Scrittore ghjuvenera Charlotte Bronte



Oghje, vulemu avè parlatu un omu prominente di u XIX sèculu. L'escriptora di u pittore Charlotte Bronte hè sempri intesa in a literatura mundiale. A vera fama trova a so rumanzu "Jane Eyer". Parolle biugraficu, ellu parla di u distinu difficiulu di un zitellu in u mondu adultu.

A creattività di l'scrittrice di i zitelli, Charlotte Bronte, era un fenomenu luminoso è significativu in u sviluppu di u realisimu criticu inglese.

Hè a figliola di un pattu e multifamili sacerdotale, Sh. Brontë hà sempre a so vita (1816-1855) in u paese di u Yorkshire. À una scola per i poviri figlioli, hà ricivutu a scola educazione, ma dinò cumplementu continuamente in a so vita cù a ghjente di studià e lingue. A so strada di vita hè u percorsu di un impastante travagliadoru indefatigable, una lotta contru à u dulore è a miseria. Dopu à a morte di a so mamma è di dui sureddi, hà stata a maiò in a casa quandu era solu novi anni. Per piglià a so sustenibilità, hà stata furzata di serve com una governante per un momentu à a casa di u prupietà di a prupietaria è hà avutu personalmente tutte l'umilità chì ella parla scandale in bocca di l'eroine di i so romane.

U patri di Charlotte in a so giuvanita pubblicò parechje cullizzioni di i so poema. Sister Charlotte, Emily, hà scrittu u novu "Wuthering Heights", è l'altra surella, Anna, anche di dui novi, anche si sti romani sò più dèbili ca l'opari di Charlotte è Emily. U so fratellu si preparava da diventà un artista. Cum'è un zitellu, allonu tutti i poesi è i novelli, è hà rializatu un magazinu manuscrittu. In u 1846 i sureddi pubblicaru una cullizzioni di poema à i so spesi. Ma, anche u talentu, a so vita era troppu pisanti.

I figlioli sò stati stretti in a famiglia, senza mai favurisce a carne. I so nutizie era u Spartanu più, eranu sempre vistutu di vistimenti scuru. U Patronu Charlotte preoccupatu di u futuru di e figliole. Hè necessariu per dà l'educazione per chì puderanu, se ne necessariu, serve cum'è governante o maestri. À l'estiu di 1824, i soru di Charlotte si abbanduneghjani à a scola carica cù a pensione completa in Cowan Bridge: Maria è Elizabeth. Uni simani dopu, Charlotte, di ottu anni, è Emily.

Staying at Cowan Bridge era una prova dura per Charlotte. Hè famatu è friddu. Eccu prima hà tastata l'amarezza di impietà. In i so ochji, sadisticu Maria turmentata, chì anu irritatu u maestru cun l'impieza, l'imprecisione è a resignazione.

A sofistiristia, a crudelità tirranica è u cunfortu fiascanu hà purtatu à un final tràgicu. In u frivaru, Maria era mandata a casa, in u maghju hà mortu. Dopu era u turnu di Elisabetta, chì anu avutu a salute poveri.

Avà eranu trè oe fratelli, ma di sicuru chì hè stata capita chì Emily è Ann formanu a so unioni "duali" speciale, è Charlotte hè diventatu vicinu à Branwell. Insemi cumminciavanu à pubblicà una rivista di casa per i ghjovani, inspiratu di a Blackwood Magazine. U prublema di a furmazione di e figliole per Patrick Bronte vinni senza risolvutu, ma avà era più prudigi è hà vulutu dà à Charlotte, chì era l'anzianu in a famiglia, à una istituzione educativa più umana. Chistu era l'Escuela assuluta di i soru Wooler. A tarifa di struzzioni era considerable, ma a madame Charlotte vultò à u salvata, è, cun un core, a figliola spedinu à Rowhead.

Charlotte parsi strana à i zitelli. Ma tutta questa ùn mancò a trattà a Charlotte silent è resoluzzia cù un gran rispettu, perchè pareva l'embodiment di travagliu duro è un sensu di diveru. Appena diventa u primu studiente in a scola, ma ancu era micca sociable.

In u 1849, i sureddi è u fratellu di Charlotte morse di a tuberculosis, è stà sughjura sola cù u patri anticu è sick. Ùn era micca piacevule per una nica povira è scurazioni di una provincia remota per sguassà u so modu in a literatura. U so primu rumanzu, U Maestru (1846), ùn era micca aduttatu da qualsiasi editor. Ma un annu dopu a publicazione di a romanzu "Jane Eyre" (1847) era un avvenimentu significativu in a vita letteraria di l'Inghilterra. A pulìtica burghese attrì à u novu nantu à u spiritu ribellu, ma era stu spiritu ribellu chì hà fattu u nomu di l'autoru cunnisciutu assai è amatu in circles demucratiche. A l'epica di a pubblicazione di "Shirley" (1849), tutta l'Inghilterra sapia u nome di Kerrer Bell - u pseunendu per chì Sh. Brontë pubbricau "Jane Eyre". Kerrer Bell hè un nome d'omu, è perchè parechji lettori ùn sapianu chì una donna hè stata nigata. L'urdinatore hà devenu à ricunquistà l'inganne, perchè era sicuru chì a burguesa Inglesa ipocrista condemnava i so opiri solu perchè eranu scritti da una donna.

Bronte hà digià qualchì sperienza in questu rispettu: ancu prima di a pubblicazione di u cullettivu di poechi, mandò una carta è i so poesi à u pueta Robert Southey. Li dettu chì a literatura ùn hè micca una occupazione di a donna; una donna, in u so avete, duverà satisfaczione à a casa è a criazione di i zitelli. [2.3, 54]

Dopu à Shirley, Bronte hà scrivite u novu "Vilette" (1853), in quale hà dettu da a so risturante estada in Bruxelles, induve hà studiatu è hà travagliatu in una casa d'internu in a speranza d'avè a so propria scola. Sta attività in l'Inghilterra bourgeois puderia furnisce l'scrittore cù una maiore indipendenza. Ma l'intente era mai esse realizatu.

In Russia, u travagliu di S. Bronte hè cunnisciutu da i 50 anni di u XIX seculu. Traducazzioni di tutti i so romane sò publicati in revistere russi di u tempu; una quantità di opere critica anu dedicatu per ellu.

U più significativu è populari hè a novella di Sh. Bronte "Jane Eyre". A storia di vita di Jane Eyre hè u fruttu di a ficzioni artistica, ma u mondu di i so esperimenti internu hè certamentu vicinu à Sh. Brontë. A narrativa, chì vene da a persona di l'heroina, hè chjaramente culuritu lyrical. E anu puru Bronte, a versione di a so heroina, chì avia cunnisciutu tutte l'amarezza di l'orfani è u pane d'altri pane da a so zitiddina, hà crisciutu in una famiglia grande, circundata da u so fratellu è i sureddi - natura artiche, ella, cum'è Jane Eyre, hè stata destinata per survivà tutti i so amatori .

Bronte hà mortu à l'età di trenta novi, sipulcendu u so frère è e soru, è ùn anu ricunnisciutu i piacè di u matrimoniu è di a maternità, chì hà datu assai generosamente da a so heroina letteraria.