Avemu bisognu di a fede in Diu?

Per crede in quarchi cosa hè bona o mala? Qualchidunu crede chì ogni persona bisognu di a fede, perchè senza ellu ùn hè micca solu imposta di surviglià in questu questu di u mondu ideale. L'altri crèdenu chì hè da a fede chì a persone si cumincià à esse mandatu è lascià e so praticà, perchè sò cunvinte chì l'altri putenzi aiutanu, è si ùn aiutanu micca, elli ùn si puderanu micca tricà. Questu hè particularmente di fede in Diu. Ora ci sò parechji atheist, particularmente di i ghjovani, perchè credi chì a fe impedisce u sviluppu di l'omu è dà l'esperioni innecessari è stupidu. Ma sempre, avemu bisognu di crede in Diu è ciò chì a fede faci a l'omu?


Veravere, contie

A fede pò esse creativa è destruziva. Tuttu depende di cumu una persona crede. Per esempiu, in una fede fanàtica, nunda di bè sarà fine. U fanàticu favuritu hè riparatu di a realità. Viiu in un mondu completamente distintu, chì ùn hè micca assai cum'è a veru. In u so mondu, crede hè a più basica, più impurtante. Qualchese chì ùn anu da veru cun ellu, automaticamente in odiu. Hè queste persone chì fomentanu guerri religiosi, andemu à a viulenza è l'assassiniu in nome di a so fede. Se parlemu di una fede tali, allura sì, veramente, hè megliu per esse un incrèdinu ca d'ocultarete sottu u terribbili cose in u nome di Diu. Fortunatamente, no tutti i benedettu sò solu cusì.

Ci hè una altra fede, quandu una persona sinceramente crede in maiori putenzi è prova di vive in modu chì e forze ùn definite micca. Invece, in una fede tali, troppu scatuli, ma ci sò cose. Per esempiu, una persona pò prupone cumplementarii tutte e leiechi bíblici è, per quessa, rifieghjanu à sè stessu in assai gioie di a vita: da l'alimentari è finiscinu cù u sessu. I patroni veri chì cridanu stanu questi sughjetti sericamenti. Anu avutu i so propiti principesi è i murali chì a sucità ùn pò micca esse scuperta. Ùn importa ciò chì dicenu à a persona di crede chì ellu hè sbagliatu è questu cumpurtamentu ùn porta micca beneficu assoluta, è priveghja parechji di l'alegri di a vita, averà sempre a ragiuni per cuntinuà à mantene à a so fidenza è hà cuncepitu stu modu di cumpurtamentu per esse u più curretta. Questa fidirana in Diu ùn faci micca male à nuddu, ma tutte e cose, u tempu di u scurdà pò esse affettivu u fiduciale vicinu, postu ch'ellu cumencia à pruibitu o qualcosa di causa di i so pruibiti per esse indiretti chì pacenanu tormentu. Per esempiu, una persona di crede pò pruibisce a manghjà i carne in u viaghju, è i so membri di a famiglia anu da accettà quella o una persona credendu refuse u sexu prima di a festa, anche si anu data cù una picciotta per parechji anni. Eppuru chì i persone cunvince chì anu da esse l'unicu veru è ùn capisce micca quelli chì si justificà.

