A famosa biblioteca di libri di terre

A bibliuteca di libri di terre di Nineveh
Ogni omu sapi chì u libru hè una di e fonti principali di l'infurmazioni. Ci ensece di fantasia, crede, senti. Questu hè un tesoru troppu impaloppu, a pruprietà di tutta l'umanità, cuncintrata in milioni di libberà di u mondu. Unu di elli hè stata fundata durante u regnu di u Re Asurbanipale in u 669-633 aC in Nineveh. Hè speciale, cum'è pruprietariu di 30.000 "libri di terre». Surrèbbenu oghje da u focu chì spalla cù u risultatu di a Guerra Mediana è di Babilonia.

I primi libri è Nineveh

Nineveh hè stallatu nantu à u territoriu di l'Iran mudernu. A cità hà avutu un scunfinu chjucu, chì nimu hà pricurutu di rumputu. In u 612 aC. A cità era distrutta è creda da e milizie di i Babilonia è Medes.

I primi libri fu purtatu da quì à i paesi cù quale Assyria guidò a battaglia è i vinceru. Dapoi, l'amatori di u libru anu fattu nasciuta in u paese. In quantu à u Tsar Ashshubanipale stessu, era una persona assai educata, hà sappiutu à leghje è scrite mentre era sempre un zitellu, è duranti u regnu hà avutu una libreria enormosa, sottu ellu hà sceltu parechji camere in u so palazzu. Hà studiatu e alla scienze di u tempu.

In u 1849 u travagliu di viaghjatore di Lejjard durante a scavi hà scupertu i ruvelli, chì sò stati sipolti sutturati per parechji seculi. Per un bellu pezzu, nimu anu mancu imaginate u valore di sta scava. È solu quandu l'erudeddi muderni apprezzati per leghje l'scrittura babilonia, u so veru valuru diventà cunnisciutu.

Chì ci hè nantu à e pagine di i libri arcuni?

I pagi di e libri argumintai cuntenenu u patrimoniu culturale di Sumer è Akkad. Dicenu chì ancu in quelli tempi antichi, i matematii anu capace di rializà assai azzioni matematichi: calculate percentages, misurendu a zona, elevare u numiru à u putere è sguassà l'arradichera. Ancu anu avutu a so propria tabella di multiplicazione, ma era più difficili per capiscia chì quellu chì avemu usatu issa. Inoltre, a misura di a settimana secondu solu sette ghjorni vene in pricisione da quellu tempu.

"U libru hè una finestra petite, u mondu sanu hè visibule da ellu"

"Ti lemmenu i lettini - vi cuntene tuttu"

"U perli sullivanu da a prufundità di u mari, u sapè esculaghju da a prufundità di i libri"

Creazione è funti di almacenamiento

I libri di lenti fù mantatu in una manera interessanti. U spicchendu u nomu è u numeru di pagina in u fondu di u libru era u regula principale. In ogni libru sussegwenti, a linea di quale l'annunziu cunclusu hè statu inscribed. Ci si deve esse nutatu chì si sò stati guardati in un rigalu strettu. Inoltre, ci era ancu un catégorie in a biblioteca ninnesiana, in u quale u nome, u numaru di filieri è u ramu à u quale era di u libru pertenutu. Ci era ancu libri legislativu, stori di viaggiaturi, cunniscenza di a medicina, diversi tipi di dicculta è littri.

Arcuni per a so creazione era di a più alta qualità. Hè stata mischjata prima per un pezzu tantu, è facenu picculi tabuletti è l'hà scrittu cù un bastone chì a superficia era still wet.