Funti distinti di a cucina azeri

A culina azzurria s'assumiglia à altre cocinas caucasian - u stessu tipu di ciumi (tyndyr), pratiche, materia prima di l'alimentariu, ma contru u sfondate di questu, hà furmatu u so menù menu è, in u settore, un ranchinu di gustu completamente differenti. A cumpusizioni principale di a cucina naziunale azziuni hè distintività. In ogni casu ci sò parechje distinti di a cucina azerbaijanera.

I platti in azzurriche sò più spessu i nomi turchi, ma da a strada di coccia è di gustu sò più simili à a cuisine iraniana. Dopu tuttu, in u 3-4 sèculu aC. L'Azerbaïdjan vende u Sassanidi, chì fundò u statu forte di l'Iran. L'emergenza di a cultura è di a relazione feudali in queste paese si sviluppau simultaneamente. Nuvembre dopu l'Azerbaïdjan anu survivatu à a cunquista àrabba in u VIII sèculu, u stabilimentu di l'Islam, l'attaccu di i Turchi in i seculu 11 è 12 è a invasione Mongoliana, ma chistu ùn anu micca a cultura azerbaijanesa chì conserva a tradizione iraniana. Inoltre, in u 16-18 centu l'Azerbaïdjan era parte di l'Iran - sta volta aumentava a influenza persiana.
U fattu chì l'Azerbaigian disintegratu da u XVIII seculu à a fine di u XIX sèculu in numerosi principale picculi - khanates - cuntribuitu à a cunfurnazione di certi tradizzioni régionale in a cucina, chì anu survivtu è sementatu u ghjornu.
In a regione di Lenkoran-Talysh, in Azerbaijan meridionale, un ghjocu chì prisenta i frutti di pezzi nantu à un focu chjucu, è ancu un pezzu cù u fruttu di frutti di u fruttu stufa in Tyndyr, hè una funzione distintiva di a cucina azeri. In l'Azerbaïdjan-Azores, induve l'influenza turca hè più forte, u platu principe hè ingliu. In granni cità, cum'è Baku, Shemakha, Ganja, preparanu dushbars, kutabs, shakerburu, baklava, rahat-lukum.
L'aranciu hè a caratteristica principale in a cucina azeriuni, in particulare a carne di i cordanti ghjovani. Ma l'acellu in Azerbaïdjan ùn occupeghja una postu dominante cum'è in l'Uzbekistan. In più di l'muttu, a vitedda, a carri è l'avanguàrdanu sò assai spessu usati, chì hè una funzione di a cucina azeriali è a so diferenza da altre coccu di Caucasia. A carne giovane hè coccu nantu à un focu chjucu, è solitu cù frutti àcidi - u granu, u ciru ciru è u cornelianu. I pezzi di carne piccetta fubbe divinita.
Un grandu locu in a cucina azeriuni hè u pezzu di coccia, chì hè ancu u so funziunalità distintiva. U pezzu frescu hè priparatu cum'è un kebab shishu da l'muttu nantu à un focu chjucu, rientisce cù frutti è frutti.
I frutti, ligumi è, più impurtanti, u greens spicchichi è eterna sò usati in a dieta ancu più spessu ch'è in cucina georgiana è armenia, ma in forma fresca. Sì ci cocchi cu ova o cù a carne, poi li verte fermanu sempri (kyukyu, ajabsandal).
Da e verdura in a culinaria azzurria oghje pò vede spessu patate (piti). In ogni modu, prima in a patate di l'alimentariu azzurru ùn sò micca usati. Hè sustituitu cù castagni. Dopu tuttu, cù castagni, i salutti naturali di a carne sò megliu combinati - muntagna, sumac, bun.
In generale, in a cucina azzurrize, i vegetali aboveground sò stati - berdinjanti, pumati, pomi dolci. Raricamenti anu usu di ravanu, zappanu, pignotti. Ma arbeiti assai usati è vegetali verdi (asparagus, articucci, ciciri, piu). Nuts è frutti sò usati com'è verdura.
A cipolle verde sò usati in a cucina azuriana più di un focu, cum'è un appetizer per pratiche. Ùn aduprate micca l'aghju fate è servitori cù cipudine. A lot of different spices are used in cuisine Azeri, ma u ziferanu hè cunsideratu cum'è a più impurtante è favurita. Dopu tuttu, era u ziferanu chì era reverite in i Media antica è Persia.
Da i pianti aromatique, i petali di rosula sò utilizati. Questu, cum'è l'appiecu di castagni, distingui a cucina di l'azzurria à l'altri. Di rosi, cunfizziunate sò fogghi, l'insibiu insiste, i sorbetti sò fatta.
A funzione principale di a cucina azzurrizze hè a cunfigurazione di prudutti freschi (risu, castagninu, sporach) cù prudutti ani è lattichi - si cuntene un cuntrastu di frescu è agrì (dovga).
Parechji platti azzarani coincide cù platti di altri paesi (shish kebab, pilaf, dolma), ma a tecnulugia di a so preparazione hè diversa.
Azerbaijan national pilaf has its own peculiarities. Pudica à u tipu iraniano. Rice per Pilaf hè preparatu è sirvutu nantu à a tola separadamente da l'altri cumpunenti di Pilaf è ùn mancu mischjà cù u nutrimentu. A qualità di a coccia di risu dipende nantu à u gustu di pilaf, perchè l'arròcenu face à a mità di u voluminu di u pane. Quandu u ricecu ùn devenu fogghi micca, fassi pezzi, ma devia esse tali chì ogni arròtu era tuttu.
Servite u risu deve esse ligeramenti caldu. Per separà, ma à u listessu tempu u risu hè servitu di carne è eterna separati. Cusì, deveria chì u puddastru custituitu da trè parte chì cumpone un pianu.
Mi piace assai di tè in Azerbaijan. Bissonni solu u tè in tè nìuru, u bagnu è l'usu, cum'è in Iran, cunfochi stretti speziali di forma peariforme.
L'usu di assai verdi, frutti è zucchi, carne di zuccheri è prudutti di u latti à a crema, faci a culinaria Azeriuna assai sana è sana.