U latti di vacca per i zitelli

Dà un latinu di u vacu per un annu o ùn hè micca indeseziu. Sì, per qualsiasi mutivazione, ùn pudete micca muturà u so zitellu o ùn sò micca un latti prufissiunale, u megliu elettu una formula per l'alimenta cumplementa. Dopu chì u zitellu ghjusta un annu, pudete scurdà à a dieta di u zitellu, un latte furmagliu particular, chì ùn deve esse micca ebbe. A qualità di u latti babbu hè più grande di u normale. Quandu preparanu cereali, pudete aduprà u latte pasteurizzatu ordinariu, postu chì deve esse bolliti.

Quantu è quantu per dà u latti di vacca à i zitelli

Comu nuddu attu, i zitelli puderanu cumenzà aduprà u latte di vaca da un cose. I gastrorlercologi cunsiglienu per inizià a latta entrata cù l'acqua. In i primi dui o tri simmonti, una parte di u latte hè creatu da duie parte di l'acqua, po esse solu una parte di l'acqua pò esse presitu per una parte di u latte. Hè obligatuà di seguità a reazzioni di u zitellu à l'intruduzione di stu pruduttu, postu chì u latte pò causà una reazione allergique.

Sì u zitellu hà digià ricerchi allergii o hà prublemi cù u metabolismu, u latte si pò esse rializatu solu dopu cunsiglià un spezializador (gastroenterologist).

Un zitellu à l'età di dui anni averebbe cunsumà 450-500 ml di latti è prudutti fermentati per ghjornu. À quelli trè, u zitellu pudaranu cunsumà u latti à u vulintà.

Sì u latte sterilitatu, hè tutalizatu sanu, è pò esse guardatu da parechji mesi. Furmà u latti ùn hè micca necessariu. Ma vale nutà chì, per via di u trattamentu d'alta temperatura, in u so lattu ci sò assai pratosze sustegnu utili.

U lice pasteurizzatu di i zitelli hè megliu, postu chì u latti hè trattatu à una temperatura più minima, chì significa chì ci sò più sustanziali in u so sustegnu. Questu latti ùn hè micca guardatu per cinque sete ghjorni à settimane, salvu questu, u latti ci vole à fogghi un pocu.

U lattu rurali hè utili, ma cun questu vi si averebbe cura. L'animali da u quale hè acquistatu u lattu hè stata mantenuta bè, solu deve esse nutrittu cù pezzi naturali, è duranti u scherzu i normi sanitarie è ienichi. Hè nutate ancu chì un latti di latte hè moltu grassu per un criaturu, per quandu ci vole à pona.

U latti di vaca sana pò esse dati à i zitelli finu à dui anni, è hè pussibule à dà un lignu scucatu.

Prodotti basati in u latti di vacca

In oghje cù u latti naturale, altri prudutti di u lighjendi d'alta qualità, per esempiu, ioghurti, crema agria, casgiu alloghju, etc., devanu esse presenti in a dieta di u zitellu. Ecc .: tali microrganismi, per entra in u corpu umanu, suprime l'attività vitali di i microbicchi patogeni. I microrganismu utili ancu à cuntribuisce à a valurizazione di a sintesi di e vitamina B.

U latte di u latte (ioghurtu, kefiru, latte fermentatu), chì sò fatta apposta per i zitelli, anu nutatu assai, sò digeruti pochi è anu un effettu pusitivu supra u funziunamentu di u sistema digestivu, perchè stimulanu a produzzione di zuccheri è bile. U voluminu di prudutti di latti fermentati sò da 200 à 400 ml per ghjornu.

Hè necessariu per u zitellu per darle furmagliu picurinu, perchè cuntene calcium e fòrmanu digeriscibbli. Casgiu cottage, in fattu, hè una proteina di latte cruda, chì hè siparata da u suu - u liquidu chì si forma quandu u latte hè aggrottu. U furmagliu di casgiu cuntene assai più di prutetta chì u latinu di vaca tutale, ma a proteina hè principarmenti prisentata da casein, è sopra pè i pruduzzioni di tutte di zucchero di prezzjuali chì sò sbulicati cù serum. In altru in curda è u cuntenutu di vitamini PP è B1.

Per alimentà i zitelli, hè megliu utilizà un casgiu chjuche (5 à 11%). I zitelli sottu un annu avè bisognu di 40 grammi di casgiu, finu à sette anni, i zitelli d'avè ricevutu da quaranta à cinquanta grammi di casgiu per ghjornu.

Un cattivu grassu in l'alimentariu avà da essa crema è a crema agria. Ancu siddu i prudutti lipanti sò ricchi di vitamini solidi à grassu è u ferru, ma anu pocu fòsfu, calcium è vitamini solubilisuli. A crema agria cù u grassu di cuntenutu più di 10% in a dieta di i pre-maistriu pò esse usatu in forma di zuppa e d'altri pratiche.