Famosi attrici italianu

Famosi attrali italianu anu sempre statu un sughjettu di admirazione per parechji in u nostru paese è in l'esteru. Oghje sarà circa Sophia Loren, Gina Lollobrigida, Claudia Cardinale è Ornella Muti.

Sophia Loren.

U veru nomu è Sofia Villani Shikolone. Hè postu subitu subitu in l'attrici italianu, chì glurificò u paese. Sofia era natu in l'ospiciliu mununale in Roma, u 20 di settembre 1934. A so mamma era a povira attrenta pruvincia Romilda Villani. U babbu di Sophia, abbandunò a famiglia dopu a nascita di a zitella. A famiglia hè stata obligata di trasladu à a cità di Pozzuoli vicinu à Nàpuli. Tuttavia, era difficultu di truvà travagliu in una cità petite. In u mo ghjoveli, Sophie hè struita prima, è per questa era alcuna alcuni "Steketto", chì significava "Pike".
À l'età di novi, a ragazza hè prima intrinu in u teatru. Una vista magnífica era cusì chicita Sophia chì hà decisu di divintà attrice. A mamma hà sustinutu u so sonniu, hà cunsideratu chì a so figliola era bella, è rigalmente mandò i so ritratti in ogni tipu di concerti di bellezza. È à una di questi cumpetizzioni in Napuli, a Sofia di 15 anni, ricivutu cum'è un premiu - un bigliu di viaghju di ferrovia in Roma! Sophia, chì parlava solu in dialettu napulitanu, hà avutu appendà l 'italianu, ancu di l'inglesi è francese. Duranti a so participazione in u concerti di bellezza regulare Sofia travaglia cun l'produtore Carlo Ponty, chì era maritatu è più vechja chì ella à u vint'anale. In ogni casu, questu ùn impedisce micca di parte di scuntrà, è più tardi per casu. L'attrenda principiò à eseguisce u pseudònimu Sofia Lazaro, ma l'hà rimpiazzatu cù Sophia Loren in u 1953, nantu à u cunsigliu di Ponti. Lauren hè statu filmatu nantu à a listessa pianta cù assai attori pupulari di Hollywood.
In ogni casu, u partituutu più impurtanti per Sophia Loren hè Marcello Mastroianni, un duore cun quellu chì era unu di i migliori di a storia di u cinema. U piccu di l'opera di Sophia Loren hè u rolu di a mamma in a film, basatu nantu à a novela da Alberto Moravia, "Chochare". Per sta rolu, Lauren hè stata premiata l'Oscar. Questa era a prima volta chì quandu, in questa nominazione, u premiu hè stata premiatu per una filmata filmata in una lingua straniera. In 2002 hà cunfilmatu cù u so figliolu Eduardo Ponti in a film "Just Between Us" (2002).

Gina Lollobrigida.

U top "Attenti famusi" ùn pò micca compilà senza u prossimu italiano. Gina nascìu ntô 1927 in a cità italiana di Subiaco in una grande famiglia. A so carrera di actress, principia in u 1946, cù rodi episodicu. E dopu participà à u cuncorsu "Miss Italia", Gina cuminciò à avè rolu più seri. I primi filmi italiani cù a so participazione eranu "Potion Love" (1946) è "Pagliacci" (1947). A carriera di Lollobrigida righjunsi u so picculu in u 1950ini. In u 1952, hà starratu cù u famosu Gerard Filip in u film Fanfan-Tulip, in u 1956 appareva in u rolu d'Esmeralda in u mumentu film "Cattedrale di Notre Dame", in u 1959 hà starratu u filmu "So Little Never" di Frank Sinatra è "Salomon è Sheb "Cù Yul Brynner. Dopu à l'anni 70, Gina hà raramente agitu in filmi. Duranti stu pirìudu, ella viaghja assai. Cumencia di principià a participà à a creatività: l'scultura è a modelli. È ancu u fotoperiodismu. Ella facia assai ritratti di celebriti, di elle sò Paul Newman, Nikita Khrushchev, Salvador Dali, Yuri Gagarin, Fidel Castro. Lollobrigida hà publicatu diversi album di l'autore attribuiti à u so paese nativu, a natura è u mondu di l'animali, i zitelli. In u 1976, Gina hè questu a decisione di pruvà com'è un direttore. Gina hè filmatu u so documentale nantu à Cuba è elaburati à Castro.

Claudia Cardinale.

U nomu cumuni hè Claude Josephine Rose Cardinale. Hè natu u 15 d'aprile di u 1938 in Tunis. A famiglia avia una educazione religiosa ristretta, Claudia hà vestitu roba di culore di scuru e ùn hà micca usatu maquillaje. Ma ancu questu ùn puderete ammuccià a so bellezza. Per a prima volta in u cinema, Claudia Cardinale appare à l'età di 14 anni, in u rolu episodicu di u documentale Golden Rings. Ma questu hè abbastanza ch'elli aviani da curazione. Claudia hà cuminciatu à invià à sparisce i magazines poplanti è participà à una mostra di moda. Eppuru, ùn hà mai pensatu di a carriera attuale.
Claudia hà fattu scopu di diventà un maestru è viaghjà in Àfrica cù e lezioni di missiunariu. Però a destinazione decretava altrimente. Claudia Cardinale hà ricivutu un invitu à u Venezianu Film Festival, induve si ncuntra u direttore u prudutturi italianu Franco Cristaldi, chì hè diventatu u so primu maritu. Da quellu momentu, a carriera di Claudia Cardinale s'hè risparmatu. Eppo era sempre furtunata per i diretturi è i partenarii in u filatu. Ha travagliatu cù Luchino Visconti ("Leopard"), Federico Fellini ("8 1/2"), Lilian Cavani ("Skin"), stella cun Marcello Mastroiani, Jean-Paul Belmondo, Alain Delon, Omar Sharif. Avè jucatu assai roli in u cinema, u Cardinale fù fascinatu da scrittura in memorii. U so primu libru era chjamatu "Sò Claudia, sì Claudia". A a presentazione, hà dettu chì hà prutezzione di scrive ancu una seria sanu, almenu cinque volumi.

Ornella Muti.

Natu in Roma, 9 di marzu di u 1955. U debut in a filetta hà dettu l'età di quindicina in a pelle dirigita da Damiano Damiani "L'esposizione più bella". Filmatu in i filmi di Mark Ferreri "L'ultima donna" (1976), "Studi di la Madurezza Ordinante" (1981), "U Futuru hè una donna" (1984) hà purtatu fama à un cantante ghjovanu.
Ornella, bastamente, hà fattu un attu di film cù l'edituri italiani, ma in 1980 hà aghjuntu roles maiò in Mike Gordoni's fantasy film americanu Flash Gordon, è a Vita Soviètica hè Bella diretta da Gregory Chukhrai. Hà agitu cù Alain Delon in a film "Amore di Svan" da u cineurista Volker Schlöndorff. Muti hè stata casata duie volte, hà duie figlie è un figliolu.
In i ricenti anni Ornella si tramutò in Parighji è solu visite pericienta a so urta Italia. Ellu creò a so propria linia di gioielli, hà apertu boutiques di u mondu, è hà acquistatu vigneti in Francia, inizendu à pruduce u so vinu. Senza pubblicazione di sta attività largamente, Ornella Muti hè intrudua in carità, crede chì hè necessariu d'aiutà constantemente à e persone in bisognu.
Avà sapè tuttu nantu à l'ìduli di u seculu passatu, attrici italianu sempre u centru di attrazioni è imitazioni.