Cosa da fà chì u zitellu ùn stà à sente

A maiò parte di i genitori piglia cun u prublema di "disubbidenza". U zitellu spiegà un'alture à stà à sente, ignora e dumande di i genitori, rude, histericu, è ogni tentativu di parlà cun ellu torni à scandalu, castigu, risentimentu, è, in fine, a perdita di cunfidenza in i genitori.

I prublemi sò crescenu cum'è una bola di neve: un chianciatu di i genitori, è micca un scopu di sentu è rializà e dumande di i genitori di i zitelli. Ma chì si u zitellu ùn pareva esse intesu?

E chì vulete dì da a parolla "obey"? U cumpiimentu incondizionale di u zitellu da tutti i parenti hà dettu? Ùn hè una splutazioni, a vostra pròpia parolla di u zitellu? I suppressione, qualche gusts d'indipendenza? Pensu chì vulemu crià i zitelli, fieru è decenni, è sensible, è giustu, è rispundente, perchè no avemu vrigugnà. Ma quì hè cumu per fà quì è di chì fà si u zitellu ùn paraste? Questu hè digià i metudi di l'educazione.

Cosa da fà quandu u so zitellu hà parmissu esse intesu? Per principià, puderete dumandà quarcunu quarchi question:

Quandu rispose queste interrugazioni, deveru esse assai onesti, sopratuttu à sè stessu. Allora à risponde a prima pregunta, spessu succideva, perchè i figlioli cumincianu à capriccià è disubbidisci à i so genitori, per attentate l'attinzione, perchè e cena ci necessiteghjanu à fuglià e lavare, è andà à travaglià, è surtite, è assai più, è à questu tempu u zitellu hè stata cun ellu stessu. Succece chì i zitelli impediscenu, per quessa, pusendu i nostri desiderni annantu à i desires di u zitellu. Allora, invece di leghje un libru à un zitellu o ghjucanu cun ellu, hè assai più impurtante per noi di parlà cun amicu in u telefunu, si ponu à l'urdinatore, fà fà shopping, vede u televedore.

Quandu risposta à a siconda dumanda, ci vole à piglià à cuntà novu, primu è primu, u to cumpurtamentu: voi site assai cura di u zitellu, è ellu vulete debilità a vostra tutela; o vice versa, ellu vole chì vi dà un pocu più attente; O avete offisu, per esempiu, ùn anu micca a realizazione di una prumessa chì devi (u prumittia di cumprà un ghjucu dopu avè ricivutu un salariu, ma si scurdanu sanu senza salvezza) è avà hè solu avenge per ella; Forsi u zitellu vole solu per affirmallu in questu modu è indipindenza;

Parechji psichologi recommandé, à rispondenu à sta quistione, per utilizà i so sentimenti chì avete avè travagliatu in questa situazione:

Cumu pudianu i genitori respondenu à manifestazioni di "disubbidenza"? Ci hè parechje modi di riazione, u principali di quali sò:

In quellu di i modi di reazione sò i so matrimuniale, e deve esse appiicati solu à piglià l'età è indiciari ndividuale di a situazione. Eccu chì u zitellu sia toriattante, nessunu i genitori vinaranu incù l'usu di tali reazzione cum'è ignurànnulu o punizendu. Inoltre, si u zitellu hè un adultu, hè improbabile di vultà a so attenzione à qualcosa cosa.

Aghju vogliu nantu à e penalità in più dittori, perchè hè una di e reazzioni più cumuni. Credu chì ùn sarà micca un monicu solidu chì almenu una volta ùn hà micca risuscità a so voce à u so zitellu, o fessee in un papa, o ùn l'hà micca chjamatu "mediocrittu" è simile. Chì vale a pena sapè nantu à i punizzioni?

1. U zitellu deve sapè perchè ellu era punitu.

2. Ùt punisce micca in un fitu di còllera.

3. Fate chì i vostri articuli sò duverebbe coherente.

4. Ùt punisce micca per una malgravazione duie volte.

5. U punizioni debite esse ghjustu.

6. U punizioni ùn deve esse individuali (micca tutti i zitelli sò adattati à u listessu pezzu, perchè qualcosa qualcosa di privà di a so occupazione prediletti è a cuscenza di a maladizioni di l'attu venite, è à l'altri, si basta à mette in cantu.

7. U zitellu ùn deve micca vedutu chì dùbitu si valute o micca, per punisce.

8 U punizioni ùn deve micca umiliazione di un zitellu, ma aiutavanu aiutu à capiscenu l'incorcioni di questa o di l'action.

9. Se resultò chì puniziu u zitellu in un statu d'affectu, è avete fattu chì avete sbagliatu, si puderete scusà pè u puniziu, perchè vi cunferisce chì ancu tandu pudete equitazione è ammettini i vostri sbagli, chì hè ciò chì insignà u zitellu.

10 Dopu à u castididiu, ùn ricurdà micca à u zitellu annantu à ciò chì succideva duranti u restu di u ghjornu.

11. Per ogni castice, u zitellu sanu chì sapemu chì hè sempre amatu per voi, è ùn sia infettutu solu cù a so forza, è micca cù u zitellu stessu.

12 Ùn punisce u zitellu in a presenza di i so pari è amici.

È, finarmenti, vogliu dicu chì i genitori devenu esse cundutu cù i so figlioli. U mutivu di disubbidisci à u vostru zitellu hè di vede u primu u primu postu in ellu stessu, è, avendu trovu, dete definisce da una volta per tuttu, perchè ùn perchè u più impurtante in l'amore è l'intelligenza di u to figliolu. Tutti sapemu chì ogni persona hà bisognu à esse cumpresi è glurificatu, ùn scumpete nantu à ellu di u vostru propiu figliolu, perchè ellu deve bisognu. È ricurdativi chì u to figliolu hè u megliu è u più amatu, ellu sempre toccu chì l'avete amatu.