Cura di i paisaghjii: bokarneya

Nolina Michx - cusì in latinu hè chjamatu u genu di i pianti Nolin, hè ancu chjamatu Bokarnee, è in latinu Beaucarnea Lem. U genu di e sti pezzi cunteni circa 30 varietà di agave. Hè distribuitu in u territoriu di u Messicu. Ma sta pianta hè cultivata in i cundizzioni di l'ambienti, cum'è noi sìammu più detallati è dichjaremu in l'articuli di oggi "Cura di i paisaghjii: bokarneya".

Quand'elle si parlava di sti pianti, imagine l'arbuli chjuchi chì anu una basa inzucchiata di u troncu, accumule l'acqua, chì permette à i vegetali per sopravviventi induve e chiu succorsu solu un paru di volte in 12 mesi. Nolini sò aiutu in issi disposti, in qualchi disgrazia, per surviglià è si abbanduneghja. Sò ristritti, è in u calore si pò cogghiri in fascius, assai densu à u toccu. A causa di sta capacità, l'evaporazione di l'umidità da a superficia di a lametta hè ridutta.

Sta pianta hè interessanti per u crescente com'è una sola pianta intima, pocu riguardanti. In a basa di u focu, basatu in bombe, l'acqua hè reticulata, perchè s'ellu ùn hè micca rinsignata di un bellu pezzu, ùn porta micca a pianta in particulari mali. Grazzi à questa basa inespratu, a pianta inglesa hè chjamata "stagione elefante", è, grazia à a corona di foglie chì s'assumiglia cinghi, "cuddaru di cavallu". In u mercatu di u nostru paese questu hè l'arbre più cumuni, chì hè chjamatu "buttiglia".

Tali arburi, ammazzanu l'umidità in una base grossa è inchata, sò assai populari di quelli chì piaceru piantà e piante. E sò populari perchè ùn deve micca bisognu currettamente. Sò forti, ùn esigenza micca di l'umidità di l'aire, cun tranquillamente tolerate a temperature salta, a più d'avè un apparenza pocu abbastanza originale.

In raghji di nylon ùn credi micca in prufundità, ma in larghezza. In u territoriu nativu a pianta pò esse veduta nantu à u solitu da e petre, induve a capa fertili hè assicurata pocu. Dunque, i pianti sò bisognu di selezziunate à pruprietà largu. Hanu bisognu di un bon dispositu di drenagiu. In a superficia di a terra in a puchu pudete sprezzà una grava. Questu hè per pruteggià contra a furmazione di crosta, è sottumessi à a bellezza di a pianta.

Sta pianta, sopratuttu sia è grande, si vede com'è un elementu focu. Pudete perfetà à l'internu cù l'esecutezzione di u moddu mudernu, per esempiu, in stili, cum'è fusione è tecnulugia.

Bokarney: i so tipi.

Cum'è l'anu dettu, u genu di sta pianta cumprendi circa 30 variità. In ogni casu, in a reta di cummercializazioni, a maiuranza veni nolin bent. In Latinu u so nomu cum'è Nolina recurvata Hems, hè cunnisciutu ancu bokarnej bent, chì in Latin sia cusì Beaucarnea recurvata lem.

Ci hè ancu N. è N. è fruttu di longu. In Latin, questi nomi sonu comu N. Microcarpa S. Wats è N. longifolia Hems. Questi varietà sò stati nant'à u territoriu di u Crimea è u Caucasu, per regula, in parchi.

Bokarney: cura di i pianti interni.

Sta pianta hè abbastanza senza pretensione, è faciule faciule, ancu per quelli chì sò ghjunti da interessà a floricultura. Hè megliu per una pianeta per cullà un locu illuminatu, ma senza lumera diretta. In l'invernu-u vaghjimu, hè necessariu d'illuminà l'avanguardia cù l'aiutu di lumera di luci.

In u mese di primavera è l'estate, Nolina hè bè "in casa" à a temperatura di l'ambienti. L'urmai hè di prutezione di l'abbulutura, perchè ella hè teme di elli. Pudete piglià a pianta fora, ma per evitari di a chiavi è u ventu.

