Ferdi: primi aiuti per ferite

A ferita hè un difettu o una violazione di l'integrità di a pelle. A ferita pò esse per causa di fìsiche fisicu, chimicu o termale, è ponu sviluppà contru un sughjettu di qualchì malfattura sottumandante o disordine mentale. Ferrucci meccanichi include abrasioni (scratches), lacrimi o taglicini, picurani è ferite penetrante (punitatu o pistola). A ferita kirurale hè un tipu speziale di ferita chì hè appiicata intenionalmente in cundizzioni currettamente definite. Ferdi, primi aiuti per ferite - u tema di a nostra pubblicazione.

Bedsores

E ferite depressione, ultras, o adolescenti si trovani prutezioni longu di tessuti rotulati à i protuberanzi ossuali; Ponti tipici di formations le pittorescenu sò u sacru, i malati è i tacchi. A compressione restrizzioni di a circulazione capulmana in a peddi è i tessuti sottuviali, chì pò esse ultimamente guidà a morte massiva di cela è a distruzzione di tissuti. U prucessu di a disintigrazzioni di i tessuti in a prughjitta in modu imperceptible è gradualmente. Pò esse pochi di parechji ghjorni prima chì a quantità di danni di tissuti si ponu esse ovvi. A prufundità di u decubitus pò varià da milimetri à certi centimetri à a distruzioni di i musculi è l'osse. U difetti ulcerative sò furmatu, cum'è regula, in l'anziani è i debiliti chì ùn anu pussutu trasfigurazione dopu à a cirurgia, è ancu cù pacienti in chjaru in ogni modu di malatie musculare o neurologique. Bedsores ùn pò micca risposta bè à u trattamentu, cusì a so cumpurta principali hè di prevenii. I pacienti à risicu di a formazione per a so piacè devennari nantu à un colchju cusì particulari chì prumove menu pressione di u prublemu; ogni tipu di cuscini aiutu à cambià a pusizione di u paci à u lettu. Questa stampa palesa un decúbito nantu à a parti infermali di u paci, pienu di massi nucroti (morti). Per fà cumbattimentu di u prucessu di disintegramentu è di stimulazione di a guariscenza, antibiotici è, possibbilmente, l'utilizazione di larvati cirurgici speciali seranu necessarii. Ulceri di l'estremità più lenza, anche si parvene glubale, possenu un mecanismu di u sviluppu completamente differenti. U 80% dapoi u danu à l'apparatu valvulu di u sistema venoso di a parti infermale, chì cuntene assai u corpu di u fluidu di i tessuti è pò ultimamente guverna à l'ulcerazione (ultrasi tròfi).

Trattamentu

U metudu principalu di trattamentu di u tròficu hè l'usu di compressione esterni di l'estremità inferjuri cù l'aiutu di vendi elastichi o di cumpressioni. Queste misura facilite a regurgenza venosa di u sangue à u cori, impediendo l'accumulazione di fluidi in l'ankle è spine.

A malatia ischemic

In un peritariu percentuali di i pazienti, ischemia di i tessuti di a extremità più finita rialcerà in ulcerazione, risultatu da l'oclusioni (bluccatu) di l'arterii chì suppichenu. Sì a circulazioni di sangue in questi navi disminuisce à un certu livellu criticu, i tessuti ùn vi ricevenu boni ossiegenu è nutrienti è morse. In i casi severi, se u restaurazione di a circulazione sangue da cirugia ùn hè micca pussibule, u paci hè minatu cù a perdita di parte o un sanu sanu. Ieranu di tutti i tipi sò certi funziunamenti cumuni: in u cori di a so curativi manca i stessi mecanismi celular; ogni ferita hè in rischiusa d'infizzione. Cirugichi ferite è altre tipu di ferite aguda sò generalmente chjusu per sutura - u prucessu compone di furnisce i verni di a ferita più vicinu è i cunnessione cù material suture. Malgradu u fattu chì e ferite chì anu da crepacori è i zuccaru pò esse chjusu in u circondu cù l'usu di l'articuli di u pelle, in a maiò parte, a curació di difetti ulcerativei di i membri inferiore è a sourzza di pressione hè fatta da "tension secondaire". A ferita hè superimposta cù un attrazzu speziale, chì salda cù un granulamentu (cicatrizzione). A fine di stu prucessu, l'epiteliu novu furmatu (a pelle) hè cuminciatu à crecerdu da l'assi di a ferita à u so centru finu à ch'ella cera a superficie di u tessulu di granulugia è rinforza a intigritude di a pelle. E difettii ferite pò esse chjusu cù un travagliu di a pelle, per esse, trasferendu una seccu di a pelle sante à a lesion. L'isulamentu di i microorganisimi da a ferita ùn hè micca in un ghjennaghju di a presenza di l'infezzione, posto chì ferite di ogni tipu sò pronomi cunfirmati da bacteria da un gran numaru di pussibuli fontini. I cunsequenze di a contaminazione bacturiana di a ferita dependenu di parechji fatturi, cumprese:

• nummiru di microorganismi;

• a capacità di i microbichi à causà malatia;

• a capacità di e difesi di u corpu à sopr'à una possu infezzjoni.

E realizazione ferite

Dopu una ferita infausta impegga l'attività sistèmica è lucali, cumpresendu l'antibiotici di prescrizione (quandu hè indicatu) è apparenza cù materiale appropritatu (chì pò avè qualchì pruprietà antibacterial). A cunvenuta di l'applicazione ticncia di l'antibiotici hè dubbitu, perchè pò causà l'evoluzione di reacensi di sensitivu di sensitivu è a crescita à l'emergenza di resistenza (resistente) di culti di bacteria. U materiale di vestiti hè fatta in più di quessa manera di mantene e cundizzioni umida in a ferita; quessa impedisce à più dannu è prumove u crescita di u novu tissutu. In l'absentia di e manufacchi adimpiegati à pèrdite infizzione, u sviluppu di a celulitis (infezzione bactriiana di u tessulu sottucutuanu), chì crea u periculu di a penetrazione di i microbicchi in u sangue (bacteremia è septica).