Vitamini in vita umana

In u mezu di u 90u di l'ùltimu seculu in i Stati Uniti era un veru vitru di vitamina. Miricani, stimulatesi di publicità, cunsumanu vitamali è minerali in quantità chì supera a dosis règiche di 10 o ancu 100. Allora a ghjente hà pritatu di distruggi di friddi , obesità, malatie cardiovascular è di a pelle, periodontitis è ancu u cancer. Ma i risultati di a vitaminizzioni massiva sò stati ridicule, è in ogni locu periculusu.


Aghju dettu chì parechji cumuli di vitamina è suppleti nutrizionale chì cuntenenu i microelementi utili eranu urigginati per contrarizza di e malatie cum'è scurvy è beriberi (mancanza di vitamina B1, chì porta à a politeurite, a perdita di sensibilita, deliriu). Una càpsula di ghjornu è e malatiei receded. In ogni casu, invece di malignanti cunzignati cun sti "malatie di i poviri", cuminciò à fà luttà contru à i boni.

Un scudu friddu pè i Americani era l'articulu di u columnista medico di u New York Times, Jane Brody è u Dr. Stampfer, un prufissore in a Culleghju di l'Harvard. A principal cosa chì pinseru l'autori hè chì i raccordji per piglià vitamini sò basati nantu à "evidenza insignificante di i so benefizii", chì raramenti sò 100% veri.

Inoltre, a quantità di vitamini chì deve esse tastate per adulti è zitelli dipende di assai fatturi, inclusi l'età, u geniu è l'statu di salute. A materia hè complicata da u fattu chì qualche di i microelementi sò capaci di interazzione cù l'altri in u nostru corpu, è micca sempre cun benefiziu per ellu.

Per esempiu, a vitamina C, chì hè cunsideratu un antioxidante rilivutu chì guarda i cèl·lula da u danni, in a prisenza di u ferru si mette in un oxidante cù l'effetti opposti. Tuttu questu, secondu a Brody, ci faciamu "i cunsumatori, vuluntarii un esperimentu pocu cuntrolatu".

A dosi di ghjornu di beta-carotene ùn hè micca determinatu, postu chì hè inclusu in a dosa di vitamina A. Ma in una dosi alta, pò causà amarilli di a pelle. Certi sperti sò inclinati à suspettà di pruvucà una quantità di cancers.

A vitamina C hè spessu cunsigliata per una dosi di 60 mg per ghjornu. Ma quandu u limurtice hè supranviatu, cumencia cù l'interazzione cù certe droghe da u cancer. Interferisce cù u diagnosticu di malatie di u còdulu.

A vitamina E hè una dosi di ghjornu: 8 mg pè donne è 10 per l'omi. Dosi alte, 50 volte di u standard, pò causà i purgà in e persone di piglià drogherie per "diluvie" u sangue.

A vitamina B6 hè una dosi di ghjornu di 1,6 mg pè donne, 2 mg pè l'omi. À l'eccessu di una dosi in 500 volta hè capacitu per dà di i nervi.

Calcium, se si tenuta più di 1 gramma per ghjornu, pruvucarà a pruspettazione è disfunzioni renali.

Ferru in una dosi di ogni ghjornu di più di 15 mg pè donne è 10 mg à l'omu aumenta u risicu di malatie cardiovascular.

Zinc, se ci hè più di 12 mg pè donne è 10 mg per i ghjurnati per ghjornu, provoca irritazione di l'intestinu è sminisce u sistema immune .