Olii essenziali. U cuncettu. Classificazione

Oli essenziali - un gruppu di fragrances orgànichi, produttu da i pianti è causendu u so oliu specificu.

In u fondu esternu, l'olii essenziali sò sìmuli à l'olii grassimi, ma ùn appartenenu à a classa di lipidi, sò grassi à u toccu, chjavi di l'acqua è ùn si sò micca mischjerri. In a cumpusizioni chimica, l'olii essenziali ùn anu micca una furmula chimica è sò una misura cumplessa di composti organichi.

A storia di l'olii essenziali hè persa in u prufundità di millenariu. Nuddu sapi quale l'omu era anticu, pruvatu à salvà u so pudore. E donne, chì coglini fiori pè bouquets, anu circà e manere di priservà i sapori di e piante. Ancestori cunzidiravanu fiori pà esse doni di putenzi superiori. Un gran numaru di liggi assuciati cù fiori, chì anu valuatu micca solu per a bellezza, ma ancu per u difendamentu di l'olfattu, chì anu statu ancu cunsideratu u donu di i dii. L'incensu hè stata cunsideratu una recompensa, è l'odori sfavigliate anu rimessu è punizioni.
In un sforzu di calmà e maiori putenzi, un omu glurificò i so dii, i so sapori. Ci eranu ministri particulari chì facianu cumpunimenti fragranti è olivi fragrant per aduprà i rituali.
L'egiziani antica purtonu stu rituali à a perfezione. Per 5000 anni aC. a civilizazione di u Mediu Oriente hà digià utilizatu metudi di pressu, fracete e soffrenu per ottene l'essenzi fragrances. Eternu egiziani ùn sanu micca cumu fà senza fragranti crème è pompi, chì anu usatu per mantene a bellezza o in modu di rejuvenazione. Cleopatra avia una predilezione per l'olii arriccati è i rimedii cù l'odore di rosi è i jasmine. L'hà amatu di piglià bagni aromatiques.
E, sicuru, l'Egiziani anu bisognu di rializà per u fattu chì e cuminciaru à empie l'olii essenziale per a raghjoni medica. Medici antichi avè chì l'arzu di rosi è lavanda cuntribuiscenu à a ristaurazione di forza, aiuta cù suprafattiscia è reduci l'excitabilità aumentata. I preti di l'Antica Grecia incrigghinu l'arghjintinu di prudutti aromatiche cù i pianti lucali. A gloria più grande di i rumani in u guvernu hà guadagnatu da Clàudus Gehlen, chì suggeriu suggerimenti di e pianti medicinali, insistendu à l'acqua, l'acitu, l'olii è altri liquidi. Hà a so propria spiaghitta, in u quale preparava prudutti mediatechi è cusmetichi, cumpresa l'oli aromati è l'aranciu. Gehlen hà criatu una classificazione di fragrances, chì in Europa sò sempri usati oghje.
Quandu l'Imperu Rumanu era alluntanatu cù i rotti di cummercializazioni cunnessi i paesi di u Mediterraniu, i Rumani ricivutu in quantità grande quantità in Asia, incensu è perfume. Incensu vegetale in basa di u cani è u lente principiatu à esse utilizatu com a stimulante è refrescante.
Avicenna in a so pratica hà utilizatu più di 900 spezie di pianti fragranti. Creatu da ellu e tinghiere è l'olii essenziali nantu à a so basa aiutata à affruntà una varietà di malatie. A rivoluzioni aromaticu a certa stretta salvate l'Europa da l'eterni più terribili.
Oghji aromatherapy hè interessatu à i biochemisti, cosmetologi, nutricisti, massari, psitoterapi, sexologi, i medichi. Unu di i vantaghji principali di l'olii essenziali hè chì anu un'operazione reguladora, i.e. ùn trattà micca l'urganu particulari, ma l'organu tutale sanu sanu. Un effetti positivu in u trattamentu è a prevenzione pò esse ottu in dosi petite. Hè impurtante chì l'aromatherapy hè salvu è accessibule per tutti.
Cù usu sistematicu in u corpu, hè attivatu un mecanismu di l'autoregulazioni, chì aiutanu à prevene a malatia, è se a malatia hè chronicu, alcanza una mellura durabile in u benessimu.
Tutti i sapori sò spartuti in trè gruppi: citrus, coniferu è esotico. À u gruppu agrume include aromi di laranje, mandarinu, limonu, neroli, pompelmo, etc.
À u gruppu cuniferu oghji i olii d'abetu, pinu, cedaru. L'oliu di u pitzu agisce turpentine, perchè ùn hè micca cunsigliatu di utilizà senza primu cunsigliu di u duttore.
À u gruppu esòtichi di olii sò olii di ylang-ylang, jasmine, sandali.
L'oliu aromaticu pò esse usatu per aromatizà e camere, cum'è aiuti massimi, per a cura diretta di u corpu, dissolve in a crema; per l'adopru di i bagni terpiulici è prufilaxichi. Hè strettamenti pruibitu di applicà un oliu aromaticu à a pelle, se ùn hè diluita, un rimorsu severu hè pussibule.
Per stimulà a respira, utilizate 2 tazzi di limonu è eucalipto, 6 olii di pinu. I cumpunenti sò mischiati è misi à l'arumu lampu. A durazione di a sessione hè di 30 minuti à 1 ora.
Per un friddu, aghjunghje una gota d'oliu salvia, 2 zoppa d'oliu d'eucalyptus, 2 zoppa d'oliu mandarin, 4 zoppa d'oliu bergamota. A durazione di a sessione hè di 40 minuti à 1.5 ore.
Aresu intimu. Mesturà 1 goccia d'oliu ylang ylang, 1 goccia d'oliu Tuberose, 1 gota d'oliu bergamota, 1 goccia d'oliu limuni, 4 gocci d'oliu pasciche, 20 grammi di basa crema. Dopu piglià a splutazioni, u pruduttu resultanti hè ancu aplicatu à a pelle di u corpu, frégate ligeramente cù i muvimenti.
Per neutralizà a bacteria preghjudiziosa esisti 1 goccia d'oliu d'àrbulu di tè, 1 gota d'oliu d'lavanda, 5 zicchini d'oliu d'eucalyptus. Applica in l'aromalamp da 40 minuti à 1.5 ore.
Per un modu bona, aghjunghjene 5 gocci di l'oliu di limone, 5 zuppi di olio di romarinu, una gota d'oliu coniferiali, 20 g di base crema. Applica nantu à u corpu, strufinendu a pruspettiva dopu à pause o duvitti.
Per desinfectate l'alloghju 10 cunde di oliu d'avetru, 2 zoppa d'oliu d'eucalyptus, 1 gota d'oliu di pinu, 1 litru di acqua. A lotionu resultanti hè spulatu da a pistola spressiva in tuttu u ghjornu. Scuzzulate prima di pezzuletta.