I cani più famusi in u mondu

Hè cum'è omi beni cunnisciuti, sò stati premiati u titulu di u megliu è si stanu in memoria di i persone durante un longu tempu. È sò ricurdati è davanti davanti à a so valentia è a devozione, perchè sò i cani più famusi in u mondu. I cani chì meritanu d'esse parlatu è si ricurdava.

Ùn hè micca un accident chì un cane hè un amicu di una persona. Allora veramente hè. Hè per questa raghjone, da l'antichità, hà addivintatu cumune per erettu diversi monumenti per i cani più famusi di u mondu. Eccu una prova evidente chì ùn ci hè più fidu à l'animali umanu in u mondu sanu chì un cane. Tutti issi munumenti spressione u grande amori di u populu per i so amichi di quattru ghjente è dà i cani l'uppurtunità di usà l'status onoriu di u famosu in u mondu. Allora, quale sò, i famusi cani, chì eranu immortalizati cù l'aiutu di u granitu, per salvà una memoria brillanti di elli.

Emu iniziatu cù u famusu canu Sotr chì, ancu duranti a so vita, hà custruttu un munumentu cù a scrizzione: "Difendu è liberatu di a cità di Corintu".

A storica hè stata in u IV secu aC durante l'assediu di a cità di Corintu. Dopu a lotta prolongada, i truppi inimani si ritiru di i mura di a cità, è l'esercitu di Corintu, cù l'aligenti persunale di sta cità, passonu à celebrà a vittoria. Cansu di guerra è un ghjornu in tempesta, i suldati si sò passati à lettu. Ma l'uvellu ùn hà micca solu vultà à rinunzià i so pusizzioni è, aspittendu a notte, ghjunghjite à i mura di a cità, sperendu per una vittoria rapida. Guerini di Sughjornu, sapendu nunda in tuttu di u pattu insidioso di l'enemicu, eranu restu tranquillamente, solu u ghjattu Perchè ùn eranu dorme. Hè quellu chì hà svutatu u so corruzione chì hà stinendu à l'armata è salvatu a cità da l'forzi inimici. I Soldati anu ripulsitatu l'attaccu avianu. Residenti di Corintu, in onore di gratitenza per a so liberazione di l'inimitu, hà stallatu un munimentu speziale è dedicatu à u cane fidu. Nantu à u collu di u munumentu, i Corintu si misi li diritti più sinceri indirizzati à u cane. Hè cumu chì un ghjenchju ordinariu ghjunta in i ranchi di i famosi cani di u mondu.

Barry's Dog

U munumentu di sta famosa cane hè in Edimburgo. Stu monumentu parigine hè unu di i più famusi in u mondu. A mostra u San Bernardu chì hè abbracatu da un zitellu. U monumentu hà assai abbituamentu filosoficu: "Barry, chì hà salvatu 40 persone è hè statu uccisu 41". Cum'è u leggende dicenu, un cani chjamatu Barry, chì era guardatu in un monasteru di l'Alpini, hà capaci di salvà quaranta ghjente, ma nantu à quaranta anni prima a so vita hè interrotta. Se crede in a so legenda, dice chì u ghjocu hà truvatu un omu chì hè assai friddu è di calenderà, è cuminciau a lamber-la faccia. Quandu una persona hà despertu, era assai scantu, dopu avè cunfunditu u cane cù u lupu, è u tumbu. A strada, una altra legenda attive à u ghjocu chì dice chì questa quatru primu pirsuni era un zitellu chì ùn hà micca tombu u cane à tuttu. U cane, avendu trovu u zitellu, l'arraggiatu à u monastru è salvava a so vita. Quale di questi ligami hè vera, nimu ùn sapendu sicuru, ma a ghjudicari nantu à a scrizzione nantu à u monicu monumentu, assai storori sò inclinati à a prima versione.

Monumentu à u cane di salvezza chjamatu Bolto.

Bolto era u capu di i cani di scacchi in u purtellu. U meritu di stu ghjovanu hè chì in u 1925, mentri in un scoggiu, hà purtatu a medicina necessaria in a cità di Norma per una malatie, cum'è diphtheria. Hè stata sta maladie in quelli anni hè a più periculosa è hà pigliatu un gran numaru di viva umana. Dopu avè ricevutu sti medicina, assai viti umani fôru salvati è tutti graziosu u cane fidu. Basatu nantu à sta legenda, i stori famosi eranu scritti. A strada, in Russia, accuminciaru a parrari di stu cani dopu a liberazione di u cartoon, chì disse à l'auditu a storia di salvà i pirsuni da l'epidemica da un cane. In onore di l'atti heroica di u ghjacaru, era datu dui monumenti chì si trovani in cità cum'è New York è, sicuru, Norm.

Monument à i cani sopravviventi.

Un'altra storia impurtante chì glurificò un gruppu sanu di cani era una storia reale di i cani di ricerca per sopravvivenza in cundine praticà. In a storia, hè dettu chì un gruppu di i circunsidatori japonesi fu furzatu à sparghje annantu à u locu di u desertu d'inguernu. Tuttu putissi finta, ma ùn era micca manera di piglià i cani da i scientisti. Dunque, avianu a sorte à a misericòrdia di u destinu. Assicurendu chì i ghjacari ùn survitanu micca, custruìanu un munumentu in a cità di Osaka. Solu dopu à un annu, i scentifichi, per cuntinuà i so studii, riturnaru à u locu originale, è eranu semplici scandalizatu da ciò ch'elli anu vistu, i sti cani ghjunsanu à scuntrà. Quessi ghjacari vissinu per un annu in l'alimazione completa, manghjendu u pienu. Videndu i so patroni, l'arrinceru e ricunniscenu immediatamenti è si pricipulevanu di scuntrà.

Monumentu à i fideli.

Un Italianu da a cità di Borgo San Lorenzo, chjamatu Carlo Sormani, anu da cogli per piglià un cucciu, ghjucatu in una cuneta. Decive di guardà u cucciulu per ellu stessu, dà u nome Amazing Verny. À u tempu, u cane è senza dubbienti putissi justificà u soprannomu datu à ella. U ghjornu dopu ghjornu u ghjovanu travagliatu annantu à u patronu dopu travagliu in u stop, induve hè ghjuntu cù l'autobus. Ma in un listessu mumentu, u patrone ùn hà micca tornatu a casa. Ùn sapianu nunda d'avè, i fideli tutti i ghjorni, à u listessu tempu, era assittatu à un autobus in a speranza di veda u so maestru. Questa cuntinua finu à chì u cane hè mortu. Dognu dopu a morte di u cane, l'abitanti di Borgo San Lorenzo decide di pagà i so soldi persunale per furtuna u cane fiduciu è fate u monicu di u listessu nome in a so cità à Verny. Eccu un bon esempiu di quante forte è anu attaccatu pò esse l'amici trà l'omu è u cane.

Una altra prova hè u monumenti più diversi di i cani chì si trovanu in tutte e cità è paese di u nostru pianeta. In particulare, sti munumenti sò dedicati à quelli cani chì, anche dopu a morte di i so maestri, si sughjenu leali versu elli finu à a fine di i so ghjorni. Questi sò munumenti in e cità cum'è Cracovia (veru Jack), Missouri (ghjovanu cani), Tokyo (Bobby-sky terrier) è assai altre città.

Questi ghjoculi di "paura è di devozione" sò longu sentiti da e persone. Dopu tuttu, anu tuttu u dirittu di purtari u titulu onorariu "i famosi di stu mondu".