Propizziunzi utile di sapone di robba

Prestuù ogni casa tenete un sapone di robba, simplicità è senza diliziu, familiale di noi da a zitella. Ma ùn tutti ùn sapunu chì u sapunicu più cumuni posseddi pruprietà mediali. Sembra surprisa, ma u fattu reste: u soapu ùn solu l'aiuta in a vita di a vita, ma alleva ancu assai malatii. I pruprietà utili di u saponu di a famiglia sò stati cunnisciuti per un bellu tempu.

U misteru di l'apparizione di u primu pruduttu di savonu hè cunnisciutu da manuscritti antichi. Circa trè mila anni fà, l'antichi romainsi eranu riti funerali è sacrifici nantu à u Monti Sapu. Un ghjornu era chiuvutu assai è lavò tutte e crescenti è grassu da a muntagna à a riera, induve e donne lavò a robba è a robba. E donne hà dettu prestu in a notte chì a lavamhula accuminciau a lavà più rapidamente, è diventa più limpa. Dopu da quessa, a massa chì fù robba in paese da u monte Sapo, hè stata aduprata per lavà e purzioni di l'acqua. Hè da quandu da l'arrabata rumana "sapo" chì a parola "savonu" hè in a lingua inglesa, in u turcu "sabun", in "sapone" in italiano è in u "savon" in francese. Tutte queste parole in u russu significava "sapmu".

Simuli à u sapori di a famiglia chì avemu usatu in Egittu, Babylon è l'anticu Sumer. Hè stata acquistata da imbulighjando l'acqua cù a carna di l'arburetu è aghjunghjendu quandu u filu di coccia Dopu cocculari, a massa resultanti fù spressuta in u molde, dopu aspittò à siccà è tagliatu. Sapu utilizatu pè lavà è asciumi. In u 18u seculu, circa l'età di 30 anni, a industria di savone hè principiatu à sviluppà assai attivamente. E questu era duvuta à u scupertu di u metudu di ottene una sista càustica da i chimici in Francia. E sicondu u decretu di l'Imperaturi Russu, u sapun hè diventatu, cù i sapuri è u sali, un pruduttu strategicu impurtante.

Chì ci sò e peculiarità di u sapunicu di u domiciliu? Hè cume chì stu sapi cuntene assai compii alkalini. Sò micca solu ch'elli ponu dissolve rapidamente a contaminazione, ma sò ancu capaci di distruzzione di a microflora patogenica. Pò esse in modu sicuru usatu com'è un bonu antisepticu. U soapiu di a famiglia hè solu insubituìbile in l'ecunumia, a vita quotidiana, in ogni sfera di servizii, in a pruduzione. Un sapmu hè u megliu, ma à u listessu tempu un rimorsu universale, chì ferma sopra u locu di una varietà di quali sustanzi chimichi. U soap di a famiglia ùn conta micca additivi cosmetichi è fragrances fragrances, hè un pruduttu eccettu favurtu chì ùn ùn provoca allergii è reazzione lotta.

Sapete di l'affari, i so pruprietà utili è a medicina.

Se ci hè risicu di infizzione per contactà un pacitu infettatu, è ùn sò micca guanti di gomma in manu, puderete sapè in manu cù sapun è aspittà d'uttene finu à l'insegnante. Quessiere nantu à e mani di una filmò di savonu fermarà nant'à u risicu di infezzjoni. Dopu à cuntattà cù u paciistu, hè necessariu di lavà i mani sottu l'acqua corrente.

Sì e ferite o tagliu o scorci sò furmati, pudete puru lubricate cù sapun, perchè chì a curació hè più velocia, è l'infezzione ùn cerca u corpu.

Se un cane viaggiu è i flussi di sangue, pudete purgà u tessulu in una solu solu solu è aghjunghje a ferita.

Se ci era un brucu, pudete ungiu stu locu cù sapellu, perchè ùn ci hè micca bruciate è inchinu.

