Nazione verticale: per contra è contru

U nostru focu, in quale una donna ùn ùn hè micca nantu à un lettu o un sedia speciale, ma hè in una pusizione verticale, hè chjamatu verticale. Malgradu u fattu chì un modu di l'apparizione di i ziteddi hè cunnisciutu da l'antichità, hè prestu prestu assai solu in l'ultima dècada. Allora, per dà nascita, nantu à e so nomi o in tutti quattru è in moda solu in certi paesi europei è i Stati Uniti.


In u nostru paese, in a maiò parte di i casi, i partioni verticale sò discututi solu teoricamenti, e pochi donne decidenu un modu tradiziunale per a nostra cultura è a medicina per risolve a carga.

I medichi chì anu parechji anni di pratica in l'istituti di maternità cresce chì u nascita in a posizione supina hè unnaturale per a mamma è u zitellu. Hè micca surprisante, perchè ghjè in sta pusizione chì una donna ùn pò micca mutu praticà è aiuta chì u zitellu sia natu.

Histoire du vertebre vertu

In i ducumenti stòrici, i specialisti sapemu chì u partitu verticale era u cumunu communale, è dà a nascita in u postu minatu ùn hà iniziatu più di 2-3 seculi ora.

Per esempiu, in Russia, u nàscita hà fattu un bagnu preparatu apposta per questu scopariu, chì era prubilmente cale calore. In cunjunzione cù a donna in a camara, ci era una partara, chì ùn ùn permettenu à manghjà ancu per un pocu minuti: u cuntrariu, a donna era furzata a camminà, chì impeditu à u zitellu avanzà più veloce da a sera.

In a crunuluggìa china anu truvatu arricchimenti di ciò chì duvete purteri in stu paese anticu, chì hà sviluppatu a medicina, hè stata accettata sante da i peda. Ancu i più luntanu i citadini di l'Europa medievale, chì, cum'è unu di l'articuli mandatori inclusi in a dote di a sposa, era un banchine cù un burato, designatu per u cunsigliu.

Hè cresce chì a moda di u prugramma horizonte arriva durante u piriu di rapidu di l'evoluzione di l'obstetrizia - hè in questa position chì hè più faciule per cumportamentu manipulatori medichi. Ci hè ancu una versione più tradiziunali, secondu a quale u famosu Luiggi XIV hà passatu u passatu tempu in a sala di a donna à a parturienta, a posizione avertica di a donna ùn permettenu micca avè seguitu u prucessu di l'apparizione di una nova persona.

Cumu a festa vertica hè oghje ghjornu

In i cliniche muderni praticà a partenza verticale, in a prima fasi di u travagliu, a donna ùn hè micca limitata in u muvimentu, è perchè u periodu più penu è longu hè assai faciule. Allora, a mamma hà sappiutu trasfurmà di a stanza, si pusendu nantu à una sedia, u lettu, fitbole, mettite nantu à u lettu, pigliate un colpozzu, è s'ellu ci hè una pussibulità tècnica, ancu piglià un spedinu o ghjustu in una piscina spiciale. Questa pratica permette di scelta a posizione più còmicu per sè stessu, perduce u dulore, grazie à quale ci sò introditi chì ci anu più pocu analgistori, chì ponenu a salute di a mamma è u zitellu chì ùn hà micca natu.

A scena clauu di penevule in a pusizione verticale pò esse in una di e posture chì seguitanu: a donna chì hè in u lettu hè nantu à l'agnelli, nantu à a crotch si trova nantu à u fugliale cù u burcu in u centru. A donna pò scrive u postu più còmicu.

In quantu à i duttori, urganizammu à dà nascita, è si sò in i ghjinochje in una pusitiva forward. Se a donna di u travagliu hè un postu più còmicu, allura a donna hà da affruntà à i medichi è l'alparati.

Sè e entru manca senza cumpressione, i medichi ùn anu osservatu u prucessu, è se ne necessariu hà da pudè scambià a donna à u spinu è facenu i manipulazioni necessarii.

Distanza è u nàscita di a placenta, chì hè, l'etoprodov finali, passa ancu in una pusizione ghjustu è u babbu novu chì a donna pò stà à a manu.

Avanti di u trasportu verticale

I medichi ricunnoscevanu chì a nascita verticale sò assai avantaghji, à dì:

No menu impurtante hè u cumpensu psicologicu: una donna pò gestionà u prucessu stessu, è dopu à a nascita di un zitellu, piglia immediatamenti à e so armati.