Epidemica parotitis è e so cumplicatura

L'epidemica parotitis (munzelli) hè una malatie infecciosa carattarizata da a scunfitta di l'organi glàndali è u sistema nervatu cintrali (CNS). Dui 400 anni prima di aC. e. Hippocrates hà scrittu prima l'epidimica parotitis. L'indicazione per sta maladie si trova in l'opari di Celsus e Galen. Dopu à u fini di u seculu XVIII, l'infurmazioni nantu à l'epidimulugia è a clinica di sta infizzioni hà accattatu.

L'agenti causativu di greci è un virus di u genus Paramyxovirus. Hè stata completamente inattivata à una temperatura di 55-60 ° C (per 20 minuti), cù l'irradiazione UV; Sensibule à l'accionamentu di 0.1% suluzione formale, 1% lisol, 50% alcool. À 4 ° C, a infittivi di u virus cambia per parechji ghjorni, à 20 ° C persista durante parechji simane, è à -50 ° C dura diversi mesi.

U fonti di a malatia hè un ziteddu in l'ultimi ghjorni di u periodu d'incubazioni (unu o duie ghjorni prima di l'apparizione di u stabbitu clínicu) è finu à u 9 ghjornu di a malatia. Duranti stu periodu, u virus hè isolatu da u corpu di u paci cù saliva. A maiò infirmità hè ingrata in i primi trè o cinqui ghjorni da u principiu di a malatia. A infekzione hè trasmessa da ghjuveggiate di l'ughjettivu durante a cunversazione, di tezza, starnutendu. Ci hè una possibilità d'infezzione per e manufatti di ughjettu, ghjucarii, ecc. Perchè l'absenza di fenomeni catarali in i malati cù infezzione di la malaria, cum'è a saliva innevolata in elli, l'infizzioni hè sclusa solu in una parte estrema.

U più gran periculu cum'è una fonte d'infizzione hè di pacienti cù furmati di ricerca o di forma assimptomatica di a malatia, chì sò difficiuli di identificà è per esempiu illandati da i gruppi di i zitelli. Ci hè data nantu à a pussibilità di trasmissioni transplacentale di infezzjoni è infezione intrauterina di u fetus. A susceptibilité à la fumera hè abbastanza alta. I figlioli chì sò trà 2 è 10 anni sò particularmente dolce. I zitelli sottu un annu sò resistenti à sta infizzione, postu ch'elli anu immunità transplacentale per questu.

A Parotitis hè registratu com'è casu illicatu, è ancu pratichi epidemici. I più frequenti di a morbidità in l'invierno è in a primavera. L'incidenza hè più ghjustu trà i zitelli chì sò in gruppi. Dopu à sta infizzione, u solitu, una immunità durabile hè prodotta. A malfattura recurrente cù e rubba hè rara

A porta di l'intruzione hè a visu di a mucosa di i vini respiratorii in a cavità orali, è dinò a mucosa di l'ochju.

Sintomi .

A infestazione Parotitis hè a maiò spessu influenza a glutola paròtidu (parotitis), chì possibbilmente participanu sottandillulari (submaxillitis) è glàndali salivarius sublinguale (sublinguitis), pancreas (pankreatitis). A meningitis serosa hè assai cumuni. A manifestazione rara è severa di infezzjoni hè a meningoencefalitis. Hè sviatu chì, secondu l'idee mudernu, i leszii di l'organi glandulaire (orchitis o pancreatitis) o CNS (meningitis) in casu d'infezzione parititisu deve esse cunsideratu a so manifestazione, ma micca una cumplimentu.

Sicondu a classificazione mudernu, i furmulari di sta infezzjoni varienu in u tipu è a gravità. Formulatorii tipichi include: lesion of glandular organs - isolate o cumminatu (forma glandulari); scunfitta di u sistema nervu cintrali (forma nervosa); lesione di varii organi glandulari è CNS (forme combinata). A'tifà include una forma borrada è asimptomàtica. Per gravità, i pulmoni, a gravità medievale è i formule severi di a malatia sò distinga, a severità hè a quantità di glàndali percidi (una o più), l'intensità di a inflammazione, u gradu di danni CNS (a gravità di i sintomi meningiali è encephalitic), u gradu di intoxicazioni.

