Cumu insignà un cumpagnu bonu cumpagnu?

I nostri zitelli sempre bisognu di u nostru cura è l'attente. Ùn ci tocca à scullari un zitellu per fà una cosa incorrecta. Basta pruvà à spiegà cun calmallu. Se u zitellu ùn vi si cumpete, vi ringrazziallu pè u vostru calore. Spessu spessu chì i zitelli sò purtati malamenti perchè volenu chì fate curazioni. Senza pruvate d'ignurà e so capricci, è ellu si calmà quandu ellu vede chì nimu hà fiscatu. U megliu esempiu per i vostri figlioli sò i so genitori. I zitelli pruvate per copia l'adulti per cumpletta. Eccu tutta dipende di voi. Avete bisognu à un esempiu in casa, è fora. Sì dite à un ziteddu chì qualchissia ùn pò esse fattu, spiecanu sempre per ellu perchè ùn hè impussibile è cumu si deve cumportà. Ogni parente vole chì u so zitellu sia purtatu. Per sapè sempre à quandu accede adieu, cumu di salutu, per ùn intervene cù i genitori duranti a conversazione, era un zitellu calmu è equilibratu. Ma per stu gran effort ùn hè micca necessariu. Anu più pocu pacienti è tutte e dispusitivu in u tempu saldarà.

Ci hè parechje regule chì u to figliolu necessariu cunnosci.

1. Nun mai parlà à adulti finu à chì finiscinu a so conversazione.

2. Si una persona ùn hè micca dispunienti per parlà o solu ùn vulete micca cumunicà, ùn deve micca bisognu di pesterlu.

3. Ùn pudete cridene in i lochi pùblici, pointu cù u dettu.

4. Sì permessa, ùn piglià micca qualcosa chì ùn hè micca di parte di voi. Solu cun consentimentu è permessiu.

5. Ùn pudete micca piglià da e cose o oggetti strangers chì vi purteranu.

6. Hè sempre bisognu di sparta cun una quantità di persone chì avete.

7. Ùn pudete micca trattà l'histerefia per i genitori si ùn avè micca micca cumprà parechje per voi, avete bisognu di dumandà è in u tempu si avianu l'oppurtunità, definitivu vi compraranu ciò chì dumandate.

8. Si avete dumandatu una pregunta, deve sempre risponde.

9. Ùn pudete passà per l'appartamentu in i scarpi.

10 Ùn pudete micca ghjucà e cose à l'altru. Sempre deve esse putenti di mette ogni cosa in i so locu.

Di sicuru, ci sò assai reguli è in ogni famiglia sò i so propii. E l'esempiu più impurtante, se vulete vedà i nostri ziteddi educatichi è currettu, sò i genitori. Avemu bisognu, prima di tuttu, giuriziu. Cumu faciamu a casa? Cumu facemu quandu avemu visitatu? U zitellu deve esse cundottu nantu à u nostru esemplariu persunale.

E se vulete ottene di u zitellu e règule di l'etica, prima di tuttu avemu bisognu di stà vicinu à sti règuli. À u tempu, u vostru zitellu chì hà caputu di tutte sse cose.

Anu eseguitu curtessi à quelli in u circondu è e persone vicinu à voi.