Can Pastore Belga, historia di razza

A patria di i pastori belga hè u Belgiu. Ci sò parechji razzii cunnisciuti: Lakenen, Malinois, Grünendal, Tervuren. I razzi distinti trà l'altri in u culore, a longa di lana è a texture. Duranti i pastori belga anu servitore cum'è pastori di vacche è pecuri. U Pastore Belga, chì a storia di a razza hè scritta dettu avà, hè simpaticu, amarà i zitelli, sopratuttu si creanu d'altri, amarà i patroni.

Storia di a razza

In prima, sta razza di i cani d'ovince era furmatu specifichi per a prutezzione di vacche è d'ovuli chì pascenu nantu à i pastori. Frà l'addivatori, i pastori hanu divintatu pupulare perchè a so perseveranza è a forza. Ntô u XXu seculu, i pastori ùn anu utilizatu micca solu per a prutezzione di animali, ma dinò per l'estrazione di lana, da a quali dopu facia robe.

I jappezii è i europei cunzidiravanu li quattru colori di i pastori belgichi per esse solu un tipu di sti cani, è cusì hè finu à chì u Kennel Club d'America avìa ricanusciu chì erani razzii separati.

Origine

Tutte quattru racerie di u cane pastore belga, probabili di probabili, origine di i pastori di l'Europa Centrale. Questu hè pussibule grazia à travaglià cù mastiffi è dirhounds, chì anu purtatu in u 13u seculu da l'Inghilterra. Cusì, à u XIX seculu, assai pastori lucali era spargugliatu cù una tappe di lana è diverse culori diffirenti.

In u 1885 a razza di u Pastore Belga era registrée per a prima volta. È in u 1891, grazia à l'agricultore, u prufissoriu A. Reil, chì ùn solu sulitonu, hà ancu fattu ancu quattru tipi di cane pastore belga à u registru tribali, un club di cane pastore belga era furmatu. U tipu pilu di u cane pastore belga u 1898 fù chjamatu Grünnendal. À u listessu tempu, u chjucu di l'articulu di ovulinu di u culore di cervu hè stata chjamata laken, in u locu di u casteddu reale Laken (oghje sta razza hè rarissima).

A più di i cani di pelle belga di curtite ha origine da vicinanza di una cità, cum'è Malin, perchè sò chjamati malinois.

Tipu pilu di cani pastore-sable, chì era chjamatu - tervenuri, hè stata trovu da un fan di a razza, chì stavanu in u paesi di Tervuren.

Caratteristiche di a razza

Sta razza di i cani d'ovince hà una organizazione nerviosa delicata. Sò impulteri, perch'elli rispundenu prontu à ogni tipu di stimuli. Eccu i cani d'ovince sò attenti, sensitivi, anu una parolla di pirsunalità. A ghjuridichi ùn anu da esse ostili, ma in relazione à u pruprietariu hè cunsideratu. I Pasturi Belga sò assai attivi, sempri chinu d'energia, per questi sempre toccu. Sta razza di i cani d'ovinu ùn ponu micca mantene in un corpu.

A fine di u XIX sèculu, malinois, utilizzatu com'è cani di guardia, hà avutu una mezchemu impurtante di u sangue di i veri cani pastori. Questi ghjardi-cani sò più sòli, dimostranu i so qualità di travagliu megliu in u cuncorsu, chì ùn ponu micca esse dumandatu di i rappresentanti di l'altre 3 tipi, chì sò più carattarizati da una disposizione tranquilla.

In tempu di furmazione, avete bisognu à esse pacienza, cum'è i pastori belgichi ùn si ponu micca cuncepimentu trattamentu impurtante. Inoltre chì i ghjacari e pecuri necessitanu una mano afflitta, senza mansa di u patrone. Cane pastore, cane di guardia, cane di servizio militari, snoop, cane companeru, cane sportiu.

Descrizzione

U pastore belga moderatu longu, orgogliu di pianta, micca testa troppu larga, cù una frunti diretta. Da a frunti à u fossi di transizione moderata. Carri cani, siccà. U fogghiu à u nasu di u nasu hè moderatu cun estrettu. U cane pastore belga hà labbra à ghjustu, ochji di medium size. I fiurati di e parolle sò neri, l'occhi sò marroni. Ears sò forti, set high, stand-up, tenenu a forma di un triangulu. U casu hè robusta. U colpu hè longu. U spinu ma hè micca aspettu. U cane d'ova hè un cunfettu stretta, musculosi forti è forti. Indispensabilità, larga, retrocedie. U croup hè pocu sfruttatu. U cane pastore belga hà pussibuli musculare, siddi cori di lignu, paffi di forma round, dettati annantu à i pani cuntrullati fermamenti. A cuda hè di longu u mediu, larghezza à a basa, se u ghjinuu hè tranquillu, poi hè abbattutu, senza un ganciu in fine è senza curpenti. Tutti i rappresentanti di sta razza anu un capeddu minatu, un undercoat pronunzia.

Mantenimentu è cura

Perchè u cane belgien normalmente sviluppatu, esse dumandate longu caminu longu è a socializazione curretta. S'ellu hè u cane d'ova hè un capeddu longu, da ch'ellu deve esse pittatu una volta per a simana. Tutti i rappresentanti di u Pastore Belga, solu per i "Malinois" di caccia, necessitanu a limpeza di 30 minuti di a lana, chì si svolga un ghjornu. "Malinois" di pelle à scaccheri di 15 minuti. In a primavera è u vaghjimu, a pulizia di u mantellu hè stata minima. Cù rapprisentanti di sta razza hè necessariu di esse ingaghjati in un corpu di ogni ghjornu, salvu questu, ùn devenu esse ghjustu senza correa in l'area aperta.