U figliolu maiò è più ghjovani in a famiglia

"L'anzianu intelligente era un ziteddu, u mezzu era cusì cusì, u più chjucu era un insinsatu à tuttu", è ancu chì a ciencia moderna ùn cride micca in i fichi, l'ordine di l'apparenza di u zitellu in a famiglia vera ancu impurtante. I zitelli più antichi è più ghjovani in a famiglia sò u sughjettu di l'articulu.

Induva chì e cose raille?

U primu riguardanti l'influenza di l'ordine di l'apparenza di u zitellu in a famiglia nantu à a furmazione di a so parsunalità accuminciò a parrari Francis Galton, l'antropologu in l'Inglesu, in a fini di u XIX seculu. A principiu di u XXu seculu, Alfred Adler, un psicologu austrianu, formulò a teoria di "pusizioni ordinali", affirmannu chì a natura di nascita hè dettu in l'ordine di nascita è a prisenza o assenza di i fratelli è a sisteri (in a lingua di a psiculugia - anziani). Nta l'anni 1970, i psiculogisti holanesi Lillian Belmont è Francis Marolla avanzavanu una altra teoria: u più grande frà i più maiori di u zitellu, a calà a so capacità intellettuale (dì, i genitori fendu menys attendu à tutti). In ogni casu, i psiculoghi prupiziunisti a dependenza di l'ordine di nascita è u livellu di IQ ùn hà micca cunfermatu.

Sè: "monarca senza tronu"

"E eru u primu nascitu!" - dice mi anciano, Andrew, cun orgogliu indispensévule. Nantu à questu fundamentu hè cunsideratu per sempre bè è enseigne i so frati à ogni passu. Pudete fà cunfiderà, ma a volte overstrains u bastone. Sì, quì, alcuni puntualmenti qualchì sbagli educate. Ellu stessu ùn accetta micca critichi. U cumportamentu tipicu per u primu natu chì hà cunnisciutu ancu u putere di l'amador parenti (dopu à tuttu, era un figliolu solu per un certu tempu), è a pisu di i so sbagli, l'ansietà, incertezzi. "Nantu à u figliolu maiò, i donni e mamma è i teste nantu à i sistemi educattivi (copiati da i so genitori o a so propria), esperendu e ritimi maximi è risultati. Figurativamente in parlante, u primu natu hè cum'è un "blotter", chì hè prima applicata à un blob è chì assume a maiò parte di a tinta ", note Elena Voznesenskaya, Ph.D., un ricerca senior in l'Istitutu di Psiculugia Socia è Politica di l'Acadèia Naziunale di Scienze d'Ucrania. - Ma u più anticu possa un "rivalu" (fratellu), è senti sparado da u tronu, hà hà sunniessi à riagerà l'affari parentale, diventà u megliu (da a so razzii di u perfeccionista tipicu per u primatu). I paisani spessu inconsciente furtificheghja sta tendenza, dicendu: "Sì l'elder, dà, esse un esempiu!" In addition, a mamma-pusteru hè colpu à a parte di l'anzianu di a respunsabilità di cura di u zitellu: alimenta, leghjite i fichi, fighjine da u kindergarten, etc. Eccu per ùn adopri funzioni parentali? Avvanziii di l'anziani include l'ambizioni, a conscienza, a perseveranza in l'ottu l'uggettu: in u tradiziunale è in qualcosa di novu (i primi nascini sò spessu saranu i cuntinuanti di a famiglia). Assicurendu successu suciali, altu statu: sicondu statistiche, a mità di i presidenti di i Stati Uniti sò primi nati.

Ci hè ancu difetti: u conservadurismu, l'autoritarisimu, l'intoleranza à i sbagli (dui è di l'altri), sensibbilità è anghjulazione: a carica di l'expectati ùn vi permette di rilassate è ghjustu a vita. È cù u tronu! U dirittu di prima pratica (tronu, propiu) à u figliolu maiò hè cunnisciutu da l'antichità. Forsi questa tradizione era assuciata micca solu cù ragiuni antropulogichi ("scassizza" di l'omi, vita curta - hè impurtante di "traslocu"), ma ancu cù e caratteristiche psicologichi di u primu natuvutu (affidabbli, capaci di gestisce)? "Parlendu sì. L'anzianu di a zitiddina, facciunendu a bisognu di cuntrullà à l'altri è à l'altri, cusì ponu in manu, i rigioni di u guvernu - una struttura razova. Inoltre, i primi nati, in modu di regula, fannu valuri di a famiglia "- dice Natalia Isaeva, un psicoterapeuta, membru di l'Istitutu di Psiculugia Consulta e Psicoterapi. I famosi famiglie: Winston Churchill, Boris Yeltsin, Adolf Hitler.

