Metuloggica: sè vo site un cumpagnu piacevule

Quantu à quarchi cosa hè difficiule per parlà quelli o quelli persone! È hè bonu sè ùn vi evitari di parlà. E si non? S'ellu hè u vostru parenti vicinu, capu o viaghju? Ùn hè sempre cusì chjaru perchè l'interlucutori indipindenti ci anu riittatu assai. Anchi, nè mancu spicciamente, è micca ciò chì dicenu, ma qualchì altru, esplicitu, chì chjamemu "u modu di cumunicazione".

E se si avemu dinù avemu qualchissimu noi? Di sfurtunamentu, troppu ancu di l'ultimi forzi, teme à dì à a virità, per ùn offensione? E cumu pudariu fà per riparà questu? Allura, a tecnica: seghjone un conversationalist piacè - u tema di a conversazione per oggi.

Sicondu i psiculoghi, tutti i pirsuni, siddu avemu cunsideratu cum'è interlucutori, sò spartuti in dui sistemi di coordenada: l'interlocutore hè dominante è micca predominante, è ancu in u interlocutor mobili è riidu. Cusì, ogni noi di duie caractères di u modu di cumunicazione, in duie coordenades. Per esempiu, sè vo site una persona dominante è mobile, pudete micca solu per cumunicà cumu cù una persona rigida è dominante.

Dominante o micca dominante?

Interlocutore dominante, ùn cunfundite micca à nimu, è di sicuru, tali persone, almenu, venenu à a vostra vita. Dove dopu qualchì parechji minuti di cumunicazione avete u sensu chì l'interlucutore hè troppu "assai", chì ti pare avete pressu pressu. Cumincianu à vuluntà à crescate a distanza entre voi, ma l'interlocutore dominante stubbornly cerca di reducià. Tale hè u modu di cumunicazione di l'interlocutore dominante: attivu, assertiu, rigidu. Sì bisognu di riparà cun quarchi cosa, hè pocu preoccupatu da a "can-not", "convenient-uncomfortable" o "understand-understand". Sì avete devenu per bisogna una pregunta, ùn hè micca un fattu chì pensa chì hè necessariu di risponde. In u prucessu di cunversazione, l'interlocutore cuntrullanu sempre interruzzione, scandalizante in un elevatu, più di tonu emutivu, gridendu o parlendu à voi hè improbitu di successu. A volte l'usa un metuu più - ellu si mette à parolle, furzà per a ripetirete l'argumenti varieghji volte è perde sperendu in guesses, sese ghjè intesu à tutta l'interlocutore, se ellu entende. Ti pari li ùn site micca duminà argumenti bè.

Quandu u metudu palesa, l'interlucutore di sta tipu in una cunversione spessu si permette di ridicule o riduddenza venenu, ùn mai serà ammettiri u so sbagliu. Ancu quandu ellu ellu, accetta i vostri argumenti (sempre ancu assai emuzioniali), questu hè dinò a so dimostrazzioni di forza. Ma se sè ancu un interlocutore dominante, a situazione pò esse di più cumplessu. In questu casu, a vostra cunversazione pò esse finisci in una disputa, in ogni casu, serà più difficili per voi per vene à un cumprisu. Ma ancu u interlocutore dominante hà parechji vantaghji. Sò, cum'è una regula, l'altavitanti boni, sò capaci di cunvince è di guidà. Puderanu rapidamente e decisioni in situazione difficili è assumete a responsabbilità di a situazione.

L'interlocutore non-dominante, com'è faciule di adivià, hè l'exacte oppostu di u tipu previ. Sempre si cum'è culpèvule quandu hè necessariu di vultà à qualchissia, è di sposta a so quistione risolse sana o ingannata. Hè megliu per guardà silenziu in tuttu, riferite à altri solu quantità. Sì dite una persona non-dominante, risponde à voi immediatamente, per ùn offrendà o in caccià a so retazione lenta. Questa manicure hè accoglia bisognu da i listessi interlucutori non-dominanti. In ogni casu, se sè u duminiu, da stu modu di cumunicazione, vi farà solu l'irritazione. Serà irritatu da a puderezza d'un altru, a vargogna constante, tremendu è l'ubbidenza cumpletu. Solu à u casu di una conversazione tranquilla (micca cun un dominante), l'interlucutore diventa più forte, ancu parechje persone è difende u so puntu di vista. Per cumunicà cù a non-dominanti era cusì pruduttivu quantu pussibule, avissi bisogna à esse incuraghjite tuttu u tempu, nò micca in parolle, ma in glubbuli è interegazione.

Mobile o rígidu?

U interlocutore mobiliu hè sempre piacevule à involucrarà in ogni conversazione è hè ancu faciule da esse risque. Questa persona pò assicutà l'attinzione à qualcosa più interessante in a più, in u vostru parè, un momentu inoppolu. Avete bellu avesso chì l'ochji di una persona chì hè passioni interessata in voi rintra devenu "vacanti". U interlocutore mobiliu hè distinatu da un discorsu rapidu, quarchi ùn hè micca sempri comprendèvule, è l'espressione di a so fà cambia cù una veloce astinenza. U discursu di quelli chì u circondu à ellu pare avvirtitivu lentu, u cresce cusì impunmente, l'interruzza. Se ùn cunnosci micca per esse espressi è cuncisely, ùn hè micca l'interlucutoru più piacevule per ellu, è puderete purtà l'interlocutore mobiliu à un colpu nervuu. Cumu si scanta, sbadinu, pruvatu à scorri à quandu i vostri pezzi o pruvate à finisce a sentenza per voi.

Un altra cosa hè chì l'interlocutore hè rigidu. Hè bisognu di un spiritu especialu per incuntrà à una conversazione cun voi. È, ùn ùn depende micca di u caratteru - pò esse una persone bellu decisa è auturechente. A funzione principale di un interlocutore rigidu hè solidezza. S'ellu avia pensatu à qualcosa à l'ora di u principiu di a vostra chjamata, hà bisognu di un pocu di tempu per pensà à l'idea. Ma ellu staghjite cun cura per voi, parlà senza prende, dettagli e so pensamentu è a manera chì andò per elli. Un rigidu locu interlocutore da manera precisa. Ancu avete ancu u sensu chì l'interlocutore pensa chì u sensu si lentani à vena. Questu hè micca cusì, solu questi pò repettate certi espressioni diversi volte solu per u so gustu stessu. Nun interruca un interlocutore rinu! Ùn si ponu micca tollerà questu, ma ellu ùn ellu ùn interrompere micca. A cumunicazione cù una persona rígida hè spessu exhaustiva, sopratuttu sia un tipu mobile.

L'interlucutori, cumu dicenu, ùn sianu micca sceglie. Ma in a difinizzioni di i so tipi l'aiutavanu sempre aiuta a tecnica, un risultatu bonu di quale - cumunicazione normale è l'accadimentu di un cumprumissu. Ancu ma l'interlucutori più ind'i chjavi ùn sò micca sempre bisognu di esse di parlà, cusì l'unica opzione hè di l'aghjurnà. E novu: ùn piglià u modu di cumunicazione di l'interlocutore à u vostru contu. In questu, cumu si dicenu: "nunda pirsunali". Dopu tuttu, l'interlocutore dominante, sullivendu a so voce è interrompu, ùn circate micca di offentà, è rìgidi, ripetendu a stessa cosa parechji volte, ùn hè nunda in contru à voi altri.