In u vaghjimu è in l'inguernu, cura di i pianti di sta spezia assume l'urganizazione di e cundizioni per u restu, chì a pocu pocu aduprà a temperatura di u 10 gradi. Sì avete avè sperienze in cagiunati suculentivi è cactus, puderà riesce à mantene sta pianta in un periudu di reste à 5 gradi di caldu.

In i mesi di l'estate è in a primavera, a pianta deve esse acquafredu è spessu regnata. Hè pussibile (è necessariu) per aduprà u regnu "inferjuri", quandu un cuntainer cù una pianta hè colata in una bacinu di l'acqua è manteneva finu à a mozza di a terra si mozza. Puderete sguassà l'acqua di sopra è u so postu. A prussima tempu, a pianta deve esse acquafreddu quandu u sughjettu in u pezzu si manca à seccu. Se vulete mantene un valine senza un periodu di reste, da esse pruvede, cum'è in l'estiu. Sì in l'invernu a temperatura di a pianta hè alta, da quì l'umidità di l'arghjintinu chì anu da esse ancu crescita è spugliata parechje. Se a temperatura hè di circa 15 gradi, l'acqua deve esse più moderate, è à una tempura di 10 gradi di pirazioni ùn deve esse firmatu. Ùn scurdate micca quella nolina hè una pianta da u desertu, per ellu, cum'è per altri pezzi di stu tipu, l'umidità eccessiva hè preda. Questu hè più preziosa per guardà a pianta in invernu. Per evitari l'humore eccessivu, hè necessariu di utilizà u metudu di gote cù questu.

Quandu a pianta hè guardata in e cundizione intellettuale, ùn hè micca necessariu di spulinu, quarchi u foglie ne esse aduprà solu un fugliale (spugna). In u pani salvatichi, sti pezzi, cullittendu l'acqua, racugghianu i rughjoni, chì cascanu abbattinu in a patria di Nolin. Coglia i rota di foglie, s'assumiglia à i bacchi, à longu i rosi scorri à u troncu à l'arradichera, è poi s'accupe à a basa di u trondu. Allora a mancanza d'acqua è cumpensata. Cù u cuntenutu di Nolini, hè pussibule simulà a perdita di rossa annantu à a sbarrazzamentu di a pianta cù l'acqua furiata. Ùn fate quì in u caldu di meziornu. Hè megliu per fà quì à a sera o à a mane.

Chjappa più appressu à i platti, pocu pocu, ma hè assai largu. U fundale hè stata cun un pirtore per sguassà l'excusi umidità. In sopra u so funnu deve esse dispostu un vastu bacinu, per esempiu, da argilla ampliata. Questu permetterà l'acqua di ùn stagnate è anch'ella di i radichi. U sistema di e razziali di a pianta ùn medisci micca in prufundità, ma in larghezza. À a superficia di a terra, pudete spruce e pietre. Questu aghjunghjenu più di decoru à u bob è aiutà à impedisce u enduredu di a terra è a furmazione di una crosta nantu à a so superficia.

I vegetali sò stati trasplantati quandu e razzi eranu u sole, è micca più profonda chì a pianta hà hà primatu. I pianti d'adultu deve esse trasplantatu ogni 4 anni, è i pianti novi ogni 12 mesi. Dopu chì a pianta hè trasplante, ùn avete micca bisognu à l'acqua per i primi ghjorni, averemu a ravita.

Per fà cresce a pianta più veloce, ci vole à esse trasferitu à un pezzu più largu in a primavera. U tarritoriu per u trasplastivu ùn deve esse solidu è esistiti di turf, foglia terra, humus di sabbia. Pudete usà terra di sodu, foglia, turba e humus cù a rina in li stissi piezi. Pudete imbulighà u travagliu di u giardinu cù a sabbia cù grani grossi è aghjunghje una petra greva.

Un metudu hydroponiceu pò esse usatu per cultivà a pianta.