U primu annu di a vita di nascita

U primu anni di a vita di u natuvicu hè cunsideratu u più impurtante in u sviluppu di u zitellu. Durante i primi dodici mesi, u zitellu hè furmatu u travagliu di tutti l'urgani, u parolle, l'immunità, in questu quì, a so cumpagnia di i genitori hè di furnisce u zitellu cù cundizioni favurevoli per a so vita.

Quandu un zitellu si prisenta in sta vita à a luce di Diu, hè indeventi è a so salute hè assai debbula.

Per prutezà u zitellu da e cundizione sfarenti, inclusi infizzioni, un scrive, un clima inaccurate chì in i glànduli di u mammari, a matri aduprà u latte materna, chì cuntene tutte e vitamine, grassu, proteini è carbuidrati necessarii per u sviluppu normale è u sviluppu di u zitellu. Sicondu a ricerca, i zitelli cù tragami amalastati anu più impurtanti, i zitelli sò più attaccati à e so mamma. E se si a mamma ùn pò micca furnisce u latte materno in u primu annu di a so vita? In casu di stu casu, ùn avete micca panicu, immediatamenti in l'infermiera hospitalaria alimenta à u zitellu cù a formula chì rimpiaverà u lettu di mamma, è in u futuru, nantu à cunsiglii di u pediatricu, puderà sceglie l'ugliu megliu per u so zitellu. Piacciono l'attente à i mariti, chì ghjè puntualmente nantu à i cunsiglii di u duttore, postu chì u to figliolu pudete avè una reazzione allergià à certi cumpunenti di a misura è di l'alimentariu. Ricurdativi, un zitellu ùn hè micca un capu di esperimenti.

Accuminciannu a circa trè mesi d'età, u novu hè cuminciatu à esse alimentatu di zucchlii freschi (2-3 gośbi à ghjornu). I paisani è i so figlioli in questa età avissiru avè ricevutu per un pediatricu chì prescrive un cursu mandatori di vaccinations per u zitellu, questu hè assai impurtante per l'impunità forte di u zitellu, cusì u mèdicu avarà ancu osservatu u sviluppu di u zitellu (altitudine, pesu, capacità di motore, audizione, visione etc.) è fiscale. À questa età, i zitelli sò assai affettati di u gasu, ùn si abbanduneghja u corpu, chì face u dulore à l'infirmità è in maladie, in casu di circà, avete bisognu à colpu u zuccaru di u babbu cada minutu è pigliate a medicazione prescritata da u duttore.

In regula, in i primi misi di a so vita, u novu dorme per un pezzu assai longu di rinfurzà a so immunità, hè necessariu di piglià in una sedia di ruota à a strada, è sempre à sicuru d'alcuni chì u zitellu ùn hè micca supercoulatu, è ùn anu sopra sottovalutu altri a temperatura pò esaltà. U clocku biològicu à questa età in u zitellu ùn hè micca statu stabilitu, i.e. pudendu dorme tuttu u ghjornu, è stà stufa tutta a notte, ùn interferiscenu micca cù questu prucessu, ellu hà stabilitu à pocu stante. Ùn si scurdanu di u massaggio è u calore di u zitellu, questu hè necessariu per a circulazione normale di u sangue. Mantene un occhiu nantu à u cordone umbilicale, fontanel, ucevule è l'ochji di u zitellu chì ùn devi micca dessalinizatu hè necessariu in i cura di i zitelli à u zitellu per utilizà e polu, chì cuntenenu u talc.

Dopu cinque mesi da i frati novi sò alimentati da purè vegetale è di fruttu, dopu introdiscenu carri di vola è viteddu in a dieta. U latti di vaca tutta in u primu annu di a vita di u zitellu ùn hè micca desideriu daverà, perchè in a maiò parte di i casi, pruvucarà una allergii in u zitellu.

Quandu un zitellu trasplate un annu è ancu prima (10-11 mesi), prova di camminare suli, stuffing himself con cones, in casi casu, i parenti solu avè bisognu di stabilisce per u ziteddu cuntrollu tutale è custodia. À quellu anni di età, i zitelli saranu divuziunosi, puderanu chjamate i parolle curtite è piace à sente i fichi è a musica tranquilla.

I nostri ziteddi sò cum'è nestle, chì custruiscenu à fughje è vulete fora di u nidu. Fate a cura di i vostri figlioli chì sò l'avvene di u nostru paese!