Quelli chì veramente crede in Diu sò u so propiu visione nantu à a religione. Ùn aghju micca avè bisognu à viloci, andemu finu à a chjesa. Quelli parsoni sò sicuri ch'è Diu, se ellu esiste, hè cusì impetubbilmente è sàviu chì ellu pudemu intesu di duv'è vo vulete, è ùn importa ciò chì esattamente u vostru esercitu vostru pensamentu. Eccu, ùn hè necessariu di trattà cù a preghiera. Pudete dumandà qualcosa, u principale hè chì u scopu hè veramente bellu. Tali persone anu crìdinu ancu chì Diu ùn castiguarà micca per u fuma, u sessu è cusì, finu à chì facemu danni à questu nisunu. Sti criri si pò dì devi esse dichjaratu: "Fiducià in Diu è micca esse ghjastimatu." Naturalment, ponu dumandà à Ddiu pi aiutà, ma elli pruvenzali di creà e cundizzioni chì seranu a più favurevuli è còmpii per l'esercitu di a dumanda. Questi populu sò cunzignati di i deci i cumandamenti è veramente pruvate d'agisce cun elle. Questu hè, una persona hè cunvinta chì, sè stessu veramente qualcosa di malu in relazione à l'altri populi, Diu hà castigarlu. Ma mentre ch'ellu vulia esse bonu è giustu, ùn hà micca avutu qualchì dubbitu. Pudemu din chì una crede hè adattata. Ancu l'atea ùn pò micca attaccà da ellu, perchè ùn pò micca impedisce u sviluppu di una persona. Puderete, à u cuntrariu, duna fidi in ellu stessu è a ghjente sceglie d'apre a so pussibulità, crede chì quarchidunu da quì hè aiutendu. Questa fede hè creativa, perchè una persona chì crede in Diu, sempre prova di stà boni è aiutà i parenti, perchè ùn anu micca fattu paru stupidu. Such people mai impose l'opinione annantu à a riligione di l'Ivers, prupone in generale per tocà qualchi entropiazioni è secti in generale, è saranu cusì friddi chì ùn hè micca vargogatate per l'annunziate è in modu eru fattu.

Cusì, hè necessariu, hè a fede necessaria?

Nesta questa nimu pò esse risposta in unequivocale, beni, chì quelli chì sò assestate sicuru chì Ddiu esiste, hè esse, veri fidiridanti, sò assicurati. E circa à a so fiducia necessariu, ùn hè sempre valenu argumenti. Ma s'ellu si parlemu di a fede ordinariu, senza pruibisce e esse l'inzuccarati, allura, prubbabilmente, hè tutte u male. Ogni cume ci hè a speranza chì tuttu sera bella, chì a bandu nìmulu poveru è u biancu cumincià. Eppuru, da a so zitiddina, crede in miraculi. È se sta fede hè stata completa, allura un ispìritu di disappromezza venenu in l'ànima, hè chjamata cuncepzioni diventa a causa di l'anguishi di u populu, u so resentimentu prufunnu per a vita. A persona chì deppe spianate di crede in miraculi pò esse rinunziatu è depressu. In vista di stu mondu, capisce chì nunda ùn hè specialu nantu à tuttu, nunda di meravigliosa, è per via di stu interessu in a vita hè persa, è a fede ci duna l'oppurtunità di crede chì ci hè sempre una cosa particulari, invisibile à i nostri ochji, chì quandu a vita hè più avemu aspittatu à un altru, un mondu magicu è u monicu senza u viulente è a bughjura. Inoltre, a realizazione chì avete un invisibili helper, u vostru anghjulu di guardianu, chì ùn devi micca in un momentu difficiu, vi faraghju direttamente à u percorsu raghjone è in certi punti creanu un miraculu pocu per aiutà. Ma e persone chì crèdenu in e maiori putenzi veramente avertenu tali miraculi è da questu quì anu più faciuli in l'anima.

In fatti, a creda in quarchi cosa spiciale, luminosa è bella ùn hà mai hà preghjudiziu à nimu. À u cuntrariu, sempre hà datu forza è fiducia in u futuru. Perchè, se una persona crede cusì, ma ùn pruvà à esplicà nessuna cù l'aiutu di a fede, distrughjera, affine una guerra è cusì, allura una credenita hè necessaria per e persone. Hè bisognu di sta cunvinta ch'è no avemu finatu in u nostru mondu è in i persone chì ci circonda. Quandu vruggnas qualchissia malatizza accumincia a succediri, quelli chì crèdenu aiutu per aiutu da l'anzianu guardi, è spessu, allora tutti principianu per esse megliu. Ma quelli chì ùn crediammu, spessu sottu e so mani, sò più probabili è aghjustanu averebbe. Pò esse assai listessi, cunfirmendu questu per u fattu chì l'ateisimu addumannaru à elaburà e so capacità mentale. Ma nimu d'elli ponu esse chjamatu veramente felice, perchè sò scherzati in u mondu cun elli è ùn credi micca in qualcosa bè. Per quessa, se parleremu chì e persone di fiducia in Diu, a risposta serà più positiva chì negativa, perchè ùn importa ciò chì dicenu, ugnunu di noi avemu bisognu di fidi in un miraculu.