Sì avete un corpu cù u nasu, pudete aduprà un swab di cuttuni dipped in solu solu solu per trattà u nasu. Ùn ùn dicenu chì u procedimentu hè piacevule, ma, però, hè assai efficace. Pudete dinò per quessa chì ùn avete micca malatu cù a gripe, è quandu avete i primi sintomi.

U soap sapiarà ancu cù l'abscesses. À parmi ugnunu, hè necessariu di mischjà a so sapienza di lavandula, prdumente suciata, zuccaru è cipolla, raffia. Emu mezclate tuttu bè è ponu nantu à l'area affettata per a notte, riparà u venditu cù una band-aid. Un tali prucessu pò esse fattu finu à a ferita hè purificata di pus.

I patologici fungiliu pò ancu esse trattatu cù sapunni. Sapemu fora di u pede, passene cù un sbagliu, piaccionu a spuma secca è lavate. Pusenu nantu à a pelle una solu solu di iodu.

Per evitari di rascatura irritante, hè necessariu di sapia a lavanderia dopu à a lavandula cù sapunni di lavare, permettenu a scuma di siccarà è lavate.

I lumini burns casale sò ancu trattu cù sapun.

Per liberà a fede di i fericelli è l'altre funziunale, i ginekologi cunsiglienu per lavà cun sapi.

Se ci hè una sudazione o altre irritazioni di a pelle, avete bisognu cù lavoro cù un sapori di un ghjornu.

In u sapunicu ecunomicu ùn sò micca allergensi, hà propietate antibacteriale, perchè pò, è ancu, cumu dicenu, avè bisognu à esse utilizatu quandu lavbe nebbati.

Si lavianu i platti cù sapuniu, hè ancu assai utile, postu chì dopu à l'arnesi, ùn anu persa nisuna sustegia attiva in superficie (surfactanti) nantu à i piatti.

Ogni artighjane è cura di iegge pò ancu esse disinfettati cù una solu solu sapone.

Capiddi capiddi è capelli cù a castagna sò lavati cù lavapanni di lavandula è lavande cù caldi di e diverse erbi, acidificati cù l'acidu cítrico o acìticu.

Per disperse da i pimpiuli un parechje volte à settimana duvite lavate puru cù savu.

À a pelle più longu fermu fermu, duvete bisognu di parechje volte à settimana cù sapuniu, è appicie aduprà una crema di a pelle nantu à a pelle.

Per disperse da i natoptyshes è i grieta in i tacchi, avete da fà i bagnu cù soda ogni ghjornu. Add allu scamosu da u sapone di a famiglia. Pigliate un cume di litri di acqua calenta (micca acqua fogera), una cullizzioni di soda è una grande cuchita di lavagna. Dopu a raffia, lubricate a pelle cun una crema grassa è ponte nantu à i mitjoni di u tela naturali.

Per disperse di stinimentu, hè bisognu à taglià un pezzu di sapellu è, cum'è una cannila, mette in u rectu.

Sì avete suffrutu di dislocazioni frequenti di i turmidi, perchè deve periculu perchè i pede in a pelvis cù acqua calda (ùn fate fervente acqua, perchè u pede "tollerassi") è masajuleghja l'area affaccata cù sapunite di bugie durante 30 minuti. L'acqua calde hè sempre speduta in a pelvis. Allora, cù u biancu d'ova, impregnate a gasa è appricà una cumpressa nantu à l'articule. Lassa u sicondu. Questa prucedura si deve esse fatta tutte a semana ogni ghjornu.

Per ùn avè incuniscenu salmonella, avete bisognu di lavà e gaddini è i vacchi cun solu solu sapone.

Oghje, parechji prudutti di i prudutti privati ​​sò pruduciuti, ma solu solu sapone di robba, chì hè un riduzzione tradiziunale, hè u più ecunomicu è inutilmente in a lotta contru una varietà di malatie.