Pepiniere: poinsettia

Poinsettia hè bella (ponsetti beautiful) hà un altru nome - u spurge più bella. Sta pianofria di u genus di spurge, a di a famiglia di l'euphorbia. Distruttu nantu à i piobuli umdi umdi di a muntagna in Guatemala, Sud Méjico, Costa Rica. Poinsettia hè un arbusto d'altare di 1,2-3 metri chì hà un ramu ferru è chjaru simplice cù rami chjosi è grossi. E li foglie di a poinsettia sò oblongu-ovale, a basa di e foglie hè in forma di wedge, è à u tippu a folla sò signalati, vyemchato-lobed, pubescente o glabrous. I fiori sò cullate in una rosette, i corsi di u fiore sò chjuchi. Chiatte densamente situatu nantu à u vertex di rimesse, vyemchato-lobed o sanu, lanceolate, sò un culore di sangue rossu di sangue (chì dà a decorazione di a pianta).

Poinsettia hè una pianta altamente dicurativa. In u pòpulu sta pianta fù chjamata "Stella di Natale", questu hè duvuta à u fattu chì si principia a fiori in dicembre, in vigore di Natale.

I primi cunnosciuti di poinsettia eranu i Aztecs è chjamàu cuetlaxochitl. U zuccaru biancu di poinsettia Aztecs utilizati à a lotta à a frebba. È e cerviculus rougichi funu cum'è un tinte naturali per i tessili è ancu per i cosmichi.

In i Stati Uniti, i leite più belli èranu amparati à a diligenza di JR Poinssett, chì era un botanistu è un duttore (1779-1851). Poinsett era in Mèssicu in u 1828, è questu primu vintu in poinsettia è inghjenò mandonu unipochi in South Carolina in i so i casi, induve ellu iniziu à riplicà e moste in l'arrivu è mandatu à i ghjurnali botanichi. In a pruduzzione cummirciali, a pianta caiu in 1830 è dopu un pocu secondu una fugliale famosa chjamata poinsettia (poinsettia). In America, era una tradizione per compra Poinsettia per u Natale, da questa tradizione hè stata trasferita in Europa.

Carattaristichi di cura.

I vegetali: u poinsettia cresce in luminoso luminariu spargugliatu, senza ragi sun diretti. Per l'estiu, hè megliu di piglià a pianta à aperta l'aire frescu (à u giardinu, à u balconu), ma averete deve cura per prutege a pianta da borchi, precipitazioni, rachi sun. Se ùn ci hè micca pussibile di piglià poinsettia per l'aria fresca, a stanza duverà esse hà avvezzione regularmente. Dopu à a fini di sittembri, avemu bisognu di cura di u regnu di l'illuminazione è poi Poinsettia fala da l'annu novu. Quandu si facianu chjappà, a pianta duveranu per esse cubbi cù u polietileniu scuru (a luminosu ùn deve passà), ma solu à a mane. Cusì, u periodu "scuru" deve esse almenu 12 ore à ghjornu, ma micca più di 14 ore. Stu regimu deve esse osservatu da quasi 8 simani, dopu chì pudete ritornu à l'assistenza normale. L'illuminazione longa prutera a furmazione di capelli, ma accelera u crescente di folla. Appena appena trè simani dopu un tali periode "scuru", i prudutti di furmuti sò furmati nantu à a pianta. Sè poinsettia è cuntinuà à cuntenenu in questu modu, accuminciare à splenditu brillarate.

U fiore si trova durante l'inguernu, à quale tempore a tampiratura ci vole à circa 14-16 gradi. Ma in u piriu di u riposu poinsettia deve esse in una stanza cun una temperatura di 14 gradi. In u restu di u periodu, a temperatura ottima hè 18-25 gradi.

L'acqui duve esse abbundanza, cum'è a terra vegetali di u latru siccà. In u invernu, a rega è moderatu, u spaziu deve esse ligeramente nolu, perchè ùn troppu domicchiate è sopra l'acqua.

U periodu di restu in poinsettia hè pronunsiata. Quandu e bracte anu falatu, a pianta prumesse in un locu di qualchì tempu, dura dapoi 2 mesi. Duranti stu piriodu, l'acacia riduce esse ridutta, senza chì ùn permettenu l'assectamenti finali di u sustrato. A pianta duranti stu piriodu hè megliu cuntenente à 12-14 gradi è à l'umidità alta di l'aria. Quandu ani spegne di e casamenti, ci vole sprazzate regularmente e foglie, acqua culu addumata (dormitu dilicatu).

Per pudè cumincià a splutazioni dopu un pezzu di reste, a poinsettia accumene in blossomu, hè necessariu di cura di l'alimentazione regulare, à dì, per alimentà l'addevu minerale in u dicembre di primavera è u oghje cada dosi simane.

I Replantanu i piante Poinsettia pò esse primavera ogni annu. In u marzu, i vignaghjoli seranu tagliati à 1/3 è ponu in un locu calellu nantu à a finestra cù assai sunshine. Dopu trimming, trè o cincu ribellati più forti sianu stati nantu à u trondu. Acqua à questu ora avete bisognu di un acqua pocu calore. Dopu chì e foglie surtanu, a pianta deve esse trasfurmata in una pignatta, chì in grandezza deve esse più grande ca d'avà. A terra deve esse ligne àzza (pH = 6). Pudete piglià a cumpunzione di eterna: terre argilla (3 parte), foglia (2 parte), sabbia (1 parte) è turf (1 parte). Un bon saraghju es necessariu. Dopu diving, a pianta hè speduta in un locu caldu, dopu a quale si cumincià à esse spulatu bè è regni. Dopu un pocu tempu, i novi rimessi cuminciaranu a furmà, di quale solu 5-6 rimjiet forti sò stati abbandunati, àutri avianu esse eliminati. I prudutti rippulati pò esse usatu cum'è stagioni per a riprutazione.

Per fà u cispùscenu neat è compactu, avete bisognu di vede è ùn permettenu micca e zicchini à cultivà nuvellu è longu. Se, dopu à tuttu, succede questu, invece i rimesse devenu esse scurciatu di novu.

Poinsettia - pianti chì ripruducenu cù stagioni apical in a primavera. U tippu preparatu deve almenu 5 pratiche. Quandu si tagghiau u zirocchinu, làscita apparissi - u zucchju lettuu, deve esse sbulitatu cù un carta blotting, allura u tagliatu hè spartu cun carbone frittu. Cù abbunnanza abbastanti di latti, u zucchero hè colpi in acqua fridda per pocu tempu, è solu dopu hè cupartu cun u carbonu. Questa impedisce impiechi di a decadenza, perchè lu latti si prisenta i navi, impediscenu cusì a guariscenza di a "ferita", in più chì pò causà diverse infizzioni. Cuttings ripiendule in un sustrato soffratu rossu (torba è arena, presa in e sti piezzii) o in acqua. Per cuttuli sò in modu arradicatu, pudete utilizà stimulanti crescente. Duranti stu periodu, a tampiratura ci vole à circa 24-28 gradi, u cuntinuu cù cuttings sò sempre ventilati è spuljati. Dopu un mesi, i radichi appare è e tene ghjovenu puderà trasplantà in tufuschi. Se a pianta hà cresciutu da un corpu, da esse da esse tagliatu per una megliatura.

Probabbili difficuli.