U prugrammu di l'incubazioni per l'epidimica paralizzia dura da 11 à 23 ghjorni (una media di 18-20). A malatizza accumincia doppu un periodu prodromalu 1-2 un pruduttu. A temperatura di a righjuntu a temperatura di u 38 a 39 ° С. I pacienti spessu si chjese di i maloforti, di u pene in fronte à u canali auditiu statuniale è in a regione di a glàndula salivaria parotida, u dulore à masticari è inguisce. Ci hè una inzzione di a glàndula salivaria paròtida in una parte, è 1-2 ghjorni dopu a glutena svegliate da u parte contru. L'auricula cun un incrementu significativu in a glutena pruteghja, è u lògu di l'oraghja s'innàlzanu

A submaxillita case sempre si passa sempre in cumbinazioni cù u ragruppi, raramenti - insulated. I lassati bi a piluta sò carattarizati da un cambiamentu simétrique in i contorni di e reguli submaxilirali (inchieru), infundamentu di u tessulu sottucutaneu. Cù l'incienza unilatale, l'asimetrima di a faccia è l'inghjufatura nantu à una parte sò svilati. A palpation, compressione di u cursu di a bocca è a soreness hè nutata. L'aumentu di i glándulas salivarius influenzati persisti finu à u 3 ° à 5 ghjornu di a malatia, edema, è a tendernessu spressanu da u 6 à u 9 ghjornu di a malatia.

Quasi un sintimu constantu di parotitis in i picciotti hè orchitis. Un testicu hè involuttu in u prucessu, ma una scunfitta bilaterale hè ancu pussibule. Orchitis si sviluppeghja u 5 u 7 ghjornu di a malatia. In u testicu è in l'inguernu, ci sò pene chì crescenu cù u muvimentu. A risurrezzione di a temperatura, chills e cefalu. U testicu hè dilate 2-3 volte, compilatu, ci hè un dulore aftenutu in palpation, a peddi hè ridottu. Sò simbulici persiste per 6-7 i ghjorni è scorri da pocu.
In parititis, e zitelli più antichi anu pussibule l 'accumpagnamentu di l'ovari (oophoritis), bartholinitis (bartholinitis) è glandula mammariali (mastite)

Pancreatitis si sviluppa dopu a scunfitta di i glànduli salivatori, ma a volte parechje o hè a sola manifestazione di a malatia. Pacienti cun nuvuli, rimettitatu vomitatu, curnuttivi marcati, certi uvulami vicinu à u ventu, localizati in a regione epigastrica, u hipocondariu eranu o in u bascu. Ci hè un inchinu, stinimentu, è raramenti un fugliu falatu. Questi fenomeni sò accumpagnati da u malu di rilassante, i chills, fever. Quandu si palpitava l'abdomen, a tense di i musculi di u muru abdominal hè revelatu. Sì estes sintomi sò assuciatu cù una lesione di i glanduli salivariu o u paci hè presu da un calamaru di cicatrie, allura u diagnosticu hè fatta più faciule. U cursu di pancreatitis in casu di infezzjoni di la malaria hè favore. Signori di lezzioni pankreatique si sparanu dopu à 5-10 ghjorni

Meningitis serosa hè una manifestazione frequente di l'infezzione parotitis in i zitelli. In solitu hè cumminatu cù e ferimenti di l'organi glandula è vene 3 o 6 ghjorni dopu à l'iniziu di eucuscuri. In questu casu, ci hè una ipertermia, a malatia, vomitu. Ci ponu esse seizures, pèrdita di a cuscenza. U cursu di meningitis serosa in la sarracca hè a più prublema favurèvule. I sintomi clinichi di meningitis sò generalmente ùn dura più di 5-8 ghjorni

A manifestazioni rara da l'infezzjoni di la scherzi hè a meningoencefalitis, i sintomi di quali anu da spessu appare pè u 5 ghjornu di a malatia. In u stessu tempu, l'adynamia, l'inzucchera, a sullena, cunvulsioni, a perdita di a cuscenza sò notati. Dopu ci sò sintomi centri focali, possibbilmente u sviluppu di a paresis di i nervi craneali, l'hemiparesi. In a maiò parte di i casi, a meningoencefalitis finisci favorevolmente.

U pronostia per parotitis hè casi sempre favorevule.
I Cumpriche sò rari. Cù dannu bilatariu à i testiculus, l'atrofia testicular è a cessation di l'spermatogênesi anu pussibule. A meningitis è a meningoencefalitis pò dirighjanu à paresi o paralizazione di i nervi craneali, danni à u nervu auditivo.

U trattamentu per a parotitis hè sintomaticu. In u periodu agutu di a malatia, u restu di u lettu si mostra. Per mantene u calore nantu à a zona affettata, u calore secu hè cunsigliatu. L'alimentu liquidu, lavuzzu freti da a bocca. Cù febbrace e ipertributi recomendarle paracetamol, nurofè, ecc. Cù orchitis hè prisentata l'appiecazione di suspensjonijiet, appricate a temperatura fredda. Sospèvule di pancreatitis, u paci ùn devenu esse ingressu. Restrict the diet of proteins è grassi finu à l'esclusione sana di l'alimentazione per 1-2 ghjorni.

Prevenzione. I Pacienti cù i scherzi sò isolati in casa o in l'uspidale (in furmulari severi). À u mumentu, ci hè una prevenzioni specifica di munzuri. Immunizazione cù vacuna attenuata attuale hè fattu questu questu à l'età di 15-18 mesi d'età, à tempu cù a vaccinazione contr'à a rubella è u sarcellatu.