Medio: terra incognita

"Serednyachok" ùn si pare pare parechji fratelli ancu fora. È tranquillitate, diplomaticu è sensittività, sempre dubbitate (chì vulete?). Questa "dualidad", in ogni casu, strangely si sia attraversu: hè cunsideratu "assai piacevule" da ellu un munzeddu d'amici. Alfred Adler (esse, incidentale, u sicrittu di u zitellu in a famiglia) hà dichjaratu chì "a media" hè difficiuli di discrive, perchè pò combine funziunalità di i più vechji è ghjovani. Hè per quessa hè difficiule per ellu l'autodeterminazione - ùn sò micca guidati clarificate. Sempri sottolineata da i dui bassini (hè impurtante per aghjunghje l'anciano è ùn permettenu micca di avanà à l'u più chjucu), peleanu per u so postu in u sole è deve "salta altu" per esse innurati. In ogni casu, sta situazione dà bonus: l'evuluzione di e cumpetenze di socialisazione, a diplomazia è a furmazione di a pusizione di un pacificador, attraente à l'altri. Mediu, cumunicà simultaneamente cù i gruppi suciali (adulti è zitelli), immediatamente si passa à u livellu più "dirittu" - "Adult", chì, a diferenza di "Parent" o "Child", ponu accunsente. "Prosperità" di u mezzu - un caratteru calmatu, a furmazione di u quali cuntribuisci à a mancanza di pressione parental excessiva (expectation excessiva, hyperopeak), è di cumerci di alta cumunicazione (a capacità di sèntelu, cunvince, neguzià). Unu di i "minus" hè a mancanza di qualità di cumandante cumminata cù u desideriu di cumpete (in qualchì volta, senza avvaluà oġġettivamenti i so capacità, u zitellu face mette ghjudicali o ghjustu, è a probabilità di furmà aumenta). I disghju di fàcenu tutti i ghjoculi, pò ancu ghjucà una locura cruel - ricusate di piglià decisione impopulosa, a "media" si in duci per stonde. Privatu di i diritti di l'anzianu è i privileghji di i più ghjovani, senti più forte "l'injustice di a vita". U significatu

I nostri experti ùn sustene micca a teoria classica chì a pusizzioni di u centru hè u più persa. U pianu di u zitellu solu ponu esse fattu da i genitori chì ùn anu micca travagliatu i traumni di a so zitiddina, chì ripite l'escenariu "punitu". Mancatu d'amuri in a zitiddina, ora li dà "split", hè u zitellu è avete a cummàtelu. In a mio pratica psicoterapu, cum'è ùn anu mancu sughjettu. Probabilmente, sò i più savurosu: ghjustificate è sò cuntenti. Medi famusi: Mikhail Gorbachev, Vladimir Lenin, Gustave Flaubert.

