Excursión per la capitale di Francia. Parte 2

A capitale di Francia ùn pò micca smariscendu solu cù pompitu è ​​brilliance. Questa si pò vede per andà finu à u metro di Parigi. I stazioni sò assai vicinu à l'altri, qualchissimi venenu à a superficia. Hè prumove l'annunziu di i stops solu in i linichi principali è in i caravane di a nova generazioni, è nantu à e brani restu, hè necessariu seguità u nomi di l'estazioni è apre a porte tù stessu. Certi stazoni deve esse dumandate u simbulu usatu quand'elli partite. Ùn sapìate micca questu, puderete cose accertà in seriu prublemi. Parigiani sò assai amici à quelli chì, almenu, pruvate parlerà in Francese. À l'agisce, pudete parlate in inglese. Ma a lingua tedesca in Francia ùn accetta micca à tuttu è, basamente, ricusate d'insignà.

U nostru modu viaghja à Montmartre (in a traduzzione da a French - "colline di i martiri") - unu di i quartieri più antichi è più interessanti di Parigi. Viaghjate da u metro, a cità hà fascinante cun l'uttine maestri strutturale. L'aria hè simile à una distesa scura. In ogni tempu, a revitalizazione regnaranu littaralmenti in ogni locu: in u ventu di l'articuli foddi, nantu à a veduta è a bicicletta, in i coffee cafes. In un rumore di a via monotonu, i scherzi di una sirena di a polizia chjude.

Sò attraversu da a strada stretta, riminiscenu di u mercatu di puliti suviè i 80's. U cummerciale spannu ùn viaghja micca per un minutu. È vultatu in una mansa, lavata da i prudutti di a precipitazione sò spargugliati in direcia. I Lonelytourists sò sempre attaccati da artisti chì sò solu 15 minuti per pittura un ritrattu o una caricatura. Sì, Montmartre hà sempri statu un locu favuritu pè i pittori: in un certu tempu Renoir, Degas è assai altri famigili vivi è travagliatu quì. Eppuru u fattu chì dopu à a prima guerra mundiali, u rolu di u bògliu di Bohemia hà assistutu à Montparnasse, Montmartre oghje attraversà decena di millioni di peregrins di tutte u mondu. In cima di u muntagnu hè a famosa Cattedrale di Sacré-Coeur, custruita in u 1876. Eccu avete esse particularmente attenti: nantu à a tavizia di observazione, da quandu magnifica vista di Parigi aperta. L'emigranti sò u flautu veru di Parighji. I dimenisuni di u disastru pò esse illustrati per figuri: u ghjornu chì a pupulazioni parigine ùn hè più di u 40% di a pupulazione urbana.

Una Parigi, ma bona hè, Francia ùn hè micca limitata. Perchè, per a so cumpletazioni di sensazioni, andaremu da e provinces per vede i castelli di u Loire. U locu bellu hè un passaghju di tres giudizii da Parigi. Ùn ci hè nuddu pretendiosu è furoso, a natura hè sbattuta da a limenza è a bellezza di a cità, è l'abitanti sò un veru patrimoine francese, chì oghje pò esse ghjutu solu in i vechji pelle francese. Hè sta Francia, cù i so picculi casate in coperto, cespiani silenziosi di qualità è densità, scritte in l'opere di a literatura francesa.

Castelli in u Loira sò documenti, è sò spargugliati in tutta a zona. Allora andemu da visità solu dui di elli: Chambord, a famosa donna, disignata da Leonardo daVinci cumissioni da u Re è Cbenonceau. Admiring the vaulted dentate dentate da i dui castelli, errante in u vacuum infinitiu di i preoccuparii reali, quasi inespettatu da u tempu, sò traspurtati à u distante passat - duranti a rivoluzioni di i palazzi, i cardinale enzimàli è i tourni di cavaleri. L'imaginazione dissi una sombra, oculta in i prufundità di i castelli di l'ombra. In una parola, gòtica! Questu apart - u famusu palazzu riali di Versailles, situatu à 20 km di Parigi.


Comparatu cù i palazzi luxurii di l'autocratizzazzioni russi supranati, Versailles pare cun simplicità simplice. Sembra chì i re di Francia eranu grande-margini, o i nostri imperatori avianu più soldi. Un modu o altru, ma l'entusiasmu per a "l'òpira maestra di l'arti francese di u seculu XVII" vede esaggitata.