Horticultura: solerelia

Soleilia hè una pianta ornamentale chì hè un parente distante di l'ortigue. Era apertu, a maritare, in onore di quale nome, sta pianta hè statu chjamatu, in u XIX sèculu. U so nome hè Helsinki è cuntene un sulu genu di a pianta. Puderia in a natura salvatica in Sardegna, Maiorca è Corsica, elli sceglie l'ombra, bagnata è rocca. A pianta hè perenne, rèttili, hà assai fogliosità, chì crescenu, si faci in un forse verde. Ci hè ancu varietà argentu è uriggini di solerelle, chì erani productivi artighjanali da u viticultori. In altu, sò assai curtu, circa cinque à set centimetri.

Comu un elementu decoratore hè coltu in vasu è macelli, in u pesu è in pusendu nantu à i cunti. Siccome a suluzione si sparghjera in u locu, questu hè una pianta cun tela, pò esse usata per disignà a cumpusizioni bien. Sì pianu à un pattu cumu cù una pianta più grande chì ellu, dopu, dopu un pocu tempu, tutta a capa di u parcu seranu cuparti da a solerolia. Ùn pute u prossimu à i bassa pianini, almenu, chì sò più basso ch'è pò, perchè puderebbe "strangle". Molti cresciunu chì sti chjusi di a stanza di soleyrolya neutralizà ancu a radiazione dannuva, chì vene da i computers, televisioni è altri equipi. Tuttavia, si nuta chì sta pianta hè sensible à a situazione ambientale di a stanza induve hè situata. Ci hè prestu poveru in un locu furiusu, affucatu, quandu a situazione ecològgica hè inevitabbilità.

Cura di a pianta.

Illuminazione. Soleilia sò e culti chì tolleranu a luci artificiale. Hè sottu tali luci chì ponu tutti l'annu, chì face un locu raru è favuritu pè i vitturi. A so impurtante ùn perde micca u so apiece piacevule questu. Ancu si hè pussibule, per suprattuttu, per suttà sottu a natura è ligeramenti diffusa, ma evitendu i rai da u sole. In l 'invernu, sta pianta ci hè bisognu di molte lumine - quì hè a crescita a so attitudina tullente à a luci artificiale. In quantu à i costi di u mondu, induve vale a pena cresciute questi di casa, questa solericura ùn hè micca assai capricciosa: tollerà ancu u vunciu di u nord beni, à u cuntrariu di assai altri pratiche.

Regime di temperatura. In quantu à u regnu di temperatura, durante u veranu, soleryrolya si senti bellu à una tempesta calda, ma micca caldu, micca più di 20-22C. In u invernu, avete trasferitu à una stanza cun una temperatura di almenu 10-15C.

U tarritoriu. Sè à parlà di a terra, in solerolalia prefete terrenu neutru è pocu azicu. A so cumpusizioni pò esse di terra turf cù pebbles di petite teddu, culi pò esse rimpiazzati da rinu mediusu. Addivite dinò in l'idroponichi è in u substratu di l'scambiu ionicu.

D 'acqua. In rivolti, ci hè necessariu di pagà una cura particulari. Qualchese cunsiglii specifichi nantu à questu ùn esisti micca. A freccia è u voluminu di irrigazione deve esse agitu cù individuamente, deve esse guidata da l'umidità di a Terra coma, chì cuntene solerolium: deve esse moderatu in umidi. Se a terra hè secca, a pianta muriri istantanevi. In ogni modu, l'acqua ùn deve esse micca permessa. Per quessa, ùn deve micca permessu di assecuzione o accumulazione di l'acqua in a panetta. L'acqua di a pianta da quì sottu, à a base. In a staghjoni cálima, a pianta hè sprazzata bè, è hè dispunibule per fà quessa spessu. L'acqua deve esse à a temperatura di l'ambienti, stand-by. In un periodu chì a pianta hà attivamente cultivatu, deve esse alimentatu. A frequenza di fertilizzà, apprussimamenti, una volta ogni simane. S'è avè avè alimentatu u solerolium cun fertilizazioni pronti per i fiori, piacerebbe piacè a bundanza, bellu è grandore.

Trasplante. U trasplante di piantazione in u principiu ùn ne micca bisognu. Questa si pò fà si a pianta hà pocu spaziu in u pote è pò esse trasfurmata in un containeru più grande.

Riproduzione. Cù a multiplicazione di solerelia, ancu quellu chì hè ghjustu ghjuntu chì interessa in i fiori vi pò fà. Hè necessariu separà i picculi lumini di a terra, parechji pezzi chì cuntenenu vignoli di una pianta madre, è poni nantu à un sustegnu chjamatu in un novu contenedor. A superficia entera di stu cuntinuu sarà pienu di i ghjovani foglie verde di u salatura in un pocu tempu.

I pussibule.