A malatia hemorrhagica tardana di u natuvulu

A malatia hemorrhagica hè un disturbu rara è severu, carattarizatu da i purgazione è causata da una scassessa temporale di vitamina K, chì hè necessaria per a cugliera di u sangue. U trattamentu cunsiste in u numinamentu di e fontene addiziunà di vitamina. A malatia emoruica hè relativamente rara quellu ghjornu, cum'è generale sò e fontenità di vitamina K sò dispunibili per i culminati di novu. Ddi sti medicini ùn sò micca prescritti, unu in 10 000 nascùni pò esse di purgante perikulu. Hè più prubabili di l'infante chì anu amatuatu, perchè u latte materno cuntene pocu vitamina K in compara à a formula chì hè presente. A malatia hemorrhagica tardana di u maritu - chì hè è cumu tratta?

Signs of the disease

Per a malatia hemorrhagic di i culminati sò carattarizati da un sanguinamentu spontaniu di parechji locali - sottucutanu, cù a furmazione di un hematoma, a ferita gastrointestinali o umbilical. In ogni modu, l'esanguu pò ancu esse una consequenza di l'influenze esterni - per esempiu, a ferita appieghjata à a pruvucione di sangue quandu prurazione di nascita. In ocasu, a malatia emorrage hè dettauta dopu à circuncisioni. A manifestazioni più periculosa di a malatia hè a hemorrgica intracraniali, chì in u 30% di i casi porta à morte o dannu severu di u danu à disabilta. A malatia hemorrhagica hè cunnisciuta da circa 100 anni, è di fà cumbattà cù l'appuntamentu di vitamina K prima faciu in i 60 di u XX sèculu. Questa vitamina hè presente in leghje frutte, è hè ancu sintetizzatu da a microflora bacteriana di l'intestinu umanu. Hè necessariu per aiutà diversi fatturi di clògliu di u sangue, per unisce a pleitru attivu di coaguli di sangue cuncoglie a furmazione di u coagulu di sangue.

L'insufficiency of vitamin K in nascita

In u corpu di u zitellu ùn hè solu una cantina quantità di vitamina K hè herdita da a mamma, è ùn hè micca capaci di sintetizzà a so propiu, postu chì i bacteri necessarii estentanu à l'intestinu. Inoltre, u fegatu di u natuvicu ùn hè micca sviluppatu è micca capaci di sintetizà à settimana fatturi di clottera di vitamina-K. Tuttu chistu, assuciatu cun un pocu cuntenutu di vitamina K in u latte umanu, aumenta u risicu di l'emorra. U babu primu hè particularmente vulnerable. Certi drogheru purtati in l'ultimi mesi di u gravidenza pò influenzallu u metabolismu di vitamina K è esponi u zitellu à u risicu di purgà in i primi 24 ore di vita. Questi include anticoagulanti anti-tuberkulosi è certi anticonvulsanti. Prutege u babbu hè pussibule cun l'aiutu di l'injectezzione intramusculara iniziale di vitamina K. Hè dinò una malatia rara, cunnisciuta com'è a malatia neonatale hemorrgica aduprata, chì generalmente si prisenta a l'età di 2-8 simpati. A maiò parte spèghjanu i zitelli chì anu amatuati, è anch'elli anch'elli malati metabolichi, cum'è a malatia di u fegatu, a diarrea chronica è l'disordini di u viaghju. Per tuttu u so rariella, un sanguinamentu tali pò esse assai siveru è purtanu à morte o gravità grave. A malatia hemorrhagica pò esse impeditu cù prescillendu una preparazione adattata di vitamina K per tutti i babulesi appuntu dopu a nascita. In ogni casu, si dopu quì ci sò suspetti di malatie hemorrhagic, sò realizati una seria di testi di sangue. A vitamina K hè statu tradiziunale in a forma di injezzioni intramuscularu. A dosi di 1 mg, amministratu in 6 ore dopu di nascita, furnisce una prutezione affidativa di a malatia emorrageica. In ogni casu, in u 1990, hè stata identificata un vittimu permessu entre injections intramuscularie di vitamina K è un ligeru crescenu in u risicu di i cancers di zuccaru.

Forma orali di vitamina K

Comu alternativa à l'injezione, a vitamina K pò esse amministrata oralment. In ogni casu, sta forma di a droga hè menu efficacità per impediscenu a malatia emorra di a hemorrāgica. Per quessa, se prima più e più medichi recettanu di utilizà a forma urale, avà a maiò parte di l'esperti prefete u metu di l'ingiuneria pruvatu di l'amministrazione. Questa hè l'unica manera pruvucata per privèniri a catastròfica tarda di saldà.

Curà di trattamentu

Prima di scelta di u metudu di l'amministrazione di droga, i risichi è l'avvanzi di ognuna hè discututa cù i paisani di u zitellu. A decisione deve esse fatta capunanzu. Cusì, a prima dosi hè amministrata senza nisun duru. Se i genitori prifirivanu la via orali, sò disposti 3 dosi separati di 2 mg. Tanti hospitali anu sviluppatu i so stessi guidelines per l'usi di vitamina K. A maiò parte di elli ricumandemu l'injezione intramuscularu di a droga à i zitelli cun u riscu assuntu di risicu di malatie hemorrhagic. Questu hè primariu, trabi prematuri è i zitelli nascuti cù a cesareanità. Sè una malatie hemorrhagica hè sospettata, e prucessi di sangue si deve esse realizatu per detecà anèmia, disfunzione di u fianu è capacità di coagulazione. Dopu chì u sangue hè stata presa per l'esame, u trattamentu cù l'amministrazione intravenosa di vitamina K è a trasfusioni di plasma di sangue chì cuntene fatturi di coetani pò esse continuatu. Se un zitellu soffre di un shock causa di sangramentu internu, una transfuzione di sangue pò esse dumandata. Sfurtunatamente, più di 50% di i zitelli chì anu diagnituatu cù a malatia emorraemia tardia spirimendu sagnante cerebral, purtendu à morte o causando cambiamenti irreversibuli di longu tempu. Questu hè tràggicu picchì la malatìa pò esse impeditu affidate.

Sò parechji babies, chì anu da sviluppà a hemorrhagia severa, prima chì anu avutu "sviamentu" di picculu chjaru. Sì avete qualchì signalatu di sagnu, avete da pudè rapportà dinlemente à a partara o pratica generale. In u nisun casu ùn deveru micca chjappu di sti cosi. Hè impurtante chì i genitori dicenu à u duttore in chì forme u zitellu era ricivutu a vitamina K perchè i zitelli chì anu pigliatu orale pò esse propensu à a malatia emorraghja tarda. U sangue in l'excremento di un ziteddu ùn ne necessariu ùn significa micca a malatia emorraghju, postu chì puderia entra in l'intestinu durante u travagliu o allargatu pà a mamma hà pussutu cracke e mugghieri.