Scrittori di u 20u seculu, Lewis Carroll

Lewis Carroll hè una persona assai ambigua. Frà l'i scrittori di u XXu seculu, ferma supremu. Scrittori cum'è Carroll sò i favori di u publicu è i prugrammi, è à u listessu tempu. Si discussate un tema cum'è scrittori di u 20u seculu, Lewis Carroll, allura, sicuru, pudete ricurdà cumu hè accusatu di pedofilia, dipendenza di droga è assai più. Tuttavia, cum'è s'ellu si ntra l'scrittori di u XXu seculu, Lewis Carroll hè unu questu. Parechji foru accusati d'azzioni imparziali. I scritturi sò in tutti i ghjorni speciale. È à l'iniziu di u seculu passatu, quandu l'opzioni novi s'abbianu, si cuminciaru à usà à u più. Ma questu ùn significa micca chì tutti i scrittori eranu addicti di drogi è pedofili. Pò dassi chì i creaturi di u XX sèculu si spargiu sappiru da a folla è ùn l'hà micca capitu. Comu, per esempiu, Lewis Carroll. Ùn ci hè nudda evidenza chì hà avutu sensu insalisciutu per i zitelli. U fattu chì era cumplicatu contru cun elli, pudaria dì chì Lewis hà firmatu in a regula u mo figliolu ch'elli sò. Carroll era veramente una persona non standard, ma ellu hà mai avutu male à qualcosa.

In fattu, Lewis Carroll - questu ùn hè micca u so nome veru è sanu. U nomu di u scrittore hè Charles Lutwidge Dodgson. Hè natu in u 1832, u 27 di jinnaru. Carlu era u zitellu più anzianu in a famiglia di un sacrificadore. Perchè vene cum'è si chjama Lewis Carroll? In fattu, tuttu hè assai, assai simplice. Hè solu trasfurmatu u primu è u sicondu signe duie volte, prima di traduzzione in Latin, è da novu, in lincua inglesa è cambiati posti. Cusì hà fattu Lewis Carroll. Questu hè chì u ghjovanu Ghjovanu hà cuminciatu à scrive i primi poesi umuristi è avianu bisognu di un pseunònimu - è i scrittori di u XX sèculu piace à creà sottu nomi falsi.

In ogni casu, anchi i so loghje letterarie, Carroll hà sceltu micca a faculenza filoluggìa, ma a scienza esatta. In u 1855 si graduabile di Oxford è si fici un prufissuri di matematica. Allora ellu hà stallatu in una casa cù torretti è prestu prestu à alluntanà e leggende nantu à l'Oxford. Prima, Lewis Carroll hà vittatu un pocu stranu. Avia un ochji guasgi più altu ch'è l'altru, è i ringii di a so bocca sò stati rivolgiuti in direzzione diffirenti: un di l'altru è l'altru. Inoltre, parechji dicenu chì era ghjuridicu, ma hà obligatu à scrive cù a so manu dritta cù l'sforzu di pensamentu è vuluntà. Ancu Carroll era sorda in una sola ore è stammered assai dura. Sempre hà didicatu nantu à a stessa vuci cù a stessa espressione, mai succorsu à l'emozioni è ùn vulia micca cunnisciutu da qualcunu. Lewis hà evitata sempre a sucetà, è ùn pò spessu vista di caminari solu in i prufundità di u Oxford Park. Ma, però, Carroll hà avutu i so prugetti prediletti, à quale hà cunsacratu assai di tempu. Per esempiu, quandu Lewis era chjuca, veramenti vulia divintà artistu. Allora ellu fece assai è ancu hà fattu e so rivuluzzi. True, i so lecturi eranu solu e sorelli e frati Carroll, ma era assai piacevule. Ma quannu si addivintau un adultu, un avemu pruvatu per mandà i so dibujos à l'appendice umoristica di u tempu di u ghjurnale, i so imagine eranu rifiutati è micca accettati. Carroll era assai preoccupatu di questu è u disignu abandunatu. Ma si cuminciò à participà à a fotografia, cù u stessu cellu è seriori cù quale era statu allargatu à a pintura. Hè cumpratu u dispusitivu è tutti l'arnesi necessarii per a fotografia. Ùn si scurdate micca chì u tribunale era di a fine di u XIX u seculu, cusì a fotografía era veramente un travagliu difficiulente è dilicatu. Ma Lewis hà assai piaciuta sta attività, è hà da passatu assai di tempu aduprà cumu fà i prudutti d'alta qualità è belli. À u tempu, assicurau assai successu in questa materia. À quell'èpuca, Carroll hà sceltu parechje famosi famosi, cum'è per esempiu, Tennyson, Dante Gabriel, Ellen Terry, Thomas Huxley. Un centu anni dopu, un libru fu pubblicatu, chì cumprendi sesentia quattruni di i travaglii di Carroll, chì hà assai differente in talentu è capacità.

Lewis Carroll hà sempri travagliatu assai, assai duru. Dedicò dedicatu à a causa, per ellu s'avviava. Da a matina assicò à u so scrivania è hà cuminciatu à creà una storia. Carroll ùn manghjò mai in u ghjornu, per ùn parta u travagliu. Sulu abitava un vetru di sherry è mangiava un pocu di cookies. Dopu si n'andò in cumportamentu i catedra, ceddinu, caminava è si sente novamente à travaglià. E Lewis hà patitu da l'insomne, per quandu ùn pudia dorme, hè ghjuntu cun diversu puzzilelli matematiche è geomitrici. Per via, dopu in u so libru, intitulatu "Curiosità Matematica".

Lewis Carroll sola volta intrutu in l'uccidintali è ùn ùn viottu in ogni locu, induve tutti i so cumpagnie anu da vanu, ma à a Russia, avendu affaccatu cun una tale scelta assai di i so cunniscini è i culleghi.

Lewis hà sempri inventatu qualcosa è invintate qualcosa. Hà criatu numerosi ghjucuri novi chì publicheghja in i ghjurnali, appricatu e règule à elle. Per esempiu, avemu tutti cunnuscite u ghjocu chì avete bisognu à cambià una parola in un altru, cambiant sola una lettera è creazione di novi paroli, perchè u risultatu hè quellu chì necessite. Stu ghjocu hè di Lewis Carroll.

Allura, ma ancu, quale di a so rilazioni cù i zitelli? Carroll hà dettu tutte l'amichi sò i zitelli. Ma questu ùn hè micca cusì stranu. I so studianti è i culleghi cunzidiravanu u scrittore stranu è micca tutta di modu normale. E i figlioli ùn si n'avemu micca avvistu. E invintò i ghjoculi per elli, entretate i so cuntenti, anu veramente amatu un pocu stranu, ma professore piacevule. Inoltre, per a so spontaneità in pinsamenti è d'azzioni, aiutanu à l'scritturi crià i so stori. Dopu tuttu, Alice chì visitava u paese di miraculi è circava u mondu, Lewis hà scrittu a veru Alice, chì hà spessu visitatu a so casa, era una ragazza interessanti cun un pensamentu inusual.

Lewis Carroll era una persona intelligente, non standard è talentista. Ellu murìu u 14 di ghjennaghju in u 1898, allughjò da parechji ghjoculi unani, cumpitenzi, ridisignità, storii è novelli chì sempre seranu d'interessu à i lettori.