Mata Hari - una spia o una cortezza?

Mata Hari (Margaret Gertrude Zelle) hè una famosa dancer, una reina burlesca, un simbulu di u sessu di u XX tempu, una spia è una donna fatale. Tutti sti tìtuli sò attribuiti à una donna norma chì ùn volenu viaghjà una vita grisa, crià i zitelli è a splutazioni, vulia ricunniscenza, big soldi, amori luxurii è hà sappiutu cunquistà l'Europa cù i so frivoli di balli in quellu tempu.


Allora, l'futura stella nascita in a famiglia di a famiglia di a famiglia di i nostri fratelli. A zitella hà studiatu beni à a scola, ma i so studii cù u tempu cadutu interesse. Mata hà criatu, a vita in a famiglia si cuminciò à depressà è di ridivà di a famiglia obsessiva, a zitella decide di diventà indipindenza, utilizendu un metu pruvatu di u matrimoniu (in u ghjurnale hà truvatu l'annunziu chì u capitanu di l'armata Olandese, Rudolf McLeod, circà un cumpagnu di vita è in u 1895 ella hà maritatu cù l'età di 18).

Una ghjovana sposa è u so maritu anu à l'isula di Java in Indonésia (in quella data l'isula era una culonia di l'Olanda). In prima, a ghjovana gustò à a vita di a famiglia, ma dinò assai prestu ella fù disgusted cun ella. Duranti u matrimoniu, Mate hà piace à fà cù u so maritu à ufficial secular parties è di ballà davanti à l'audientzia venerable, u so maritu, naturalmente, ùn hà micca piace assai è da cunsiderazione, a coppula avia disghjunata in u 1903.

Hari hà partitu u so babbu à u so maritu, è senza soldi è educazione, andò per cunquistà Paris. Mata si divorziau u so maritu, perchè l'hàbatitu, bevirava è culpò tutti i so prublemi.

Parighji di u principiu di u XXu seculu fubbe assai in Oriente è in tuttu ciò chì hè cunnessu cù ellu. L'Adventurer Hari hà decisu d'agisce cum'è ballerina, perchè durante u matrimoniu hà studiatu u dances indonésian è li piaci. Dopu à veda u numiru di ballu Isadora Duncan, no più famosa dancer di u tempu, Hari hà dicisu per ella stessu chì, in u futuru, facià balli per u pane.

Dopu à sente anni hè pagatu da u mondu beau monde di Parigi. Cù i so idei hà viaghjatu i meglii teatri in Auropa. A so splutazioni cuminciò cù ballà, è si finita in striptease, ùn hè micca maravigghiusu chì in i paesi europei conservatori, i so emanations eranu assai populari, perchè picca di i ballaturi eranu denudati nantu à u palcuscenicu.

Mata era una donna sensible, perchè prima ùn si cuminciò à parlà, hà inventatu un alcune resuvertu, disegnati rumuri misteriosi di l'altri, è hà ancu pensatu u disignu di l'urganisazione è i costumi induve hà realizatu. Hari hà avutu un tamantu picciuuricu, cusì durante a rapprisintazioni adupratu à pocu à l'induva, ma hà amparatu cù l'ornamenti.

Mata Hari hà amatu e di i so adurati. Ella cambia l'amanti cum'è guanti, hà dumandatu cù rigali chì valenu a fortuna, perchè elli eranu ruvinate, ma ùn era micca interessatu perchè a gustò a varietà di l'omi. Hari in l'apertu pigliò soldi da l'omi per i so servizii intimi. In seguitu, in un prucessu d'espionamentu, hà ricunnisciutu chì era un rappresentante assai pagatu di l'antica professione, ma micca spia.

L'omu ricchi l'interessate cum'è cacciaturi sò interessati in trophie, è in a maiò parte di questa donna stissa circava di cuntatte cù un omu chì hà piace à a so, è a relazione sviluppata solu in modu sicondu a so scena. A lista di i so amanti includenu l'elite francese sana, è ancu assai banchieri e stati stati.

