Avaliazione di u sviluppu di un babbu di un annu

Parechji omi facenu cumparammi i so babysi: qualchissia hè digià camminendu, è un altru solu si move, una persona hè maestru maestru di u discorsu, qualchissia sapi quantu pochè una caddidera di ruota. I travaglii di i nostri fogghi aiutanu, omi, una gran gioia è un sensu di orgogliu di u nostru figliolu.

Per stabilisce se u figliolu di un annu avà sviluppatu bè è in u tempu, spende u ghjàlidità di teste cun ellu. Tali valutazione di u sviluppu di un criaturu d'un annu avarà permessu chì a mamma sia calmata per a salute di u zitellu, o, perversi, per pensà à i problemi visibili di u sviluppu.

Per apprezzà apprezzà u sviluppu di i vostri migghiori, hè megliu esse realizatu pruvede similarii micca unu per una, ma parechji volte di ghjornu, perchè l'pocu ùn hè micca stracatu. Ricurdativi chì un zitellu ampara à u mondu in un ghjocu, perchè a valutazione di u sviluppu hè fattu solu à a forma di un ghjocu. Avemu bisognu di cunfirmà u fattu chì assai depende di l'umore di u zitellu è a so salute. Conduce prucessi quan un ziddu dorme è manghja, per chì nunda sputanu u so state.

- U figliu di un annu pò esse indipindenti cù un supportu, pò caminari cù u supportu d'un adulte o di manera indipendenti. U caprettu pò trasaltà un ghjornu è u mettiu in un passu pianu.

- Kid pò ghjucà cù a piramide, recopila è analizeghja indipindente, crea una torreta di 3-4 cubbi.

"U caprettu cunnosce a vìviri di una muglia in u so propiu." Tenta di manghjà cun una cullette. Sì dà un pente, imminiscerà i vostri movimenti è u pente i vostri capelli, sapi per pezziunà u doll.

- U cavallu prublema a parolla è rializeghja ciò chì significanu. Maestru i primi parolle: give, av-av, meow, buy-by, mamma, donna, dad. À questa età u dicoru di u zitellu sò un mezu di 10-15 parolle, chì spessu usa cunnessu.

- Un caprettu culpisci naturali, cù i ghjente chì sà. Se un stranger vi ricevi per voi, allura, in norma, u zitellu hà dettu in casu o si tenutu scantu d'ellu è un qualchì tempu ùn hè micca slazit da i ghjorni di a mamma, vighjenu u strangeru cù l'ochji vigili. Hè interessante chì quandu un persone scunnisciutu hè un caprettu, ùn hà mai speditu a so soppa o rulline nantu à u paviu in l'histerefrittu, perchè ùn pò cumportu micca cù i so genitori.

- À questu tempu u caratteru di u zitellu persenta per furmà. Hè cuminciatu à esse spiegà a so displeversu, se ùn ci piace micca: faciule in manu nantu à a tavula, stomps seus petti, chianci forti è chianci. U zitellu ghjè capitu chì cù l'aiutu di chianciari, pò esse furmà i parenti per fà questu o quellu.

- U zitellu aduprà ch'ellu hè dumandatu à fà l'adulti è hè capaci di fà cumercii semprici: portanu i cubbi, dà paiate un libru, mostranu a lingua. U caprettu chì capisce perfettamenti u significatu di a parola "impussibile", ma ùn solu risponde à quellu. À questa età, u zitellu, sèntendu a banna, abbandona a so occupazione durante un certu tempu, è poi novu cuntinueghja a so opiri.

- U figliu pò ghjucà cù una pasta o plastica: rutti i salsicces è faci i pancakes. Di sicuru, ùn hè micca senza l'aiutu di l'adulti. Eppezzjonijieti similari à sviluppà i ligne di motore.

U caprettu ùn hà e so propiu interessi è e preferenze, per esempiu, in u libru hà a so propria stampa favurita o u so puema favorito, quandu sente ch'ellu publicava u so giòvule cun vigore. Ciò piace à ghjucà à un certu locu in a stanza. Inoltre, i preferiti di gustatori sò furmatu, chì ùn ponu micca ignucati.

- U picciottu manifesta a manifestazione di l'indipendenza, ma spessu cuntzertu è perseveranza in l'affruntà: marchjendu per un caminu, ellu voli mette un caprettu o piglià i so scarpi. Chì u zitellu sia indipindentale.

- À questa età, i primi tentattivi à i ghjorni di scrittura per a prima volta ghjugna: u zitellu apòstenu un panchju o ghjucatu cù una scrivania per un bellu pezzu, porta a manu di a so mamma, leghje libri è fighjenu ritratti.

- U caprettu chì capisce i conceptu ginirali: cube, balli, pupi, ghjucarii, libri.

- U zitellu ti piace à studià u so corpu stessu: vede i so dite è i so maghi.

Se u vostru picciutteddu faci tuttu ciò chì hè necessariu o ancu più, significa chì tuttu hè in modu cù a salute è u sviluppu. Hè assai normale, se u caprettu ùn sapia micca fà un o duie eserciti da questa lista.

Ma se u zitellu hà l'insignamentu sottumessu à seguente, deve esse riunitu à u so spécialiste per impedisce e prubilazione eventuale in u sviluppu mentale.

- cumpurte periculosi per elli.

- silenziu o impatrunità di imitazioni soe è l'utilizanu.

- apatia à i classi è à i ghjucassi.

- mancanza di risposta à i straneri.