Mama" (1999), basatu nantu à a storia di sta cuncessione di un avvuttu sovietu da a famiglia Ovechkin. Nove years Mordyukova era aspittendu à pruposti di i direttori, ma nimu li offrisse robe novi. Nonna Mordyukova addivintò u sicondu di dui attrici domestichi, includendu in l'enciclopedia britannica in i vintie più di i più grossi attrici di u XX sèculu.