Junior: Pet and Sly

Hè pirdunatu tutti - per una visione penetrante (cum'è un cat da "Shrek") è di tenderness, per quale - ùn stint. Ancu s'ellu ùn hè micca un ziteddu, vene sempre da l'acqua. Arseny hè cinque e, pare chì ellu ùn mai cresce (i fratelli in questa età ghjera definitamente "grande"). Allora u picculu pocu hè pruduzzione? Hè difficili risposta à a so pregunta: "Mamma, perchè era natu l'ultima? ..." U più chjucu era furtunatu: ùn hà micca avutu u scunditu di "prizzendu à u tronu" è hà i paisani "cun l'experientia", inclinati menu di insignà è di cunfundà l'amore ("educazione per una gran corazon ", sicondu Olga Alekhina). Hè sempre attaccatu di l'attinzioni (i genitori è i zitelli più antichi). E in stu tentu! Quelli chì sò più maturu, incuscitui u circondu per passà a so vuluntà ("permettenu esse un nemus"): dà un pocu assignementi, cunnisciutu à i missi, facendu per ellu ciò chì hà longu u pudete fà. Per quessa, a bisognu di qualcosa per alcuni u ghjovanu ùn sia micca bè, è l'autoestimu hè spessu sottumette - paragunate cù l'anziani, u zitellu sempre perde. "Ci hè chjucu, quellu chì ùn sà micca manera di fà, u sfinitu a robba di i so fratelli è suspettate (cum'è u fiancu, u amicu di Carlson) chì questu si spende à più cose globale," observa Elena Voznesenskaya. In ogni casu, una tale situazione implica l'oppostu à i frati anziani, i celu è ... l'astuzia. U più ghjovanu sempre hà a sperienza di lotta (spessu sottu à l'scena) per u so postu in a famiglia. E in generale a so scola di vita hè assai gravissima. Elementi posittivi di i più ghjovani: trascuranza, ottimisimu, facilità di cumunicazione. In regula, questi sò extruvuli, chì piglianu energia da a cumunicazione cù e persone è ùn sò micca teme à piglià risichi. Eccu, artisti è i scientisti chì "vutannusi u munnu" da i so scuperte è i suluzione revuluziiu generalmente crescenu (sicondu i ricerchi di u stòricu americanu Frank Salloway, chì hà studiatu a biographie di set mil persone storico è scientificu). Negativu: un sensu di indipindenza di u debilitariu, chì guidanu una violazione di i frontiere di u spaziu persunale di l'altri populi, è ancu di difficultà cù l'autodiscipline è di facenu i so propri decisioni, perchè i so averebbe in carica sò spessu "limp". Questu hè facilitatu da a cunvinzione di i più ghjovani chì "avè aiutà".

Hè un stupidu?

Perchè in i fichi di i fiori i più giovani ponu st'andificà? U primu, cum'è Natalya Isaeva riciata, prima di u XVII seculu, tutti i zitelli più ghjovani in a famiglia eranu chjamati fools (chì significavanu nuvità è nuvità), è Petru Ruggeru hà datu una connotation negativa à sta parola (un sinonimu di stupidità). In l'epica, u fool si simbolizza u significatu originale - simplicità nica, verità è apertura. Siconda, cù ogni z u succorsu, u livellu di l'expectativa di i genitori diminuite. "E si ùn" micca fascinatu ", ùn hè micca disappronimentu - ancu u più modestu successu di i più ghjovani serà" a norma ", - dice Olga Alekhina. In such circumstances, u "nidu" hà da esse creattivitivu è cercanu u so propiu, diferenze di l'altri, a via per u successu è a maturazione. Scaricate una Fede, per esempiu. Quelli prucessi chì Ivan the Fool hè passatu sò una forma d'inizià, postu chì u piglianu in u mondu di "grandi". A lezziò hè questu: anu invintendu di "qualità nustrale" è questu di sè stessu, pudete successu. I famusi i giovani: u figliolu pruteziu biblicu, Elizabeth Taylor, Bernard Shaw. L'ordine di nascita ùn hè micca un "fateful seal" chì determina u destinu. Ma ci hè un granu di a verità in questu: i zitelli, sicondu l'analista francese Françoise Dolto, anu ... micca i stessi parenti in tuttu. Mamma in 20 anni è in mum à 35 - varieghja: u primu sà solu i fundamenti di a maternità, u sicondu - u sàviu. Questu un stampu nantu à parechji aspetti di u prucessu strutturali. E avutri fattori sò impurtanti: l'atmosfera in a famiglia, a situazione materieali, a distribuzione di funzioni entre i genitori, l'attitudine in i zitelli ... Se u cuntestu di a situazione familiale hè supplementatu da l'attitudini naturali di ogni ziteddu, avemu un certu "quantu persone, tanti destinati". Ùn importa micca ciò chì contate, u principale hè di sentu in u vostru locu. Aghju dumandatu à tutti i figlioli: "Ti piace à l'età (mezzo, più ghjovanu)? U primu natu hà dichjaratu: "Eppuru! Chì ci hè a cosa più piacevule? Power! "Serednyachok hà dettu chì hè" spéciale "(ci sò parechji ziteddi mediani à tutti), in più, hà sempri cumparenti in ghjochi. U zitellu dumandò a so corona: "Mamma, perchè era l'ultimu natu?" Allora pensendu è disse: "Mi piacemu. Sò u più chjucu! "