Discrimination against women - 10 peor paesi

Puru u prugressu tangibule nantu à u globu, i prucessi raffiguranti di a discriminazione trà e donne chì anu persu persistatu durante seculi.


L'imaghjini di una donna di u XXI secondu hè cunfidendu, riescita, brillanti cù bellezza è salute. Ma per parechji di i 3.3 milioni di belle donne chì abitanti u nostru pianu, i beneficenzi di u seculu di a cibernètica stanu inaccessibili. Se continue à spirimendu sighi seculi di viulenza, oppressione, illamento, analfabetisimu e discriminazione violenta.

"Hà succorsu in ogni locu", dici Taina Bien-Aime, direttore esecutivu di a Ecumenia per u New York. "Ùn ci hè nimu in un paese induve una donna ùn puderia sinsibisce sana.

Ancu l'avance tangibile nantu à i dritti di a donna nantu à u globu - leghje improvedu, a participazione pulitica, l'educazione è l'inguernu - i prublemi di i scontri di a umiliazione di a donna chì anu persistatu durante seculi. Ancu in i paesi ricchi, ci sò fundali di u dolore privatu, quandu una donna hè senza prutezzione è hè attaccata.

In certi paesi - com'è regula, in i poviri è più affetttu di cunflittu, u livellu di a viulenza righjunghje à stu diploma chì a vita di e femine hè insulubitu solu. L'abitanti ricchi pò soprassinu cun lezii ripressivi o scumpressate i prublemi di u stratum più protettivu di a populazione sottu a tapitula. In ogni país, una donna refugera hè unu di i persone più vulnerable.

I difficili sò assai cumpresi chì ùn hè micca difficiuli di esse suluzione ind'u locu più bruttu per a donna in u mondu. In certi studii, i so prublemi sò evaluati da a qualità di a vita, in altri - per indicatori sanitarji. Gruppi per a prutezzione di i diritti umani assicurati à i paesi di questi scuru violazioni di i diritti umani attraeunu, chì ancu u cunsigliu hè cunsideratu cum'è in l'ordine di e cose.

L'alfabetu hè unu di i megliurà indicatori di l'estatus di e donne in u paese. Ma, sicondu Cheryl Hotchkiss, un participante in a sizzioni canadiana di a campagna per i diritti di a donna Amnesty International, a sola edizione scola ùn hè micca abbastanza à risolve u prublema di l'educazione ugguali.
"A donna chì vole esse acquistatu una educazione face un saccu di diversi prublemi", dice. "L'educazione pò esse liberu è affordabbli, ma i genitori ùn mandaranu micca e so figliole à a scola si pò esse rapiti è rapidi".

A salute hè un altru indicatore chjave. Questu hè ancu esercitu per cura di e donne incinta, chì sò in modu forse obligatu d'impignassi di i matrimonii fatali è di i zitelli, è ancu di u SIDA / HIV. Ma volta, e statìstiche ùn pò micca riflettà u ritimu.
"In un lavu in Zambia, aghju trouve una donna chì ùn hà micca dettu à u so maritu chì era infettatu cù HIV", dice David Morley, direttore esecutivu di a sucursala canadiana di Save the Children, David Morley. "Duvita stava sempre in la punta, perchè ùn era micca figliola. S'ellu hà dettu à u so maritu, era spugliata da l'isula è mandata à u cuntinente. Hà capitu chì ùn hà micca sceltu, perchè ùn ci hè un veramente capuzzione ".

A sustegnu accunsenu chì per migliurà a vita di e donne in tutti i paesi, ci vole à dà i diritti. Ch'elle sò i paesi cchiù fasimi in Africa, o i paesi riprissivi di l'Orienti Medianti o Àsia, a mancanza di a capacità di gestisce u so destinu stessu hè quella chì destroi a vita di a donna da a zitella.

Quì sottu u listinu di una lista di 10 paesi in quale hè una donna oghje hè oghje:

Afganistan : in una media, una fimmina afgana fuma à 45 anni - questu hè un annu menu di un omu afganicu. Doppu trè decennii di guerra è ripressione religiosa, a maiò parte di e femine sò analfabbeta. Più di a mità di tutti e bride ùn anu micca scontru à l'età di 16. È ogni mità ora una donna morta à a pene. A violenza domestica hè tantu estivalizata chì u 87% di e donne ricanu per sperienze. Per d 'altra banda, ci sò più di un milione di vèduve in e carru, spessu obligati à impegnà a prostituzione. Afganistanu hè l'unicu paese duve a rata di suicidazioni di e donne hè più altu ch'è a tarifa suicida d'omi.

