Shakira: entrevista

- Truveru chì erate un ziteddu prodigio?
- Ùn aghju micca, ùn mi cunsideru cum'è l'altri. Aghju avutu parenti stupenti, particularmente u me babbu. Era l'unicu figliolu, ma u papa avia avutu ottu figli di u maritu persunale. Ùn solu chì i me amori gestionaru tuttu, accussì Dad didiscenu l'artikli per i ghjurnali ancu in u so tempu. A famiglia rimessa à l'atmosfera creativa. Mi ricordu, anu dumandatu à Santa à dà una chjave.

- A leghje in trè anni, à quattru - scrivite u primu poemu, à ottu - a prima canzone, à 14 - hà firmatu prima un cuntrattu cù Sony. A mo cape ùn era micca spinning?
- E ùn ci era nunda, - i mo primi registri ùn eranu micca in tuttu successu. Aghju fattu ciò chì vogliu vulutu. È a mo mamma è a dad mi aiutò.

- E quandu avete sentutu: tuttu, sò stella?
- Hè megliu dicu, U sguardu chì avà da esse compete canzoni, turnenu in un show, una festa per mè è per l'auditu. A l'età di 15 anni, a mo mamma è mi trasiu in a capitale di Culumbia, Bagotu. Ci hè ancu participatu à i cuncetti, starred in a serie di televisione è avete chì a TV ùn hè micca per mè. À questu tempu, aghju intesu bundanza di bandi di lingua inglesa cum'è Led Zeppelin, The Beatles, Nirvana. E decisu di fà a mo musica più ripetuta. Sony hà pigliatu cun entendre è liberatu u mio album "Barefoot" (Pies Descalzos). Vindia più di cinque million copies, hè stupidu!

- Avete canta in Spanish?
- Curnutu. E in portughese. Ma era assai bè ricivutu, per esempiu, in Turchia, in Francia, in Canada. Se u publicu ùn cunnosca micca ancu a parolla, si senti energetichi, emozioni, è questu hè u più impurtante.

- Ma per u successu in i Stati Uniti, avete bisognu di l'inglesu?
- Curnutu, studiu ancu in lingua inglesa in l'esteticu, mentri ch'e stava travagliendu. A fini di l'anni 90 in i Stati Uniti, iniziu un boom di a musica latina è cultura latino-americana. Sò a furtuna di esse cumpresu in ogni lingua.

- U vostru successu hè stupendante; pari chì avete u tempu in ogni locu. Chì ghjè u ghjornu di Shakira?
- Ùn aghju micca un ghjornu ordinariu. Sulu quandu sò in casa in Bahamas. Allora puderebbe ghjucà cù i mio cani, i florti d'acqua, leghjite un libru. Disse dinò a casa loca accumincia: assicurati, ricordi, cuncerti, partenze, entrevista ...

- Ti piace per cuntene tuttu?
- Forsi, sì. Sò un perfeccionista, adore a disciplina. Ma mi provu di guddà di ciò ch'e aghju fattu, altru ch'eddi sordi seculi.

- Ci sò leggendi nantu à a vostra amici cù Marquez. Perchè ùn ti ricusate di appare à a film nantu à u so libru "Amore duranti a pesta"?
- Gabriel Marquez hè l'orgogliu di u mo paese, i genitori amanu i so libri. Mi ricordu chì a mo mamma avete "Centennial anni di Solitude", hà marcatu tutti i caratteri nantu à un pezzu di carta, per ùn avè cunfunditu. U fattu chì ellu hà attentatu à mè è cusì parlendu cun rimettimu à mè hè un grand honor, veramente. Ma a film ùn hè micca filmatu da Marquez. Quandu mi lettu l'script è visti chì avè avutu a sputichevuli in u quadru - era scantatu. Ùn puderebbe figurà cumu u mo babbu avarà vede questu.

- Eh, ma ellu avete vistu nantu à u stadiu?
- Ilu avianu. Ci canta u ballu. Sì, hè sexy, ma a danza esisti per quessa. A striptease ùn hè micca per mè.

- A vostra cumpagnia Beyonce longu tirava, ma anu maritata. A so raportu cù Antonio De La Rua passa assai rumori contradictori. Puderanu marità?
"Quellu chì dice nunda, amemu à l'altri." In a vita, ùn ci hè nunda più impurtante chì amore. E ùn diceraghju ch'e ùn aghju principiatu fà una carriera, fate nantu à u mondu cun cuncerti, guadagnà tutti i soldi, è penseraghju di a famiglia. No, ùn hè micca. Avemu bisognu à maturu. Dopu si maritò.

- Cumu vede cum'è a matrimoniu di u to sognu?
- Un vestitivu biancu hè mandatu (rire) è a ceremonia hè in un locu in una bella spiaggia. Probably so.
wmj.ru