Holiday - San Nicolau Ghjurnata

U San Nicolau ghjornu hè u primu in una seria di vacanze d'annu. Cumu sò i so figlioli chì aspetta! Ùn devi pudisce micca! San Nicola hè un simbulu di un bon spiritu, chì guardava cù cura un criaturu annantu à l'annu. Ci hè una legenda chì, se u zitellu ùn hè bonu - San Nicola hè felice, se di mala - hè abbia. E boni scritti, e cosi dolenti, scrive in un libru speciale.
Dì à u to figliolu o figliolu chì u San Nicola è celebrà in altre paese. Sta tradizione hè stata di parechji anni. Difatti paesi avè e so peculiarità propiu. In Austria, per esempiu, i zitelli à vigilia di e vacanze sò esposti à u limitu di i scarpi in u so scarpe, è l'adulte amare rigali in questu. In Olanda, ghjè accettatu per dà rigali anònimichi, è ogni ghjornu è cumanda da poechi annantu à u indirizzu, presu scrittu da San Nicolau stessu. In u nostru paese, sta festa hè ancu diventata più diventata. Hè aspittendu adulti è zitelli. In questu ghjornu, avvenimenti ben educati è cuncerti sò in diverse cità, famiglii famusi sò ghjunti à i fugliali di i zitelli è l'uspitali, è di sicuru, nimu ferme senza rigalu. E in i Carpati, in u Parcu Naturale Naziunale "Gutsulyschchina", ancu ci hè un omu di San Nicolau, induve tutti pò venghje ghjunghje per una scursioni.

U tempu di fà u bè
A vigilia di a festa di San Nicola hè u megliu per ùn esse micca solu à i ziteddi nantu à a carità, ma ancu per preparalli cù cura cun elli rigali per i amici, parenti, vicini, è ancu per quelli chì anu bisognu particularmente. Fate sapè chì in quellu ghjornu pò esse diventatu un assistente di un bonu santu: ùn solu per riceve sorprese, ma ancu per piace à l'altri.
Aggiungà dettu, forse quì vicinu à ellu ci sò e famiglii carentili, chì i figlioli di queste nuvellu di nimu à dà un rigalu. Perchè ùn avete micca u vostru zitellu per piace? Sì cusì à fà? Visite i vostri avis è invitarli à u vostru pranzu di famiglia. Anu definite certamenti quellu dipinti dispostu in anticipu da u so niputi o niputi.

Tradizzioni in vita longu!
Se in a vostra famiglia ùn sò micca manteni tradizzioni assuciati cù a celebrazione di San Nicolau - hè ora di vene cun elli! Dopu tuttu, u principale ùn hè micca rigali, ma un clima di festa. Creà aiutà à un pratiche tradiziunale, in a preparazione di quella chì certamenti avete l'aiutu à a famiglia sana, l'appruvazioni per l'appartamentu, per esempiu, candele, arranjatu in tutta a stanza, un cuncetu di famiglia o i ghjoculi. E pudete scrive à l'altri uni pochi parolle boni nantu à e postale brillanti. È à a fine di a sera, metteci scarpi nantu à a to casa o finestra, in quale San Nicolau, in a notte, ponu rigalu. A più chjaru hè chì sta notte hà diventonu è ghjunse da tutti.

U primu rigalu
Chì poni à u zitellu in u slipper o sottu u pillow? Ùn elite micca un rigalu caru, perchè l'avanti hè Annu novu è Natale. Hè megliu se San Nicola posa un rigalu chì u zitellu sarà livatu nantu à i vacanze è i vacanze. Pò esse un libru interessanti, un CD o DVD cù i vostri filmi di ricerca o di novu, o un ghjocu per a creatività, un ghjocu chì pudete ghjucà cù a famiglia sana à a sera, ghjucate è utile.
E, sicuru, assicuratevi di piglià à quellu disgrazia di u zitellu. Dopu à tuttu, ancu per noi, adulti, volte volte li nostri vulintà à esse cumpiitu! Per fà quì, offerta à u zitellu prima di a festa per scrivà una lettera à San Nicolau. Questu hè solu u casu chì qualchì altru pudè micca leghjite. Hè vera si vi vede à u chertu nantu à un ochju è vede à quì hè u sognu di u so figliolu, è tandu pruvate à fà un piazzu cù un rigalu aspettava.