U sviluppu di un zitellu da u natu à un annu


Oghje, vulemu parrari di u sviluppu di babies, à dì, rifletti di muturi. Indudittamente, ogni mamma sapi chì un zitellu chì si move hè sanu, perchè cusì manifesta interesse in u mondu cun ellu è vole à sapè. Da u nostru articulu sarete infurmatu di cumu si duverà u sviluppu di u zitellu da u nostru annu à l'annu.

Caring for his baby, durante u primu annu di vita, i genitori avè chì u so cumpurtamentu di u mutore cambia. Emu emergente in u prucessu di interaczione cù a mamma, tutte e cumpetenze di u zitellu sviluppanu: sensitivi (a capacità di sensu), muturali, reazzioni emoziali, processi cognittorii è speech.
I primi riazzioni di motore di u zitellu sò basati nantu à riflitti incondizionati. Hè un apertura occasionale di ughjetti incubati in u manicu, cercatu per a bocca è chimucera, fughja cù u sonu fortuvitu, ligere, prossime automàticu, una furtuna occasione di vedende u sughjettu attistatu in u campu di a visione, piglià una certa pusizioni in una certa posizione, etc.
A fine di u seculu mese di a vita, u zitellu pudaranu cuntrullà u muvimentu di l'ochji, impedite l'ogetti d'interessu, è traccia, finu à chì sò lenta, i movimenti lentei di questi ogetti. I riflessi unconditioned, cum'è riflessi rastrezzi, prossime automàticu, un réflex cervical-tonic asimmetricu pocu sicuru, cumincià per apunia rifuggi incondizionati, u numaru di movimenti attuale aumenta è u tonu è a tensione muscular di i membri suprani diminuite.
À u principiu di u terzu mesi, u zitellu hà riflitti chì permettenu i pezzi è i bracchetti per stapiati, è u so cunfettu simmuliticu cerviculare (particularmente pronunzianu à l'età di quattru mesi), perchè u carapuz eldu ghjustu a cinta di omoplate cù a testa.
Duranti u terzu u quartu mesi di a vita, u zitellu sviluppeghja a coordination visual-motor: minatu nantu à a so back, u zitellu scegla u manicu à a faccia è scrutinizesu vicinu, vedi u muvimentu di l'uggetti è i cose da elli, hè motivatu à vede interessanti oggetti quandu sò in un accessibile distanza. U sviluppu di a cuncordazione visuale di u muvimentu di u muvimentu di e mani cù u cuntrollu di a vista cuntene à u zitellu a furtuna di rializà l'azzione propensi (attrappu attivu di i ghjuculi).
À l'età di cinque mesi d'età, u zitellu pò andà da turnà à u zanellu stessu. Cù l'aiutu di un adultu si trova, è da sei mesi sits solu. À sett'anni, l'aumentu di a tensione muscular hà dimustratu, a riazzioni di supportu si prisenta, è si sviluppa u tonu extensorore. Per ottu misi, l'attività di mutivazione hè prestu rapidatu: ellu passa tutti i quattru, si mette, cunvolta cunfidendu a so testa, u so vientu è tornu. In u manipulazione sujetu, e mani participanu, si piglianu ughjetti. A nuvèsima anni, u zitellu s'impegna à fighjerà, aiuta cun piuma, tira, righene i ghjinochji. À deci mesi, si metti senza l'aiutu di un adultu, ma caduta. Juana cù ghjoculi durante un longu tempu, à u stessu tempu, per a prima volta, u sicondu è terzu dete sò attivamente participati in l'opara di e mani. À u principiu di u seculu annu di a vita, a maiò parte di i zitelli pò andà, mantene un equilibru inesgabile.
In u risultatu, u zitellu hà a capacità di cuntrullà u muvimentu di a testa, u troncu è di e mani, chì li permette di sità, camminate, fraccione è mantene a testa. Hè sti risidenti chì permettenu à u zitellu allargà i campi di percepzioni è l'apparenza di e forme di a so attività dirigitiva. A so assicuta in u cumpurtamentu di un zitellu di un annu averebbe alertà à i genitori chì, inghjustu, avè da cunsultà un neurologistu pediatricu o psiconeurologista.

Parenti, attentanu à u muvimentu di u sviluppu di u to figliolu, è se ne necessariu, cunsultate un duttore. In ogni casu, per a so parte, piglia assai u sforzu. Sò a guida di u zitellu à a vita. Fate bella è interessante!