Little Shih Tzu Dogs

Shih Tzu (cani-crisantium, cani di leo) hè una di e razze più antichi di i cani in u mondu. Da a lingua cinese u so nome (Shih Tzu, Shizi) hè traduciutu cum'è "lione". In russo, pò esse chjamati chjama o shih-tsu. A patria di questi i cani sò a China. Finu à u principiu di u XXu seculu, i cani di sta razza eranu persi cani di a corte imperiale.

Storia di a razza Shih Tzu

Per tradizione shih-tzu hè cunsideratu cum'è una razza chinesa di i cani. Sicondu una sola versione, a so patria hè Tibet. Hè curu chì in u 1653 un Dalai Lama da u Tibet prisenta com'è prisenti à l'emperadoru parechji periculi di cani, chì facenu sta razza pprojbiti, chì hè, solu a famiglia imperiale puderia pussessu. Sicondu alcuni documenti, pudemu assicurà chì sta razza hè vinuta à u Tibetu da Bizantinu à a fine di u VI sèculu, quella hè d'Europa. In ogni casu, dunni venenu da ùn hè micca cunnisciutu per certu.

In Auropa, u shih-tzu hà riaccadutu à traversu l'ammasciatore noruegnu à a fini di l'anni trentena di u XXesimu seculu, chì hè statu prisentatu à Chine cun una puttana Shih Tzu, chjamata Leidz. Utilizà e so cunnessione, l'imbasciatore hà sappiutu acquistà uni pochi di ghjente per a pruduzzioni di fugliale è dopu avè tornatu à l'Europa, hà iniziatu à crescenu questa incunita à i europei prima di a razza.

L'urìggini di Shih Tzu

Precisamente l'uritu di sta razza ùn hè micca stabilitu. Sicondu parechji ipotesi è i risultati di l'studi genetichi, cresce chì u shih-tzu hè stata fatta da travagliu di breve di Pekingese è Lhasa Apso. Ci sò altre ipotesi, ma nimu ha statu cunfirmatu. Shih Tzu pò esse chjamatu una di e rocci più antichi in u mondu. Sò chjamati ghjilli di cani per u so nome Chinese, chì significhe un leone è di u cani-crisantemi - perchè u locu di i capelli di e so caratteri s'assumiglia una chrysanthemum.

Carattere di Shih Tzu

Sti chjucchi, anchi si parranu bè è ghjucattinu, questu quì, cum'è decoratore, ùn sò micca veramenti una razza adornabile. Shih Tzu hè sopratuttu, un cane di cumpagnu, è hà un carattere distintivu. Per esempiu, se ci sò parechje persone in casa, ùn anu micca un certu maestru, u shih-tzu divide a so attenzione entre tutti. Shih Tzu assai ùn vole micca solu è vai per i so maestri nantu à i so altru, allora andà da andà. Ancu se u ghjinuu adurda - hè tutte e cose, se una persona hè in un locu, allura u shih-tzu ùn hè micca trottu persone per esce da oghje nantu à ellu. E shih-tzu sò stati assai attaccati à e persone chì spessu pagavanu più attenti à e persone ma à l'altri cani. Un tali attitudini à a ghjente fa sta razza un cumpagnu assolianu pè persone anziani è anziani.

U Shih Tzu ùn pò esse chjamatu débilè, anu un físicu sperativu è puderanu arrabbià una bella quantità cumparatu cù elli. In ogni modu, l'utilizanu cum'è i cani di security ùn sò micca cunsigliatu, perchè sò petite è affettuosu.

Ùn lasciate micca i cuddetti è i ghjovani ghjovani ghjucà cù i zitelli - i ghjacchi sò chì si sò cum'è elli è si sò impati à ghjucà à tutta l'energia chì ci si puderà dispunibili, chì pò dannà u zitellu. Shih Tzu pò esse adupratu in casa, senza piglià à a strada, chì tocca à particularmente impurtante, chì, in l'adultità, i so capelli longu cani l'interferiscenu assai cù u caminu è i patroni, è i cani. Shih Tzu sò prontu à a carta. Ancu spessu invintata cum'è una razza silent, u shih-tzu pò sculaccià in alta, è spessu da una prima età. Se sò tranquillamenti, ponu accumpagnà a cura di u pruprietariu cù chiancianu è chiancennu for many minutes, ma sò micca prubabile di casca. A maiò spessu, shih-tzu sò assai attivi è pò ghjucà è curru per un tempu assai longu.

Aspettu

Questu hè un cane petite cù pilami longi. Comu u piddicchiu maltu è u borzoi Afghani, anu u capellu più longu cumparatu cù u so fisicu.

Shih Tzu pò esse di parechji culori, a maiò spessu una mistura di marrone, rosso, biancu è neru. U casu, i schereci sunnu quasi neri à tutte e bianchi, è quarchi voti vede biancu shih-tzu cù una piccula mettela di vellinu, certi omi anu cunfusa ancu cù i lapdog malese. Shih Tzu, coperto tutale di biancu, ùn esiste micca.