Quandu si cumincia à dà u lattu à i zitelli

Ogni sapiulu chì u latte hè un pruduttu assai prezzu è impurtante in l'alimentariu. Ùn cuntene un gran numaru di sustanzi chì sò necessarii per u sviluppu è u crescitu di zitelli, à dì: grassu, minerali, prutini, vitamini è carbuidrati. Cusì i pani currite per fà scopre i so migghiori à un pruduttu tali utile. Ma ùn hà micca cunsideratu chì u latti di vacca hè un pruduttu contruversu. Per una banda, ùn hè micca bè à adattà à i babys, per un altra banda hè assai utile per i zitelli più antichi. Ma in fattu da a nutrimenta in u primu annu di a vita u zitellu u funziunamentu di u so sviluppu è u sviluppu.

Cumu quandu avemu cuminciamu à dà i latte di u ziteddu? Sta domanda surghjente in parechji genitori. In ocasu, a frasa di sentenza cume in i paesi i zitelli sò alimentati cun u latto fresco si a mamma avia prublemi. Ma sta affirmate fermanu in l'ungarisa di l'opinioni di i medichi. Parechji pediatres affirmanu chì ùn hè impussibile di furnisce u linu à tutti i zitelli sottu unu d'annu. In certi paesi, ci permete di dà di l'età di novi mesi, è in Germania, per esempiu, i medichi cresinu chì ùn hè micca indispensèvule per i zitelli di furnisce u latti di vacca finu à l'età di dui. Sì a mamma hà prublemi cù u latte maternelle, hè cunsigliu per utilizà a formula di l'addumata furmale adattata, aghjustendu à a dieta un leche especializata chì, secondu u gustu è a cumpusizioni hè adattata per e caratteristiche di u zitellu. In questu casu, avà deduce chì, per i figlioli d'un annu, l'usu di u latti di vacca ùn deve esse micca più di 200 grammi per ghjornu è pò esse furnitu solu per una parte di porridge e di purcubi.

Perchè u latti di vaca micca dispatchu à i zitelli à un annu:

  1. In u lattice di vacca tutale, ci sò assai minerale: calcium, sodium, phosphorus, chlorine, magnesium, potassium. Cridùscenu per u corpu di u zitellu, è sopratuttu pè u sistema urariu chì ùn hà sviluppatu. U risultatu, i riziuni di u zitellu sò soprascritti da u 20-30%, u pruduttu u latti di vacca.
  2. In u latti di vacca, ci hè assai più sodiu è di prutezione chì in u latte materno. In questu casu, a proteina hè diversa a diversità di a cumpusizioni, chì pò pudè causà reazzioni allergii. L'allergistici dicenu chì si un zitellu hè furnituatu cù u latti di vacca da i primi ghjorni di a vita, hè più prubabile chì parechji zitelli tingemu allergie à u latti è lattichi.
  3. In u latti ci sò assai casein.
  4. Ùn ci sunnu pocu carbuidrati.
  5. A Lassa prufitta un numaru assai assai di elementi per u zitellu: iodu, zincu, vitamini C e E, u ramu.
  6. Ancu ci sunnu pocu alcossidi grassimi (a-linolenic linolenic), chì sò necessarii per u sviluppu di u curu, è ancu di l'acidi grassamu poliinsatuati.
  7. In u latti di vacca, u pocu kontenutu di ferru. Hè propiu, u ferru hè u principale constituent di multiplicà e multiplicate l'eritrozii di un zitellu in crescente. Dunque, a so deficiente porta à l'anemia di deficienta di ferru.
  8. Cù l'usu di u lettu di vacca, i trabi pò spirimintari l'heureuse gastrointestinali, una probabilidad alta à l'età di sei mesi.
  9. A Senza ùn conta micca à tutte l'aminoazzione di i taurine è a cystine, l'àiu folicu, è sò necessarii per u sviluppu di u zitellu.
  10. Inoltre, l'iniziu iniziu di u latti di vacca in una dieta di u zitellu pò diri à a diabetes mellitus tip 1. Hè necessariu di rinforà quandu u vacche di vaca da a nutrizione di u nutrimentu finu à un annu à quelli chì anu in pacienti di dependenza di insuline in a so famiglia.

U "Lettu" ùn hè micca piacevule, perchè i prudutti di u lettinu ghjucanu un rolu assai impurtante in a nutrimenta di u zitellu. Quandu questi prudutti sò intraversu in a dieta di u zitellu, ghjornu dipende nantu à i genitori, ma a salute è u sviluppu di u zitellu in quantu sia ancu di elle. Hè per quessa chì avete bisognu à curà in tutti l'argumenti è facenu una decisione chì hè bella per voi è u zitellu. Eppo i genitori stanu autocrficenti, quarchi voti veni necessariu d'esse à l'altru opiscenu, particularmente à l'opinione di i duttori.