Scenario di a vita - u genaru primariu

U schema da quale a stessa stagione interminable pianta in a nostra vita pò esse discu di nimu, ma longu prima di noi - i nostri genitori, o ancu ancestori più remoti.

Avemu parlatu di scenze famigliali, scentifichi di vita - escenari parenti, chì sò familiarizati à quelli chì lettenu i travagli di u psicologu u psichiatricist americanu Eric Berna. "U situatu di a vita - l'scopu matrimòniu" - hè un pianu inconsciente di a vita, chì a persona in a funzione principale crea per ellu in a zitella sottu a influenza di i genitori, populi impurtanti è avvenimenti per ellu. A più "scopu" "prescrittu" da l'età di 18 anni, è ... hè cumprinatu tutta a vita, basta chì una persona ùn ùn vulete intende è capisce cambiamenti significati. "Scenario matrice", cù quale hè creatu u scrittore, cuntene missaghji di i genitori nantu à a manera di campà, cumu si cumportanu in certe situazione, quale sò i projeczioni è permessi, chì modi di comportamentu, normi, morali, sentimenti, ecc. "Eppo è pruibitu", è di sicuru, infurmazione nantu à cumu si i parenti si cumportanu, ciò chì fanu, di ciò chì dicenu è di ciò chì guardà silenziu, ammuccià. Quì si pudete richiamà è secrezzi famigliali, chì sò silenziu, ma chì sò sinte in u campu di a famiglia. Ci hè chì pudemu micca heredà micca solu di certe mudelli, mudelli di patruni di i cumpurte in quelli o altre situazione, ma ancu "movenu a realtà" per quessa hè in quelli storiu è caduta.


A tradizione famigliali , cum'è quelle parechji aspetti di u "scopu di a vita - l'scopu matrimòniu" hè diffirenti in quantu chì i veri raggiuni di a so apparizione anu passatu à u sughjettu di pocu tempu, spessu di più d'una generazione, è u settore di l'azzioni hannu mantinutu, ma di l'esternu pò esse senza significatu. Natalia Kravchenko m'hà dettu di una paràbula, chì si descriganu bè quì induve è per quessa chì i scrippi apparenze. Un omu hà avutu novu chì a so moglia ùn frigia micca u pollo tutale, ma sempre u cutatu in pezzi. Ellu dumandò da perchè ella hà fattu, è hà ricevutu a risposta: "Questu hè cumu a me mamma hà sempri preparatu". Ghjè andatu à a so mamma, li dumandò a listessa pregunta, è hà ricevutu a risposta: "Questa ricetta hè vinutu da a mo mamma". U primu ghjovanu restitu hà righjuntu à a so avanna, è li disse: "Sì, veramente sempre coceranu pollulu cum'è cusì. Ma questu hè solu perchè in a mo ghjovana, aghju avutu una bagnu petite assai, è tuttu u pudete ùn sia micca solu. Tuttu ognunu hà i so modi di fà u pullastru. Sulu, a parenti di i genitori è l'avuela cù u babbone, anu una scelta: fate a cucina cum'è insignonu da a zitella, o pruvà una altra ricetta, perchè avemu un pianu mai grande! Tuttavia, ùn avemu micca sempre avè esaminatu quella scelta da a nostra foto di u mondu.


A rappurtanza simplista è simplica di l'situazione di a vita - l'scopu matimàticu - hè a ripetizioni di a "linea di vita" di i genitori, è e fiorite ripetate u destinu di a mamma, è i picciotti - u patri o altri altri pensioni significanti, se a famiglia era incompleta o i paisani eranu prisenti in a vita di u zitellu annualmente. Ma a maiò manera di i mudelli parentii di cumpurtamentu in i novi cunnizzioni sò refracitati in modu originale. Dì, una mamma, chì desitgianu a so fede un casu successu, ispirazioni chì a felicità di famiglia dependa da a donna à u puntu chì ella hè più prudente è à pudè à gradualmenti di cuntrollu di un omu, è un forte sessu hè solu i zitelli chì ùn sò micca intelligenti. A zitella cresce, pigghia una bona educazione, faci una carriera scientifica, è ghjè chì ùn pudere micca truvà un cumpagnu daveru di a vita, perchè secondu una installazione materna, a priori cunsiste à l'omu d'esse più stupidu cà ella, prova di assicurà i culleghi è acquisti in ogni opportunità a so propria supranità intellettuale, è prova di manipulà i so fanelli cù successu varianti. Hà averà scopra da u so propiu o cù l'aiutu di un psicologu un cumpustamentu diffirenti più approprje per una società moderna partendu da u mudellu patriarvale di a famiglia, da quale "a saviezza femminili secret" hè quandu (quandu u putere in a sociecia pertenece à l'omi), a donna intenta aghjustà à pocu à u minimu in u strettu framework di a casa fior).


I figlioli sò più prudutti per ricurdà ciò chì i so genitori facenu per ciò chì si dicenu. E mamma è dadu sò spessu contradicenze o l'altri, causendu à i zitelli casi dualità schizofrènica. Per esempiu, una mamma hà inspiratu a so figliola chì una donna per esse adupratu è cose à avè i figlioli, è ella refisca à u so maritu alcohólicu, per fassi cù un so rispettu. A probabbilità di a figliola in a so descrizzione sinceria di rializzà a struzzione di a mamma hà elettu l'omi chì anu similar à u so babbu, è ancu di fà relazioni cù elli chì salderanu cada volta. A situazione ùn deverà ripetuta più d'una volta è micca dui volte, u praticheghju à a donna à a logica, cumu avertitu, cunclusione nantu à a vainità di tuttu u sessu maschile. A strada, assai lasciiani anu un scenariu di a vita - l'scopu matimàticu hà dicatu quì chosen cum'è cose di e donne, disenchanted with men.

Una altra retazione tipica in u scopu di a vita hè u scopu matrimuniale - un tentativu di turnà à circà, per fà u cuntrariu, micca cum'è insegnatu: per meetà cù l'omi chì ùn s'assumiglia micca à u so babbu, per acquistà una professione da a quali parenti sò horrified ... Ma l'antis scenario, Berna, hè a listessa scena, solu cù un signu diffusu. Nemmenu un o l'altru feranu micca felice, perchè chì u scrittore è l'antis scena ùn pussanu micca bè i nostri prudutti, unicu, non similari à i parenti, spessu ancu i contradictori.


Ancu l'antis scena hè una scena normale in a custruzzione di u pianu stessu (è micca u parente) di a vita. Normalmente a cumpurtamentu anti-sessuale hè osservatu in i adolescenti.

U fattu chì questu o quellu mudellu di cumpurtamentu ùn hè micca appartitu à noi pò esse innurati da l'inconvientenza chì una storia recurrente inflige nantu à noi (cum'è s'è stà un colpu d'una persona di l'ombra di u pugilettu) è o in prublemi veramente serii, à volte in un nivulu somaticu. Triste, a maiò spessu, solu questi pinseri facenu viemu a nostra vita à un angulu insoliticu è vede a situazioni sìmuli repetitivi o persone simili chì "visite" us long time after. In ogni casu, attitudini attenti à i manifestazioni è l'osservazione sti repetizione aiutanu à seguità. È per capiscenu chì si a storia ripeti stessa, da qualcosa hè sbagliata in questu, è hè necessariu di realizà ciò chì hè, è di corrette, se necessariu, cù l'aiutu di un spicializatu. Dopu tuttu, a nostra vita hè troppu curta per aduprà u lussu di perdita di tempu nantu à i stessi errore.