Tutti i cavaddi ci sempre

Sia à l'alerta!
I zitelli sò fermamente inquietate, è i zitelli più anziani, ogni minuti annantu à l'esplorazione novi territorii, è più più cusì chì ogni figliolu sempre ci hè cascata è ùn hè micca un accidente. Probabilmente, ùn ci hè nimu in u mondu chì ùn avissi micca cascatu davanti l'età di dui. Sicondu in migghiuri, u pesu relativo di a testa hè assai più grande ca u pesu di u corpu, quandu quandu cascata, ghjocu normalment sulamenti a testa (a più frecuente a regione parietale hè ferita, menu spessu u froncuali è occipital). Fortunatamente, a natura hà pigliatu cura di a securità cerebral di u zitellu: l'articuli in u cranu di u zitellu sò elosi, chì minimizeghja a probabilità d'una cunuscenza. E à volta à a città, a caduta di u zitellu face à un traumatic brain injury. Sapete cumu fà esse attu è in quale cose à piglià u zitellu à u duttore.

Carlu fidget
Un annu è un annu d'annu, ghjucatu, culpisce a testa in a cima di a testa o si chjaru da u lettu? Se per un pocu minuti annantu à u situ di u brucu ùn ci hè nunda, è ci hè solu un ligeru inchori, u zitellu hè alive è si senti bè, ùn ci hè micca ragiunamentu per fighjà: i babori sò un tessulu di caputtu fasgianu fissure o, più simpliciamente, un bogai. Aduprà una compressa fridda (un pezzu di ghiacciu, una tavola macerata in acqua fridda, o una foglia di colti da a frigorifera) à a putenza per 5-10 minuti. Avete avessu avvistatu se u babbu averebbe in alta, si ferma è inquieta si u zitellu si facia lentu è prestu si dorme. Durante u ghjornu, observate à u zitellu. U zitellu deve esse urdinatu per esaminà un traumatologu è u neurologiste si i seguenti simprici ci sò:
• fainting (ancu per parechji sicondi);
• vomiting o nàusea, u zitellu refuse à manghjà;
• signalli d'indebidezza suciali (per esempiu, movimenti strani, nunnaturali di l'ochji o mani);
• u sangue viaghja da u nasu o l'arechje di u zitellu.
Questi sò signali di cuncussioni o altri ferite seri. Andà à a sala di urgenza di u sughjettu di i zitelli o di chjamà ambulanza. In a strada, assicuratevi chì u più chjuca si move. E pruvà à mantene a calma!

Mìagliu picca
Sfurtunatamente, ogni criaturu sempre cascata è babbu ùn hè micca una salute. Quandu, cuminciannu da a tavola cambiagnola o cumincia fora di u stroller, u zitellu pò esse danatu. Hè megliu esse sicura è mostra u zitellu à u duttore, ancu s'ellu si trottu prima tuttu hè in modu. In i zitelli, a perdita di a cuscenza durante un traumatic brain injury hè una rarità, à u spaziu di i zitelli è adulti maiori. U zitellu pò esse inzuccarati, ricusate di manghjà. U signu più predefinitu di una cunuscenza in un ziteddu hè vomitu o regurgitation frekwenti. Qualsìgiu quellu era, cunsultate un neurologist.

Esiaminati bisognu
U duttore analizà u zitellu, dumandate u so cumpurtamentu. Per accuncià u diagnosticu è stabilisce l'esguema di trattamentu, pò esse necessariu di passà qualchi esaminazioni. A più precisa infurmazione hè furnita da a neurosonografia - un studiu di l'estruzione di u moveru cù l'ultrasound apparatus a través d'una fontana grande (stu studiu pò esse fattu finu à a grandi fontanel cierra: à 1-1,5 anni). Sta scuperta ùn hè micca ligata à a radiazzioni di ra rayosu è da cunsiderà inutilità.
Ancu se u duttore ùn hà micca truvatu micca lesziosi seri, ancu durante una settimana attente à u fogghiu, perchè parechji effetti di l'impattu ùn sò micca immedfatamente apparenti. Fighjatu u zitellu à u duttore torna ancu se vede un disturbu di u sonnu (anu a so sullofonu o, in contru, eccessibili eccessiva), cuntrullati di mani è piedi, facizzi negri cù vini sangue o tonalità rossa di urina, pupulanti assai largu, sguardu da luminu, perdita di appetite , regurgitation frequenti (o richiamà di nausea in i zitelli più anziani), è ancu se l'ochji di u zitellu svilupparu impannillu da impicà.

Sì e fogghi anu cuncussion
Sicondu e reguli medichi, tutti i zitelli cù traumatic brain injury si sò ingressu, perchè u duttore offre un ospitalu. Ma tu avete u dirittu di ricusà è eseguisce u trattamentu prescritu in casa. Pensate à quandu vi pudete furnisce i cundi cundizioni per u zitellu. Ricurdativi, a cosa principale in u trattamentu di cuncussione hè u restu. U zitellu deve bisognu à u restu u minimu movimentu. Di sicuru, hè assai difficiule per persuade un fagot di un annu per stà à u ghjornu. Sì à a casa pudete cuntà l'aiutu di i parenti, hè megliu micca per andà à l'uspidale, in particulare da chì a nova situazione hè un stress addizzjonali per i migghiori. Forsi u duttore dinò prescrive un corpu di medicazione (per eliminazione di edema, di a prissioni intracraniale, correzione di u metabolismu in u core, etc.). Assicuratevi di dumandà s'ellu ci sò e droghe prescribed Avete qualchì dubbitu? Fate cunsultà parechji spécialistes.

Attenti à i migghiori!
Ricurdativi chì ogni ghjocu sempre cascate è micca per un'altra partite u zitellu senza fugliale nantu à una taburete cambiata, lettu o altre superficie aperta senza i lati. Ancu un carusimu annu, stinnutu nantu à u so stomacu, pò assicurà i so pedi da u muru o da a volta di u sufettu è à falà. Ci hè un minutu! Quandu cambiassi una foglia, sempre tenila cù a to manu, sopratuttu quandu vi distractatu, per esempiu, pigliate un diaper da a casella. Senza sempre sicurezza u so zitellu in un passageru, sughjettu alimentariu, camminatore. Ùn vi scurdate di a vostra salvezza, perchè oghji spessu aduprà u fioru nantu à i vostri brazzi. Attentu à l'inguernu per ùn sciddicarià, sia attentu in locu fasgianu è nantu à scalini induve hè facilitu di troppu.