U mette di u calendariu di prutezzione di u gravidenza

U metu di u calendariu di a prutezzione di u gravidenza hè duvintatu in i 1920 da u ghjoculine ginecologu Ogino è u Knaus austriesu. U metudu hè basatu annantu à calculà a data estimata di l'ovulation è l'abstinenza da e cummerciu sessuale in i ghjorni cchiù fertili per a cuncepimentu. U metu di u calendariu hè unu di i più affidate. Da u 9 à u 40% di e donne chì utilizanu stu metudu stà incinta. Per quessa, hè struitu un metu di pianu di più avanzatu di prutezzione - un metu simpàticu. In più di calculà a data di l'ovulazione, si prisenta u statu fisiulogicu di a donna.

U metu di u calendariu di Ogino-Scies

Stu metudu hè u metudu più naturali di prutezzione. Hè fundatu solu nantu à l'observazioni è di u calculu. A causa di a non interferenza massima in i prucessi naturali di u corpu, u metu di u calendariu hè l'unicu modu di prutezzione approvata da a Chiesa Catolica Rumana.

L'esencia di u metudu hè questu quì. Doppu l'attrazzioni sessuale in a vagina, i semu di l'ipermini surveghjanu solu qualchì ora. È cullucate à u cervice hè attivu da 2 ghjorni à una settimana. Ovu in l'ovulazione (surtendu da l'ovariu) pò solu esse fertilizatu in 24 ore. Sapendu u principiu di l'ovulazione, pudete di prugà à intruduce sessu per chì ancu tiurizà ùn permettenu micca un embarassatu indeseziu. Per appricà di u metu di u calendariu di Ogino-Knaus, hè necessariu di cumprà u calendariu di i cicli menstruali in tuttu l'annu. In ogni modu, stu metudu hè adattatu solu per i femini cù un ciclu menstruali regula. A piccula falluta in u sistema hormone, malatia, scossa nervosa pò cambià u ciclu menstruali è purtanu à i sbagli in i calculi. E, in cunseguite - per a gravidanza.

Per u metudu di Ogino-Knaus, pudete calculà i ghjorni "perikellulati" (favurevuli per cuncepimentu):

Per esempiu, observendu i ultimi 12 cicli, hà calculatu chì u ciculu più curtu hè di 26 ghjorni, è più longu hè 32 anni. Questu hè chì di 8 ghjorni (26-18) à 21 ghjorni (32-11) di u ciculu (è u primu ghjornu di u ciculu hè cunsideratu u primu ghjornu di a menstruazione) sò i più favurevuli per cuncepimentu. Se l'aiutu hè di salvà a gravidanza, in questa ghjorni hè necessariu d'abbandunà di e atti sessuale, o da esse protettutu da altri mane. È vice versa, da 1 à 8 ghjorni, è di 21 ghjorni à a fine di u ciculu, stu metudu ùn pò micca esse protettutu.

Per a prutezzione, stu modu ùn hè micca u megliu. Ma per l'ippjanizzioni di u gravidenza stu modu hè assai efficace.

U mètudu di sintomu sintetticu

Hè cugnumatu chì, cù u ciculu di 28 ghjorni, l'ovulazione passa in u 14u ghjornu di u ciclu menstruu. Ma questu hè u valore mediu. Per parechji fimmini, u ciculu hè un pocu diffirenti, è l'ovulazione passa un pocu prima o un pocu dopu. In cunsiderà i difetti di a prutezzione di u gravidenza in Ogino-Knaus, i sperti sughjenu di aghjuntu a data di l'ovulazione in u calendariu cù tres paràmetri più. U primu hè u cuntrollu di a temperatura di u corpu (u metudu di temperatura). U sicondu hè u cuntrollu di u statu di u moco cervical secreutu da l'utru (mètro cervica). U terzu hè di cuntrollu di u cambiamentu in a pusizioni di u cervicu, a so dulcezza è a apertura. I risultati di tutte sti osservazioni sò guardatu in un calendariu speciale, sicondu u più ghjornu di u sessu sò determinate.

L'efficacità di u metu di u calendariu simptomàticu hè incredibile altu. Hè a siconda solu per cumpricà sterilizazione. Cù l'usu propiu, solu 3 donne di 1000 anu un pregare micca planificatu (0.3%!). Questu hè cumparèvule à u metudu hormone è hè più altu ch'è d'altri metudi di contracepzioni. In ogni modu, stu metudu ùn si prutege micca di e infezzioni genitali. Per l'appiezione successa di u metu symptomaticu, hè impurtante di vigilà a vostra cundizione nantu à una basa di ogni ghjornu. Per l'assoziu si tocca à 10 minuti di ghjornu. U metudi in prima pari difficili è prima di a so applicazione, hè cunsigliatu per cursà a furmazione practica.