Ci hè qualcunu omu veru?

Molde parechji dumandonu se veramenti sò omi veri. Da u puntu di vista di l'evoluzione, a società moderna hè una entità più chjesa, i miccanesi suciali distortu o sustituiri li reazzione cumportamenti in a natura. U prugressu scientifica è tecnologicu hà purtatu à un mudellu radicali à u modu di vita di u populu, rispettuamente, u tipu d'omu chì hà avutu successu cù u sessu oppostu à l'alba di l'omi è chì hè populari issa, diferenze radichi.

Parechje persone pensanu chì l'esistenza di l'omi veri cumincianu cù l'età di a cavalirisca. Ma ùn hè micca, eranu in ogni momentu. Ci hè qualcunu omu veru? Certu! Ma ùn anu vistu quandu sò assai distinta ca l'omu veru di u passatu.

Un omu veru in Grecia antica hè Zeus, un putente masculu chì, in cumbattu di furore, tira lightning è cambia a so sposa divina Hera à a direcia è partissi cù e donne terre. Quandu dicenu in Internet oghje, era "stupidu è brutali".

In u Medievu, in l'imaghjini di un omu veru, ci sò parechje assai diversi, e funziunalità di un cavallu. Un cavaleri deve esse clever, resourceful, clever, gallant with the other sex. L'apparizione di sti qualità hè duvuta à l'espitulità suciale. U fattu hè chì, secondu a tradizione medievale, tutti i terreni sò stati riuniti à un eresioru sèghinu, u fucinu mediu andò à un monasteru (a carriera di un monacu era da cunsideratu assai prestige), è u più chjucu hà un cavallu è una spada. A so speranza solu di vultà à u circhiu cusì era un casu successu. Dopu quellu tempu, u cultu di a Bella Lady hà andatu, in l'imaghjini di l'omu ideale, a cura, a participazione, a cura di a donna, cumincianu a prisenza. Ma ancu i più vicinu à i cavaleri ideali di quellu tempu sò assai luntanu da l'imaghjini di una cultura muderna creata in mente di una donna.

U "veru omu" era perfettamente capaci di cura di e donne, ma dopu u matrimoniu, tutte e cose di un maritu ghjelu è infiele si manifestanu in ellu. Questu hè dovutu à u fattu chì i prucessi di divorziu eranu assai scuntalati da a chjesa è solu i grandi patroni feudali è i re sò l'uppurtunità di divorzià. È ùn deveremu micca smaritu di a desiguala soziale, u cavaliu puderà cura di a donna durante mesi, ma à u listessu tempu ogni ghjornu, i campagnari piglianu u putere, è questu hè cunsideratu à esse in l'ordine di e cose. L'industriosa ùn hè micca inclusa ind'è a lista di virtuti masciali, i cavaleri in mudernità moderna portanu una vita inautrata. L'unicu ciò chì èranu quà nantu à elli era tornei di guerra, caccia è cavalieri.

A mente è aducazione in a quantità di virtuti chì deve avè un omu veru, cariu à u Rinascimentu. À quellu tempu, l'idea di un sviluppu harmoniu di a personalità domina: tutale spirituali è fisicu. Sì prubilmente lettura è sensibilizazioni eranu cunsiderati più cà una modalità, sò oghji un signu di un omu veru.

In u 17u seculu, cù a diffusione di u Protestantisimu in Europa, a diligenza intrudùcenu u numaru di capacità necessarii. Aghju dettu: a diligenza chì a qualità di questu omu hà furmatu in a cuscenza di u publicu hè unu di l'ultime, è ùn ne hè necessariu d'accusalli i rappresentanti muderni di u "sessu forti" in chì si facenu tuttu ciò chì puderanu per evitari di funziunalità domestica, preferenu per mentà nantu à u lettu è vede a TV. A pulizziunità è a purezza di u corpu intrinu in una quantità di richieste per questu anni fa pocu tempu, versu u principiu di u seculu XVIII. Questu hè dovutu, prima di tuttu, à l'urbanizazione: in u paese hè impussibile di mantene a purezza di u corpu tuttu u tempu, è ùn ci hè bisognu. E in cità cù a populazione è a possibilità di sparse rapidamente di variate malatii, mantenenu a purezza di u corpu hà fattu una misura di successu suciali.

Avà un omu veru ùn deve esse micca pussibule di tutte e qualità catalogata, deve a teni qualità tecniche: puderà manighjà un auto, manighjate l'appruvisione di l'uttellu di una putrezia elettrica à un computer, travaglia in Internet. Chi succerite quellu?

Cusì, cum'è u sviluppu soffrenu, tutte e novi funziunalità prisintonu in l'imaghjini di un omu veru, è più tardi questu quì, o quessa a qualità aghjunghjava nantu à a lista, l'menu d'abatanti oghje currisponde. Iè, avemu trottu per esse oghji oghji oghji omu: sò quessi, ma sò micca ghjustu pocu è unu deve esse veramente una donna vera per avè l'uppurtunità di scuntrà è di mantene in ellu. A fine, cumu si maritassi un generale? Fighjate u lieutenant promettante è aiutà à fà a carriera!