Placenta umana - struttura, sviluppu, funzione

Tutti novi mesi, durante u quale u zitellu hè di a mamma, creci è sviluppeghja per un urganu assai impurtante - a placenta. A placenta, o postu di u zitellu, si prisenta in u corpu di a donna solu durante a gravidanza è sparisce (nascita fora) dopu à u nascita di u zitellu. À quale hè a placenta umana - a struttura, u sviluppu, funzioni di questu - questu seranu discututi quì sottu.

A placenta hè stata furmata cumu seguente: un ovu fecundatu, entri à a cavità uterina, hè attaccatu à u so muru, frettu nantu à a mucosa, cum'è una "bola calca in l'oliu". À ogni latu u ovu hè circundatu da a mucosa di l'utru è nutra da a sudarii i nutriutti à traversu i membrani di l'ovu fetu. Dopu à 9 ghjorni nantu à a cinghule di l'ovu fetitiche ci sò villi, chì penetrannu a mucosa da l'utru, è di sopra à i nutrienti ricontinueranu à u fruttu.

Dopu, a parte di i villi, chì hè in fronte à u muru di l'utru, forme a placenta è penetra in fondu à a muscula di l'utru. Ma tra i villi è u muru di l'utru, ci hè un spaziu in quale circula sangue - quì hè un scambiu di l'ossigenu, di di l'oxido di carbonu, di nutrienti da a mamma à u fetu è u ritornu.

Quandu a prugressione di u gravidenza, a placenta crede da ancu. Avà hè più densu, densu, adopende a forma di un discu. Unu di i soi latiti hè vultatu versu u zitellu, u cordone umbilicali partenu da u centru, in u quali i vini di sangue si trovanu. A sti barche, nutrienti, l'ossigenu intrinu u fetuu, è i prudutti di a so attività vitale si entri in u sangue di a mamma. L'altra parte di a placenta, a mamma, hè attaccata à u muru di l'utru.

Comu pudete vede, a placenta sustituisci u zitellu cù parechji òmini vitali importantamente: pulmoni, stomacu, ridi, etc. Un zitellu pudarà esse pruduttu solu se a placenta si traballanu bè. I medichi di u corpu di a mamma di l'unità unificà cù a placenta è u zitellu in un regnu unicu di "madre-placenta-fetus". L'scala di stu sistema hè enormu, a so superficie hè di circa 9 m 2 , è a reta di i vini hè 40-50 km in lonxitude! U gruixu di a placenta hè di 3-4 cm, à a fine di u gravidenza u so pesu hè di 500-600 g.

A funzione di a placenta umana cum'è una barrera, ùn lascià micca e sustanzi infecciosi chì si passanu à u zitellu, ma, sfurtunatamenti, i cumpunenti chimichi di alcuni di i medii chì a mamma è agenti infittivi sò ancu infettati. A placenta pruduci dinò una quantità di hormone è altri sustanzi attivi chì sustenenu u sviluppu di a gravidanza è u crescita di u zitellu.

A placenta ave un effettu benèvulu annantu à l'organamentu di u futuru maternu, sottupondu à una multitùdine d'hormone chì aiutanu à adattà à l'appassiunamentu, participanu à u mekanismu di l'iniziu di u travagliu. Hè per quessa chì, quandu vede a mamma futura, i duttori attentiveni attenti à l'apparenza è a struttura di a placenta duranti tuttu u gravidenza. In ultrasound exam, l'assistenza placentale hè pagata, prima di tuttu, à u locu di u so attache. Di solitu si trova nantu à u fondu di l'utru o in una di i so mura. Ma certi voti a placenta pò esse situata troppu vicinu à u cervicu. Chistu pò diri à u fattu chì dopu avè cascatu più bassu, à l'area di a farinzia interna di u cervicu, cogliu chjappà (placenta previa centrale) o parzialmente (placenta marginalia previa).

Cù u sviluppu di a placenta centru centru, a nascita naturali ùn sò micca pussibuli - a sola cesarean section. Questu ùn deveri micca scantatu. In u nostru tempu, l'operazione hè realizatu qualitati, senza cunsiquenza per a mamma è u zitellu. Per via, l'operazione ùn deve esse dumandata. A volte, cù u crescente di u gravidenza, a placenta pò esse u cuntrariu, si sviluppa gradualmente è occupanu una pusizioni normale. A prevalenza di u Placenta amenace à prughjittà in u gravidenza, l'avversu, u partitu prematuru.

In ultrasonografia, l'attenzione placintiana hè ancu pagata à u so grosu. A sopra u tannidu permissibili pò significà l'infuzzione di a placenta, chì passa cù Rh-cunflittu, diabolite, a presenza d'infezzione, malformazioni di u zitellu, gestosi severi. Una diminuzione di size indica l'insufficiency placentale. In ogni casu, ci vole à piglià mette per migliurà u funziunamentu di a placenta per assicurà u sviluppu normalu di u fetu. Hè particularmente impurtante di determinà u sviluppu, a maturità di a placenta in i diversi epichi di gravidanza. Se a placenta principia a ripresa di prima crescenu, indica sempre una minaccia di l'abortu.

Quandu u babbu ci hè natu, è u duttore chjappà u cordone umbilicale, i funzioni di a placenta finale, è in 30 minuti a terza, fase finale di a parturione ghjuccesi - u nascita di a placenta è di a membrane (afterbirth). Dopu à quessa, a placenta hè inspeccionata currettamente - ùn ci sò qualsiasi difetti, lobuli supplementi, depositi caldei (calcification), chì significheghja chì u zitellu in u corpu hà patutu nutrimenti insuffisivu. Stu fattu hè deve infurmatu à u pediatricu. Dopu tuttu, per un zitellu, tali informazioni hè u so prima indicatore di salute o u primu simbulu di malatie pussibuli. Se ci hè un difettu in a placenta, per prevene l'ughjulinu uterinu, l'anesthesi elimina u restu di a placenta da l'utru.

Allora, a placenta di una persona, nantu à a struttura, u sviluppu, funzioni, oghje oghje hè un urganisimu tempurali, ma moi impurtante chì alimenti è pruteghja u zitellu in u corpu di a mamma. Dopu à u nàscita, a placenta hè o sia per esse distrutta o utilizzata per scopi terapéutici o scentifichi.