Piante da frutto

U genus Coffee (cafè à l'arburetu) hè di circa 40 tipi diffirenti di pezzi chì appartenenu à a famiglia di locu. A maiò parte sparte in i tropichi di l'Asia è di l'Africa. Quessi cambiamentu di everghi si ponu cresce in a forma di un arbusto o un arvulu stunted. Stretched, pointed, lanceolate, green, fulgens cafè fulminante sò situati à upposta, spessu murmuriati (3 ogni). U cafe spessu prune in a primavera. I fiori sò fragranti, bianchi, ponu esse sissili, axilivi o nantu à pedicels. U fruttu in a forma di bacca, in a quale sò parechji sèghini formate.

L'essenza C. Arabica L., in quantu e so variità, diventonu. Sta pianta hè assai valutata, cum'è di i so frutti preparanu un vinu tonicu. In certi paesi, u caffè hè una parti integrale di l'ecunumia. Queste u piante decoru di uccidintali pò esse truvatu in i chjusi di l'appartamenti ordinari, è in i cullezzione di i vegetali di i jardini botanichi.

À a casa, a racolta da un àrburu ponu arrivà finu à 500 grammi di grani. Cussì, per paragunarà a qualità di questi grani cù u brasiliana ùn valenu la pena, ma quellu chì pruprietà di sta pianta d'intera serete orgogliu da a vendita cose. Ci si devi esse cunsideratu chì l'àrburu di cafè li piaci bè cumeddi è chjucchi.

Ci hè una legenda chì i propietati toniques di u caffè l'anu scupertu da i pastori Abissini. I so capri si manghjonu frutti è fogli di sti arburi, è si cuminciaru à nutà chì l'animali dopu l'alimentazione sò stati svighjatu à notte.

Cura di a pianta.

I pianti di u cafè à l'arbureti cum'è luminosu brillanti, ma ùn si ponnu micca cù a sira di u sole direttu, affinchì pruvate à pritenyat. U locu ottimu per u caffè criscinu serà vicinu à a finestra da u livante punente-ouest. In u nordu di u nord, a pianta ùn manca a luz di u sole. E in a parti sud, a pianta deve esse in fondu da u sole.

Hè ricumandemu per illuminà l'arbre in u invernu cun lampade. À l'estiu, hè bonu per piglià e piante à l'aria fresca (balcone, patiu, giardinu), induve hè stata prutesta da e precipitazione, u sole è di corrasses diretti. Se ùn si ponu micca pussibule, a stanza cù a pianta deve esse ventilata.

Per fà a pianta abituata à un novu nivellu di illuminazione, a lumica hè fatta diffusa (cù l'aiutu di giarea o una cortina d'una cortina).

A temperatura ottima di u caffè in l'estiu hè 22-24 gradi, ma ùn deve esse sottu à 16. In l'invernu, a temperatura hè devessu a 16-18 gradi, u limitu minimu hè 14 gradi. A pianta averebbe bisognu à l'aire frescu, ma i draviu si deve esse evitati.

Questi di casa anu rifurmazioni abbastanza regula regula in l'estiu, ma ùn hè micca degnu vagnatu. In u invernu, hè cunsigliu di reginu moderatu. L'acqua deve esse finta, ferma, temperatura di l'ambienti o quì più calda. Hè necessariu di monitorà constantemente u livellu di l'umidità di u mondu, postu chì a pianta hè teme di secre è insegni.

Duranti a staghjunali, a pianta piace alta humidità. Ricerzanu a spraying constant cù acqua brutta à a temperatura ambienti.

In maghju - ghjugnu, cumincia à manghjà u caffè, cun una freccia di una volta ogni 10-14 ghjorni. Per u vestitu di ghjustu, i salti di nitrogenu o potassu sò adattati. Per 1 litru di acqua, 3 g di sal di potassiu è 5 g di nitratum ammonium. L'arbureti adulti deve ricevenu finu à 1 litru di sta suluzione durante a stagione di crescita. In u tempu di vaghjimu è invernu, l'alimentazione hè stata.

Per u caffè per piglià a forma di un machja, i ghjucatori ghjucarii sò cunsigliati per pelliccia. I currutti ghjuvani sèrvuli sò disposti, trimmendu à a base assai.

Per a prima volta u pianta in circa 3-4 anni. Succe in u primu mumentu. U cafè hà pocu fiori bianchi, cun un aroma piacevule, sìmuli à l'oliu di ghassamu. Dopu un pocu tempu, pocu fruttu verdu, accumincia a attaccà, chì averia torna rossu. In ogni fugliu, duie zicchini sò furmati, chì avemu l'usu di chjamà "coffee". In i cundizioni di un appartamentu per a fermentazione di cafè u fasgiulinu, hà da circa un annu. Quandu i frutti riunizamenu, acquistà un coloru russu rilivutu.

Trasplantanu i pianti ghjovani impegni ogni annu finu à u vechidu vegetativu, i pratiche più vechja si trasplantanu ogni 2 anni. Sì l'arvulu si crecerà in una bagnera, perchè cum'è a rotunda di tina. Ma esse chjave poni u duminiu custituitu pussbitariu. U tarritoriu per l'arburu di cafè hè pocu azidotu. I sottostrate per u trasplastivu devini esse cumposti da parti equitazioni di turf, foglia terra, sabbia è humus. À u fondu di u pomeju duveraghju esse bonicamentu.

Riproduzione di una pianta.

Propagazione di u cafè di a pianta hè ghjenaralmente simbulu, cum'è l'arburi sò scàveddi pocu furmati.

I Seeds for planting sò adattati per un annu dopu à l'assemblea, perchè perde a so capacità di gullitura. Sembri e sementi in boxes o bowls. A temperatura ottima per a zucchina hè di 20 gradi. A cumpusizioni di u sustrato per u sembra: leaf - 1/2 part, turf - 1 part e sand - 1 parte. I muderni di migliori sò traspurteri in borsi. A cumpusizioni di a tarra hè stessa è regina assai. Quandu e so radichi suceanu di u pezzu di terra, un altru trasplante hè fatta. Perchè u sustratu hè stata pigliata in parechji tipperimenti turf, foglia terra è sabbia. À l'estiu, pudete furnisce l'alimentazione di slurry, ogni 14 giorni.

I prublemi.

U fogliu pò esse di culore si u latru ùn hè micca asciugate.

Sì l'aria ùn hè micca suffìcera umida, i pugnale di e foglie pò assicurà.

Sì a pianta hè espritu à u sole di u sole, pò esse ghjustu. I foglie sò giallo, o cundurà cun spots marroni.

U regnu eccessivu pò causà a decadenza è a perdita di folla.

Per evitari di danni à e foglie di l'arbre, a pianta duveria esse acquistata cù acqua eccezziunale bè. Pò esse abbuffata cun l'aiutu di pillettes spécifié, difenda o pidata, a mantene in un putu cù l'acqua per irrigazione.

Per l'àrbulu di cafè, i pesti più sughjetti sò terribili: vapeur, pulpitus, spider mite e mealybug.

Propizziu utile.

A vittura, chì hè fatta da cafè torrone, alleia u dolore di rasante, dilates i navi. Aiunca in parechji casi d'avvilinamentu.

In i cundizioni di a stanza, e manciari sò sappiutu di e manni è siccati in u celu apertu. I fugliosi sicchi sò friziati per ch'elli anu un coru marronu, preziare è furiate cù l'acqua furiosa (1 culletta sopra per tazza d'acqua). Avete bisognu di una ora.