Ùn à u mumentu di pene, mi sò teme di a morte di l'anniversariu

Ogni ghjornu hè avvicinatu a data di u cunsigliu mistu. Hè scantu? Ùn àbbia paura, tuttu guarisciti! Se vulete, ci saranu vicinu vicinu vicinu. U timore di partitu, mi scantu di morte di a parturientu - sta frasa turmenta i mummia futura duranti i novi mesi.

Di sicuru chì tù è u vostru maritu sò rispunsabili di un rolu novu per i genitori è avè passatu un cursu specialu à a scola per i mariti futuri è i papi. Tali occupazioni sò indiscutibile impurtante, perchè l'intendeu micca solu in teorica (cumu a cura di u natuvulu, a manera di manghjà a mamma), ma ancu di pratica (tècnica di respirazione, masaje relaxante). Ai aiuta assai in prucissioni! In ogni casu, oghje, in più di cunniscenzi è capacità, pudete avè più aiutarii veri. No, ùn hè micca nantu à l'omu amatu (ùn hè improbabile chì quellu chì sarà sorpresu da a so presenza in u nascita), ma à un omu chì si chjamava un canella (di English doula).

Oda Odena

In u 1956, in l'uspitalu più ordinariu in Francia, era un cirujano genericu imprudentu Michel Auden, chì a cumpitenza includia operazioni ostettivi. Hanu ancu glurificatu u duttore. Auden hè cunnisciutu da u mondu sanu! Hà scrittu dòde libri ("Nascitassi felice", "Natuvaru rinunzutu", "Salute primaria" è altri), chì anu publicatu in 21 lingue! Ma micca solu questu hè u meritu di Michel Auden. In altri paesi, u Francescu hè cunnisciutu com'è un omu chì, in l'anni 1970, introdutò i piscatorii, stanzi cù furniti di casa è ... i corsi per muzzles, donne, chjamati aiutà à u partitu, in a prustitutione di partenza.

Chì duverà u barmellu?

A parola "dula" significa un cumpagnu prufessiunale in paternaghju, chì una volta di nascita, ma issa sapi per facilitate stu prucessu per a futura mamma. E sta donna ùn hà micca bisognu di una educazione medica. A cosa principale hè a so prufessione persunale è u so vulete aiutà. E siccomu Dula perfetanu l'essenza di tuttu ciò chì succede, hè quella chì, cù a cooperazione cù l'especialista (un medico, anesthesiologista, midwife), vi cuntattamente informà, "traduce" termi medici incomprensibli, spiega, calma. Cum'è un assistente, ùn temerà micca chì quandu avete bisognu di qualcosa, l'infermiera seranu affaccendati cù una donna di nascita. U cumpagnu di u mussu hè di furnisce assistenza emotiva, fisica è informativa à una donna à a parturientu. Infatti, u fogghiu hè stituutu un rolu medianti meditazione frà dà nascita à una donna è nova persona è ... facilite a lotta, tentazione da a futura mòmia. Cumu? Cù l'aiutu di e so cumpetenze. Dula cunnosci a tecniche di rilassazione, sapi quantu l'usu di u massaggio d'acupressure (sia per relaxazione è stimulazione di travagliu), suggestionu chì postu di u corpu hè megliu per piglià in ogni unu di i periudi di nascita per riduce u dolore, ricurdeghja di a tecnica respira ... L'accumpagnamentu musicale cura!

U terzu ùn hè micca supiritule!

Pensate chì quandu vi vai à u nascita di un canna, u vostru maritu ùn hè micca bisognu? Believe me, a presenza di un "caratteru" ùn escludere micca a presenza di l'altru. E sì i dui è u vostru amatariu sò pronti prestu per parenti di nascita, nunda vi impedisce di piglià sta decisione è ... piglià un canuscimentu cumminenti è cunvucatu à a cumpagnia. Ùn serà micca u terzu extra! No, a donna ùn duverà micca nantu à ella, affinchendu u vostru maritu un observatore passivu. Dula li diciarà ciò chì pò fà per voi un tempu o un altru, appruva, sustegnu. Questu hè ancu impurtante, perchè u futuru Papà hè assai preoccupatu! È per voi, è per u to babbu. Pigliate à cuntalli è ùn eseguite micca da ellu! Grazie à voi, maritu, dula, duttore è a partara, un primu vistitu figuranu? Felicità! È avemu aiutu per informà chì per un pocu di più, avete da esse tutale affidante. Dula aiuta à aghjunghje u zitellu à u pettu (à u stessu tempu ti dicerete cumu per fà in u futuru), seguerà i tecnulugichi medichi è ... permissivi di vultà in a vostra prima chjamata, perchè u cunnessione cù questa persone durà a so vita.