Depressione è e so funzioni in i zitelli

U vostru zitellu averete difficiule di esce à a matina è si falla adormitu in a sera? Ùn vole micca di farà studii, ha fretu per l'estimazioni è ancu di i so ghjucati preferiti? Offended e chianci for trifles? Ricusa di i pratiche ordinali è s'apprispinu nantu à dolce? ... Ùn hè micca solu un capricciusu è periculità di età o di natura, ma à u sìmbulu periculosu di a dipressione d'invernu.

Certi 10 anni fa nimu hà pensatu chì u cambiamentu in e stagioni influyenu l'intantu di u populu è a psique. U terminu "diprissioni staggiunale" si prisintò à a fine di u XXu seculu, uttene à u duttore è u scientistu Norman Rosenthal, chì stabilitu una cunnessione entre a reduccionu di l'urigine di u ghjornu è a transizione di un statu normale per stress, a perdita di forza è efficienza, l'apatia è l'irritabilità senza motivazione. A ragiunità hè a fallimentu di u reloge biologicu per a manca di u sole.
Se u 25 percentuale di a pupulazione adulta di a zona moderata di l'emisferu nordu hè influinzatu da a diprissioni staggettura o invernu, perchè à i scoli stu percentinu hè almenu tripled. I paisani è i maestri sò generalmente manifestazioni negligência di "carenza di luce" in i zitelli è l'adulescenti, scrivientu di i prublemi di comportamentu per i carenzi di carattere, stubbornness è disobedience, pruvate per corrette cù attitudini più strette è punizioni. Inoltre, i medicazione cum'è strap, chiancennu è esigenti duranti a notte più longa è i ghjorni di l'annu sò solu effetti effetti. Dopu à tuttu, in u diprissioni invernu, i studii novi indettate, u numaru di esercizioni di i malatii crònii aumenta e ... u risicu di infezzjoni cù infezzjonijiet virali aumenta! Ancu un friddu ordinariu pò avè cunsiquenzi gravissima.

Quandu l'adulti anu da esse bruntatu cun cunuscenza elementaria di e manere di dettesu è neutralizà stu elettu scandale.

Chì ci hè a manifestazione di a diprissioni invernu?

Prima di tuttu, in u decadenza di a capacità di travagliu (in particulare in i zitelli più ghjovani) in u sughjettu di una violazione di u moddu di u sonu abituale: in a mattina, hè difficiule per un zitellu chì risparmià, tende di dorme in u ghjornu di ghjornu, hè difficiuli di mette nantu à u lettu à a sera.
U sicondu, in u cambiamentu di statutu sicuru. Un zitellu chì hè aggressivamente stubbiatu, cusì silentu è indifferenti, da senza causa sponda cù chianciallu o chiancennu ancu à un rigalu prudente.
Tercera, à riduzzione di u rendiment di scole, indifrinu à i ghjucadi preferiti, appiccicatu à qualcosa attività.
Quatru, per reducennu l'appetite. Per una parte, una criatura si mangia per manghjà dui spese di borscht, à l'altru - manca assai documenti. L'Adolescente pò esse attraversu l'alcohol.

Cumu per liberà?

Luodoterapia! In u invernu, u soli hè più attivu da u 7 à 9 dicembre, perchè durante queste ore avete bisognu à strada nantu à a via sempre. In a scola, se possu, cammina (o vogliu u trasportu per parechje altchiani prima), caminari cotidiani obligatorii (à a mane dopu o à meziornu) durante almenu una mezz'ura. Ùn attaccanu micca i finestri cù cortini, in a notte ùn guariscenu electricità - aghjunghji cumu quant'è assai artefacturi d'illuminazione quantu pussibuli.

Reginu di u ghjornu è esercitu moderatu. Pruvate per andà in lu lettu è si svegliate in u stessu tempu (prima quantunque possibili in a sera, è quantu prima di a matina) cù u zitellu. A un minimu, reduce a visualizazione di i programmi di TV è u tempu in l'urdinatore, principiendu facenu esercitivi fisici elementari. Ancu s'ellu "ùn ci hè micca u tempu adattu", in a mane 10-15 minuti hà da esse truvatu.

Testa à u corpu di u zitellu, chì avemu bisognu più di carbuidrati. Ùn impediscenu categurichi canducè è cioccolatu, cuntenenu a sustancia serotonina - una hormona di felicità chì improvisa l'umore. Però ricordate chì i cumpunenti chimichi necessarii à superà a diprissioni invernu, sò in prudutti di a farina, cereali, furmagliu, crema agria, mantra è ova.

Aduprate u zitellu cum'è ùn hè senza imponente esigenzi eccessivi. L'ughjettu di u zitellu è l'adulescente hè solu fisicàbbilmente impeditu à resistenza di i cicli naturali, per esse dumandate aiutu è sustegnu, in quantu d'assicuranza psico-emotiva.