Immagine parental leave

In u parturientu per a cura di u zitellu generalmente abbanduneghja a mamma di u zitellu, postu chì a vera cura di a so cumpagnia hè fatta da ella. Ma sottu à certi circustanze familiale, una situazione nasciuta quandu a mamma di u zitellu ùn hè micca l'uparazione di passà a licenza di maternità. In questu casu, u cunsigliu di famiglia decide quale hà da a cura di u zitellu, per esempiu, l'avè. Allora sò parechje dumande, sese l'avanna hè a destitu di u travagliu, nantu à quali termi pò esse da licenza di cura di u so nidu o ne napulu?

Cusì, sicondu u 13 l'articulu di a Lei Federali "Pruvenzii statali per i citadini chì anu avutu i figlioli", i paisani nattivi, guardianu, altri aligenti chì ani cura di u zitellu sò stati cun assicuranza sociale statale. I catigurie catalogate anu u dirittu ugguali per riceve una intrattenimentu mensuali, in quantu a mamma, per u piriudu di l'assistenza di u zitellu dopu à ottu l'età di un annu è un annu. Innota chì l'indispensabile mensuale à u babbu, a mamma, u tutore, altru parente hè carcu in u locu di u travagliu. Sicondu a leghera curretta, ùn sò micca differenzi formali entre a persona chì attenta à u zitellu è a mamma. U dirittu di stà in licenza per a cura di un zitellu, solu a mamma, pò esse u babbu di u zitellu, è un altru parente. Questa possibilità hè esprittu in u Code di u travagliu.

Sicondu a lege (articulu 256 di a TCRF), chì descrighe u prucedimentu per cuncede a licenza parentale permette à l'impiigatu, in tuttu o in parte, ponu esse adupratu da u babbu, a mamma, u babbu è di l'altri famiglie di u zitellu chì sò in veru cura di u zitellu. In questa situazione, quandu l'ottaccazione di sta licenza à una altra persona, u patronu ùn avete micca nisuna domanda o dubbitu per quessa chì u zitellu ùn pò micca esse curamente da a mamma, se continuarà a studia, piglià u serviziu militari o travaglià cù un cuntrattu. Pudereti dispunà di stu periodu di tempu nantu à ellu stessu.

A licenza concedita per a cura di un ziteddu chì dura hasta l'età di trè anni di u zitellu annunziate nantu à a data dopu à a fini di a licenza di maternità è di a licenza maternità. Se dopu à u nàscita, a mamma ùn pò micca esse livate pè cura per u zitellu, a lege dispunì a pussibilità di usalla à l'altru, chì hè fattibbli in ogni mumentu da u nascita di u zitellu. Questa situazione hè pensata à casu duvendu chì u zitellu hè stata attentata da u babbu o à l'altru parente. Aduprà stu festa hè pussibile solu nantu à un principiu di applicazioni. U drittu di abbandunà per a cura di u zitellu hè realizatu da l'avana solu dopu u so trattamentu cù una applicazione scritta à u so patronu. In più di l'applicazione, a lista di i documenti necessarii include:

In questu casu, l'avana pò travaglià, anche u fattu chì hè in such vacanze. A Legislazione prupone ancu u dirittu di travaglià, ma cun qualchì restrizioni: in e cundizioni di subempleu o in casa. In questi casi, l'avanna tene u dirittu di riciviri di beneficii (mensili) nantu à a basa di l'assicuranza soiuali statale. Stu tipu di vacanze pò esse interrotta, è l'avè hà u dirittu d'interrompdu in ogni tempu cunvenutu per ella è per andà per travaglià in a so pusizioni precedente. In casu chì u patronu ùn si ricusa à dà l'avè u stessu postu nantu à quale ella era prima di u partenutu, hè cunsigliatu di dumandà à a tribunale, chì a restituverà à u travagliu.

Hè ancu avissi nutatu chì un pensamentu destinatu per a cura di un zitellu hè necessariu cumprendi in a larga di serviziu. U patronu cunta stu periodu in u largu generale è ininterruzione di u serviziu. Inoltre, lasciate per a cura di un zitellu hè cumpratu in a larga di serviziu in a spicialità, salvo pensioni di retirementu.