Ripùbbrica Democràtica del Congo : in a parti orientali di a Ripublica Democràtica di u Congo, una guerra hà scappatu di più di 3 miliuna di viti, è e donne in sta guerra sò in front line. A violette hè cusì cusì frequente è cruel chì l'investigatore Nazioni anu chjamatu un precedente. Tanti vittimi muriri, l'altri si infettanu cù HIV è si sò stati suli cù i so figlioli. Per via di a necessità di procuraranu alimentariu è acqua, e donne sò ancu più spessu sottumessi à a viulenza. Ùn avete micca soldi, senza trasportu, senza cunnessione, ùn ponu micca esse salvati.

L'Iraq : l'invasione di l'Iraqu à l'Iraq per "liberà" u paese di Saddam Hussein hà pigliatu e donne in l'infernu di a viulenza sectaria. U livellu di littiratura - quandu u più altu di i paesi arabi, hè abbandunatu à u livellu più bassu, perchè e famigliate sò teme à mandà nove à a scola, scantannusi chì pò esse rapitu è ​​rapitu. E donne chì sò in modu di travaglià sidu à a casa. Più di un miliu di donne anu evichitu da e so domicili, è migliori ùn anu pussutu guadagnà a so vita.

N Nepal : i matrimonii tempi è partitu devastate e femine nourriture di u paese, è unu in 24 perisce durante a gravidanza o durante u partitu. I figlioli unmarkiti sò vinduti davanti à l'adultu. Sì una veduvi riceviu l'alcuni "bokshi", chì significa "bruta", face u trattamentu è a discriminazione altamente cruel. Una piccula guerra civile trà u guvernu è i ribelli Maoisti si forza ind'una rigalu di e donne di e femini ind'i parte di guerrieri.

Sudan : anche u fattu chì e donne Sudanese hà ricivutu some improvement due to laws reformist, a situazione di e donne di Darfur (Sudan u Sudan) hè aghjustatu. U rapimentu, a violazione è i svantazioni forze da u 2003 anu distruttu a vita di più di un millone di donne. I Janjaweeds (militanti Sudani) utilizanu una violazione regularmente cum'è arma demografica, è hè casi impossible di ottene ghjustizia per i vittimi di sti vitturi.

Unu di l'altri paesi chì a so vita di a donna sò assai pitruna ch'è a vita di l'omi, a Guatemala hè lista, induve e donne da u settore più bellu è u pettu più pratiche di a società sottuvinu di viulenza domestica, rapa è avè una seconda incidenza di HIV / AIDS entre l'Africa sub Sahariana. In u paese, una epidemica di l'assassinanti terribili, senza resolvule, hè furore, in quale cintunarii di e femine sò uccisu. À pruposti di i córpi di certi di elli ci trovanu billardi belli cù l'odi è a intoleranza.

In Mali, unu di i paesi poviri in u mondu, pochi femine in u minimu di circuszioni di i genitori, parechji si sò sottumessi à entre i matrimonii tempi, è unu di deci donne hè mortu durante a gravidanza o durante u partitu.

In i paesi cunfini tribali di u Paistru, e femicili sò sughjetti à gruppe violazione cum'è punizioni per crimini ripetuti da l'omi. Ma ancu più cumuni sò l'assassini di "unuri" è una nova onda di l'extremismu riligiu, dirigit à e donne politiche, l'organizazioni di i dritti umani è avutri.

À l' Arabia Saudita , oghje l'oliu, i donne sò trattati com'è dependenti di a vita per tutta a tutela di un parente masculinu. Paghjate di u drittu per manighjà un auto o cumunicà pubblica cù l'omi, portanu una vita strettamente limitata, chì patevi di cundimi aspri.

In a capitale di Somalia, a cità di Mogadissu, una terribili guerra civile poni à e donne, chì sò tradiziunalmenti cunsiderata cum'è a piia di a famiglia, sottu attaccu. In una società split, e femicili sò sughjetti à u vultà ogni ghjornu, suffrenza cura di manera perigentemente poveri durante a gravidanza è anu attaccati da banditi armati.

"Mentre chì u pudente di e donne hè ricunnisciuta internaziunale", dice u direttore di a ghjuvantra à l'Organizazione Mondiale di a Salute, Margaret Chan, "ùn si pò esse realizatu finu à chì e cundizzioni di vita in paesi è cumunità miglià, è spessu i cambiamenti radichi. Pi quessi fatturii complexi, incusciati in i normi suciali è culturali, cuntinueghja à esse un obstacle pè e donne è a zitelli per realizà e so potenzale è benefizii da u progessu sociale.