A crisa di u primu annu di vita

U prucessu di a furmazione di una persona principia cù l'età di i tempi. Dopu à u mumentu chì u zitellu apre studia pocu è improvisa a so attività sucietariu-manipulatore, u sviluppu di a so persunità. A crisa di u primu annu di a vita di u zitellu annunzià cù a realizazione di a so propia indipendenza. Da u primu annu di a vita, a so forma di l'idee di u zitellu stessu.

I più riesce u ghjovanu fai, per esempiu, deconstruisce i ghjucculi, alcuni alcune à l'articuli distanti, quantu pensa nantu à ellu stessu, u più in silenziu u so prucessu di sviluppu. Se u caprettu alcanza a qualcosa nantu à ellu stessu, a forma di fiducia in ellu, a vuluntà di fà qualcosa di ellu stessu a prossima. Se u zitellu ùn finisce più o dopu, senza u vostru aiutu è sustegnu, ùn pò micca trattà. Chistu pò riesce à u zitellu avenendu insicuru o ùn vulerà fà nunda in u so propiu.

A crisa di u primu annu di a vita hè ancu in u fattu chì u zitellu hè furmatu attività. U zitellu in questa estinzioni sò assai sfarenti di l'altri gradu di attività. Certi picciriddi sò più attivu da una età curretta, avutri chjamanu immediatamenti à i genitori di aiutà. A crisa di u primu annu di a vita di u zitellu si manifesta, principarmenti, in u fattu chì i paisani nota a primi difficultà à a criazione di u zitellu. Sì u zitellu hà sempri avutu obedientu finu à l'annu, dopu à un annu, diventenu preghjudiziu, stubbornu, appaciente. U zitellu puderà cummattiu da 11 mesi, difendu u so puntu di vista! L'altri figlioli ùn anu micca cummattutu, ma hè divuziunatu è offisu, se i so parenti rifiutanu quarchi cosa: facianu silenziu o chianci. È u terzu tipu di zitelli, anchi a banna, cuntinueghjanu à fà a so cosa. Ùn importa micca chì u zitellu rendse à a banna, permette à sapete chì ellu hè già una persona indipendente, chì i so brame ùn sò micca sempre cunnessi cù a toia.

Se u vostru babbu di un annu si mette in a so tinta stubborn è perduve, pudete sapere chì quessi sò solu prucessi naturali di diventà una persona. Succece chì l'aspettu negativu di u caratteru di u zitellu ùn sò micca ingassi.

Un accordu distintività di a crisa di u primu annu di a vita di u zitellu hè chì annantu à un pericumu pocu tempu di u zitellu saperà novi cunniscenzi è sapienti. I manifestazioni di a crisa in u cumpurtamentu di u zitellu u codice di u cumpurtamentu di i genitori durante u pirìudu. Ùn dumandate più di u zitellu di quellu chì puderia, ùn vi micca impeditu, evaluate i meriti è rializazioni di u zitellu à u più. Inutili, risicate di fallute in disperie. I parechji sò sempre sensibilizà è attenti à u zitellu durante u periodu difficili di a so vita. Avete da darà u vostru figliolu bastanti u tempu. I camini mixte, ghjoculi, i classi ti daraghju cun pane, ùn vi feranu male è fate tuttu in contru.

Certu, l'indipendenza di u zitellu hanu causatu assai difficultà per i paisani: u zitellu à l'ora è u tempu arricchisce una cullette durante a cena, vistutu per un caminu, allacciànnusi e mani, cammindu a lignu, stupendu.

Per questi azzjonijiet, u babbu s'autraffirisci. Dopu tuttu, ùn cunnosce mancu fà per l'affirmazioni. È cusì i zitelli sò cumportanu solu cù parechje persone. À strangers, ùn anu micca presentu so tistardu.

Si in una crisa, i genitori rispettanu i desideri è i rializazioni di u zitellu, i so prudutti diminuinu à pocu pressu. Dighjà aprende à cumprumminarii cù l'adulti, obeye dumande è esigiti più faciule. Cusì, per esempiu, ùn esse capace di manghjà, u zitellu pruvate per arricchisce a cullette da a so mamma, ma quandu si aprende à manghjà in ellu stessu, ancu hà ancu amatu.

À a fine di u primu annu di a vita, u zitellu ùn sà quantu di fà movimenti cumplessi, hà dui forme di cumunicazione. Questa hè una petite persunità, u più sviluppu chì ella dipenechja solu nantu à i genitori.