Mata Hari hè a cesunalità più carica è ricerca, anche era luntanu da i parametri mudermeti di u so tempu. Cumu avemu vistu, ùn avia mancanza d'omi chì l'hà dumandatu cù soldi è rigali, ma hà amatu di vive in lussu è di carti di scriviri, cusì chì, anchi si tenia grandi sume di soldi, spessu perdutu è i pigliò prestu, cusì sta donna hè sempre in cerca di soldi.

Duranti a Prima Guerra Mondiale, hà travagliatu com'è spiegamentu (perchè in a guerra ùn hà micca pussutu presentazione è a carriera di u ballatore culminò, però l'omi seguitanu interessà à sta donna), hà sappiutu da travaglià subitu per dui reconnaissance (in francese è in alemanu). Quandu a prima guerra mundiali, Mata Hari hè stata annantu à giru cun l'Alimagna è apeni hà rializatu à vultà à Parighji. Eccu avvishendu chì ùn pudia micca più di guadagnà e danza, è hà cuminciatu à cercà altri mètudi di guadagnà. A questu tempu, Hari hà rilanciutu rilazioni cù u so adammatore longu, u vitturinu russu Vadim Maslov, hà fattu batticà nantu à a parti di Francia. U ballatore prontu dicia à visità Maslov, chì era minatu ferutu in l'uspidale, ma per vede, hà necessatu un passu militare emessu di intelligenza francesa.

L'intelligenza francesa hà sospettatu longa sta donna d'espionamentu è cù u passatu issuu era seguita da a vigilazione. Tuttavia, Mata ùn hè micca vistu in l'espionamentu è l'autori di l'intelligenza francesu invitò à a donna à cena, a quale era dumandatu à inizià a spianazione in favore di Francia. Hari accunsi è li dumandò per i so servizii un milione di franchi, ma ella hè stata offerata solu 25 mila per ogni agentu espanciu espunenti in Francia.

Mata hà duminatu una spia è prontu abbanduneghja per Madrid. A Spagna à quellu tempu era un partitu neutrali è parechji paesi andavanu à realizà e so attività di spione in quì. Avè ricevutu nisuna ordine esatta da l'intelligenza tedesca o nurmanna, hà cuminciatu à appruvistà à furnisce informazioni sicreta à i dui paesi, u ricivete da i so amanti di l'altitudine espagnole, a quale ella, com'è cunnisciuta, hà in dui parti opposti.

A paradossu di a so attività espionia in Madrid era chì i tedeschi è i Francesi hanu da cunsumu l'infurmazioni chì era digià cunnisciutu da tutti. In u risultatu, tandu i Germani è i Francesi cuminciaru à circà una manera di ridette d'un spone inutile.

In u invernu di u 1917 Mata Hari torna à Parighji, ma dopu hè arristatu è cumincià à ghjudicà, accusendu di spiegà à l'inimitu Germania. In principiu ùn hà d'accordu cù u fattu chì ella hè impagata, ma dopu ammettò chì hà avutu pigliata soldi da un spiazzu in lussu, arguminendu chì ùn hà micca bè cum'è furia.

A stampa francese, chì hà avutu à idolizzà u ballerinu, hà iniziatu à imbulighjà u nome da a terra è di i foglie di i ghjurnali. U tribunale cunnutò a Mata Hari à una sentenza di morte, è nimu di l'altri furmatu-amanti sò stallati. Ùn importa micca quantu a furia u so avucatu-amante, Hari ùn era micca pirdunatu. Prima di a so morte, hà scrittu duie lettere à u so ex-maritu è ​​figlia, ma elli ùn pudianu mai accadufate, è tutta a so korrispondenza hè trasferita à l'archiviu di a prigiuneria. U 15 d'ottobre, fù scatata. U corpu di u ballatore ùn era micca dumandatu da qualsiasi di i parenti, cusì in l'avvena hè stata utilizata per l'aspettu anatomicu.

Dopu à a so morte per più di una dicada, disputa nantu à esse chjaramente hè un spìritu ùn muria micca è era solu à a fini di l'anni 1930 chì l'intelligenza Germanica ufficiale l'annuncia chì Mata Hari avia statu recruitu in u 1915 è avia ricivutu formazione curretta adatta. Ci hè chì a so serva simultaneamente in dui reconnaissance è hè a vittima di i spazii ghjucà di i dui grandi putenzi, perchè e dati chì hà ottenevamu di pocu valore.