Trip to Canaries

I Canarie sò 100 km da a costa noroccu di l'Africa. U clima climaghju è paisaghji pittoresca sò longu attrae vaghjuli à l'isula in l'oceanu Atlanticu. Omeru chjamà l'Elysiu - u locu induve l'ànima senza sinteresse di valenu dighjà. L'archipelago hè cunsideratu cum'è una di e 17 regiu autònumi di l'Spagna è hè divisu in dui pruvince: u western, unificando l'isuli di Gran Canaria, Lanzarote è Fuerteventura, è u livanti incù l'isuli di Tenerife, Homer, Ierra è Palma.
U cuntinente in miniatura
Eccu u nomu di l'isula cintrali è più grandi di l'archipelago di Gran Canaria - Tenerife. Hè tuttu di a diversità assicurante di u paisaghju, a flora è a fauna. In Tenerife hè u più altu massimu in Spagna - u vulcano di l'altru Teide (3718 m). Lava fugliale flussu formi paisaghji "lunari", boschi di pini corsi i piani è l'olii cun un rughjone di fretu cù e rocci.
À u pedi di u vulcano hè u Valle d'Orotava. Questa hè a parti più fertili di l'isula. Hè dichjaratu chì l'aspettu naturalistu germanicu Alexander Humboldt era cusì impressuatu da a bellezza di queste locu chì hà cariu à i ghjinochji in l'estasi prima di a grandezza di a natura.

Ghjè a sita negra o l'oru?
Una volta un tempu avianu una costa salvatica, è avà, duv'è vede chì vede, ci sò e bagni è l'ospiti per ogni gustu. Perchè a fascia di u litorale appartene à u cumuni, pudete sunbathe è natà in ogni locu vandali. Serebbe sorpresa da u culore pocu di sand. Hè nìuru, perchè avi un urdu volcanicu. Per creà i famosi prai bianchi, a sabbia hè appuntu impurtata da u desertu di u Sahara. I rotuli cummirciali à l'Africa è in l'America avianu sempre fatti à traversu l'Isuli Canarii, cusì i panii di tutte e mondu erani trae quì. In Tenerife, i vecchi cactus cù l'eucalyptus è à religh Cyprian pine.

Sangue di u Draguni
Ma l'arbre più legendariu hè u dragone, longu distisu in altre parti di u Mediterraniu. U drago, o dracaena, hè cunsideratu simbulu di l'arcipelagu. Creta assai pianu, ma nantu à l'isula si pò vede arbureti à 20 metri d'altura. L'anziani persone di l'Isuli Canarii, i Guanches, cunniscenu i prupitati medicinali di a dracaena. A so resina hè chjamata "u sangue di u dragone", perchè in l'aria diventa chjucu brillanti quan sata fora.

L'isula "inestabile"
Da Tenerife, i traslitti di ferrisci per altri isuli di l'archipelago sò settate. Se pudete, pruvate à visita l'isula di Palma, perchè pò esse sparghje in ogni mumentu da u mapu di l'Atlanticu. U Munti Los Muchachos s'arrizza nantu à u livellu di u mari à 2426 m. Stu enormu falaiche in u mità di l'Atlanticu hà una basa chjuca è hè in un statu di equilibru inestabile. Científici di parechji paesi avianu creatu un mudellu di computer di l'acantilu isulanu è avè stabilitu chì in u casu di una eruzzioni in caverne dilatati sottu l'isula, si pò esse un espansione da u sopra sopra l'acqua oceana chì hè in kontazione da lava. L'isula di Palma pò divizzione è scumpressate in l'abissu.

Sentite u spiritu di Spagna
Ma finu à questu passiu, pruvamu à spirimari tutti i piacè chì i turisti di Tenerife offrenu.
U spiritu di Spagna hè in prossimu nantu à i Canarie, hè faciule simplificatu, vai à qualsìasi restaurant è passendu a sera cun un clic di castagni, rilevu di tacchi, à u ritmu di u flamencu temperamentale. Ordine una specialità - cunigghia stufa cù salmette salsa. È di ricurdà u viaghju, piglià una buttiglia di u vignetu famoso di malvasia locale, di quale chì i poeti di l'antichità cuntentanu poemeti entusiastas.
L'Isuli Canarie sò assai cèlebre ùn solu per a so natura magnifica, ma ancu per i locu memorable. Dunque, vi cunsigliate di vultà in l'Isule Canarie, chì ùn devi micca micca indiferente.