Cumu si vistinu è furanu in i tempi antichi?

Parechje persone anu interessatu à cumu vistianu è furmatu in i tempi antichi. Sò prupone à leghje infurmazione di u calore di calzate chì era stintatu in Europa da l'età medievale.

I monarchi medievali avianu un putenza illimitata, è per quessa chì parechji ordini originali eranu publicati chì quistanu tutti l'aspettu di a vita di u populu. Questu esempiu pò esse un ordine di u Monicu King Philippe IV chì tutti i pruduttori nobili anu da esse suldati solu cù calzini ricchiati. E a larghezza di i scarpi ci dimustrava u nivellu di a nubiltà di u tipu di pruprietariu. Nòbbili ordinaru si misi un omu è un centru centimuli più grande chì u veru grandu di u pede. Li Baruna si misi di dui centimetri, è i prìncipi per trè centimitri. Per ùn stumbler è per ùn avivarè à u pedicurinu di i scarpi, a nubiltà attaccò a punta di u calzatu à a perra cù l'aiutu di spini.

In u seguente à u XV sèculu, a vita di a nubiltà cuminciò assai. Calzature sò diventatu i più largu è più largu. Per dà gràzia à i scarpi, i scarpi di a ghjuvene cumincianu à u raggruppulu à i bè. I so scarpi di donna ùn si sò micca stallate. A moralità di quellu tempu ùn permette micca e donne decente per vede parechje pezzi. Ma l'omi ùn puderanu furnisce di tutti. Hè stata in questu tempu hè statu intruduttu un puntu di tufu rosu, chì hà marcatu e persone di l'urigine noble da i pirsuni di altre classi.

U prossimu periodu storicu pò esse chjamatu l'era Baroccu. À questu tempu, l'ufficiale francese di moda, strana cum'è si pò avè, era l'ufficiale francese. Ellu introducesu stivali di stivali di cocia cun quatrè di dialettu in moda. U scopu di queste taccu hè di aiutà cù cavallu. Cù u so aiutu, u cavalieri hà mantatu à u stirrupu megliu. À u listessu tempu in moda ùn sò micca solu militari, ma ancu stivelli secular. Sta moda durò finu à a fine di u seculu XVII.

À questu tempu, era un pezzu novu - i scarpi, chì sò assai simili di i scarpe di l'omi muderni. Erani manciati cun meditazzii puntati chì puseru li gammi. À u listessu tempu, i costuli èranu abbastanza ligne. Avà i faldere di e femine sò più curtu è femininu. Questu hà impetu à u sviluppu di i scarpi di donna. I perchè e cuddinu di a donna hà liberatu da i scarpi in u sole in pezzi di lignu di pisci è i stanghi. Eleganti scarpi di sita, brocade, terciò, decorate cù ricori, i piedi preziosi sò esibiti. In u 1680, a moda introduciu cusì cusì alta è ghjinocchiu chì i donni pudianu caminari solu nantu à a canna. L'omi ùn volenu micca per passà a bella meza, è ancu cù i tacchi. Sùbitu, cuminciò à publicà decretu imperiale, chì stabilitu l'altura di u piuvale pusatu per ogni propiu. Naturale, u più altu u statutu, u più altu u piuvale.

À u tempu, a moda si mette à cumpagnia di scarpi cun medius faschi. Gradually, a parti suprana spanghjenu è sviluppa, è a parte trasfirenti diminuite. In i vintensi di u XVI sèculu era tantu chjucu chì era difficultu di mantene in i so pedi. Cusì, i scarpi sò fastened cù ligami speciali in l'ascesa. I so scarpi anu fattu di velvete, di serra, di coghju. U culore di i scarpi era diffirenti: rouge, giallu, bianchi, blu è altri. Ùn sparghje micca e stivali cù spaghetti nuclii di u pelle, ma sò in più usati di cavallu.

I cambiamenti essenziale in a moda di sapori solu in u seculu XVII. E l'iniziatura di l'inovazioni erani novu li Francesi. Questu tempu, u tendenu era Louis XIV. Stu omu era un amatori passionatu di cavallu cavallu, è per ellu hà sviluppatu un magazinu cusì grande cù boots . E li lapini di e stivali eranu chjappujati cun incisione exquisite. I so culori preferiti sò culuri bianchi è gialli. Dopu un pocu tempu, u zuccadori bianchi, u chjucu biancu è i boots negru venenu à a moda. U calzate è i scarpi sò purtati solu in occasioni solenni. Doppu un pocu tempu, i scarpi cuminciaru da essa un satinatu biancu cù tacchi cilestanti è roselli enormi nantu à l'ascesa. Per pruteggiri i scarpi di u tempu umitu, i galoshesi sò stati di solidu di u pelle eranu chjappi o suli supplementi di lignu sò stati attaccati. In u XVIII seculu, in l'era di u rococu, a moda tornava à l'altru mobili. À u listessu tempu, hè più attenti à u decoru è i decorazioni. Ci sò siecziuni intricate, stanchizza è arcu nantu à risate altri.

Qualcosa ùn sapi quantu ha vistu è ponu in l'antichità, ma i tendenzi principali di a moda di sapori sò spjegati da parechji stòrici, sò rapprisentati in musei, deprezzati in ritratti.