Cumu cura di l'ornamenti da u doru

A verità dice chì ùn hè micca abbastanti cumprà un ornamentu è di pudè usà, hè necessariu di pudè esse maghju cù u sapienti.

• Se si in una longa vacanze in mare hà cullatu cù l'ornamenti d'oru, deve esse ricordatu chì parechji castelli moderni muderni utilizanu una primavera d'acque, chì accumincia a rustu rapidamente in acqua di mari. Perchè, per ùn avè micca pruvucatu questu mumentu, hè necessariu di geganti una goccia di l'olii di machina in l'internu di u lock d'un ornamentu, ma ancu chì ognume oliu chì si forma una film impermeable hè adattatu in l'assenza. Dopu dopu abbandunà u mari, hè necessariu di lavare a biera cù l'acqua fresca.

• Se a bracera d'oru hè inghjustata, duvete bisognu di una suluzione di u detergentu di vetùpara, è poi chjappà i prudutti d'oru in questu. Hè necessariu di lascià in soluzione per tuttu a notte o per u ghjornu di u ghjornu, da u tempu à u tempu, mossi i platti finu à chì a licenza venga di i prudutti.

• Rinfurzà ghjuvellu di oru è oru, foglie da u tempu, pò esse usatu cù u ghjacciu di cipudioni. Per fà questu, avete bisognu à rubanà a so superficia cù u zuccu, è poi lasciate entre 1,5 a 2 ora. Allora l'accunciazione deve esse lavande cù un corpu di acqua chjaru è permettenu di secca.

• Se e so ghjillinate di l'oru persu u so splendore, ci anu da esse chjappu in una solu suluzione chì hè aghjuntu cù ammonia (à a tarifa di 0.5 cullarone di alcoolu per vittura d'acqua). Allora ci anu da esse lavuratu cù l'acqua neura spiante, è falla. Per rinvià u glitter à e ghjuvelli d'oru cù i pedichi di ammonia, hà bisognu à piglià solu 6 cullen nantu à u vetru.

• Quandu utilizate cosmichi, cum'è creme, pompi, etc., chì sò basati nantu à i salti è u mercuriu, ghjuvelli d'oru deve esse eliminati. Ci hè chì, per esempiu, u mercurianu pò esse solu per cambià u culore di l'oru, mentre que abbandunà manichi d'oru nantu à u pruduttu d'oru, ma ancu per fallu u doru stessu.

• Ghjuvelli d'oru ùn deve micca affettatu di detergenti alkaline chì contientanu iodu è u cloru.

• A catina di oru pò esse lavata in una buttiglia, è muviva chiuchjaru finu à chì a licenza venga, è poi solu siccatu cun una bagnera. In l'ornamenti cum'è l'aneddu, a maiò parte di a polvara pò accumminate sottu à a petra. Per quessa, hè bisognu di mette un pezzu di lana di cuttuni nantu à un match, appicultà a glicerina o cologne, o in una mezcheta d'ammonia è magnesia, è poi ne stace cun gentilezza cù una petra da unione è a so rim sottu è sopra. Allora, cù un pezzu di suede o franche, l'anellu deve esse pulitu. Ùn hè micca cunsigliatu per purtà a raccugliale di pietra cù l'oggetti persi per non danari a petra. Adupratu a cosa d'oru pò esse solu in a suluzione di l'acqua è l'ammonia (per 1 vetru di 6 zipuri d'ammonia). È hè ancu bonu per guardà e cose d'oru in u zucchetta dulce cù u dulce.

• Per prevene i spots fogghi di prisenza nantu à i braccialetti d'oru, aranelli è vigghi durante u cuntattu cù a pelle hà cambiata, devenu esse squate di flanela o suede prima di metterà.

• Prodotti chì anu inseriti sò deve prutezzione di l'effetti di e rapidamente cambiante temperatura nantu à elli. A cura particulare deve esse furnitu à ornamenti d'oru cù perli, turche, coralli. Quandu questi cunfetti, sapori, acetone, perfume, àciti, acqua è di raghjone sunu aplicati à e sti pedi, u culore di sti pedi hè capaci di cambià (in particulare in turquoise).

• Per sguassà a grassu da a perle nantu à u pruduttu d'oru, puderete lavallu solu à una solu suluzione è secca. Ùn pudete micca lascià e anelli d'oru cù e pedichi o aneddu d'accussé mentre facenu u travagliu di a famiglia, perchè i scratcasi pò figuranu nantu à a superficia di a petra o l'anellu. Per u almacenamiento di ornamenti d'oru, hè megliu aduprà casi speciali.

• Canti articuli di ughjetti pò esse puliti da pulitariu manuale cù piumevuli di feltru di feltru o di feltru, chì anu aghjustatu l'appiccicatu in forma di un ghiavanu fattu da una pasta diluita in diliziu in l'alcohol o l'acqua, o in forma di puleu.

• Cum'è regula, i prudutti cù u douzu matt o cù inserti di pietre è perle chì sò assai sensittivi à l'effetti di preparazione chimica nantu à elle pò esse riabilitatu da pulitificatu cù un sbagliu culuci, cù bicarbonate di sodiu dissolutu in ammonia.

• I prudutti d'oru senza peddu è prudutti cù inserti chì ùn sò micca sottumessi à l'effetti destructive di i sustanzi chimichi, deve esse limpiati da immersione per un pocu tempu in una solu solu ligera soluzioni chì contiene tali sustanzi: 30 g. table salt, 50 g. Chloru di calce, 120 g. bicarbonate di bicarbonate di sodiu è di mezza litru di acqua. Quandu l'usu di i metudi descrizati supra per purtà l'ornamenti d'oru, hè necessariu di lavallu di lavà in l'acqua neve è siccà.